• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1402111813595
  • خبرنگار : 71616

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت

خط تولید ری‌را افتتاح شد

خط تولید ری‌را افتتاح شد

گروه صنعتی ایران‌خودرو، صبح امروز (چهارشنبه) در مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان توسعه‌ تجارت، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو)، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و دیگر فعالان و مسئولان اقتصادی، خط تولید خودروی ری‌را را افتتاح کرد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این مراسم، مهدی رادمنش- معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو- به ارائه مشخصات و اهداف کلان جدیدترین پروژه خودرویی این گروه صنعتی (K۱۲۵) و مشخصات فنی محصول ارائه شده بر این پلتفرم که ری‌را است، پرداخت.

وی اعلام کرد: این محصول آپشن‌های بسیاری دارد و تمام تجهیزات ایمنی و چهار تا شش ایربگ برای آن پیش‌بینی شده و تمام تجهیزات و امکانات آن مطابق تجهیزات روز دنیاست. این محصول از ابتدا در دو حالت بنزینی و برقی طراحی شد تا بتوان هر دو مدل آن را تولید کرد. خودروی ری‌را همه‌ استاندارهای ٨۵گانه را پاس می‌کند.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات ایران‌خودرو تصریح کرد: ۶٧٩ قطعه جدید در این محصول استفاده شده که ۴٧٠ قطعه قدیمی و داخلی‌سازی شده است و تنها ٣٠ قطعه قطعات وارداتی است. این محصول ۶٨ درصد داخلی‌سازی شده است.

رادمنش اظهار کرد: صنعتی‌سازی در ماژول‌های مختلف با صرف بودجه ١.۵ همت به علاوه ۴۶.۵ میلیون یورو صورت گرفته است.  

وی گفت: در هر ساعت ٢٠ خودرو از این محصول تولید می‌شود.  

عرضه ری‌را  از اردیبهشت ماه

رادمنش در مورد محصول ری‌ گفت: موتور EF۷ پلاستوربوشارژ، جدیدترین موتوری است که در گروه صنعتی ایران‌خودروتوسعه داده شده و اختصاصی برای این محصول تولید شده که از لحاظ توان۱۶۰ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن‌متر، گشتاور این موتوراست. قوی‌ترین موتور ساخت داخل کشور است. ری‌را با گیربکس ششدنده اوتوماتیک با مصرف سوخت (در وهله‌ی اول) ۷.۳ لیتر بر ۱۰۰کیلومتر را پیش‌بینی می‌کنیم که بعد به ۵.۷ لیتر ارتقا خواهیم رساند.

وی افزود:  همزمان با توسعه‌ خودروهای بنزینی، این پلتفرم ری‌را ازابتدا دوگانه طراحی شد که هم بتواند پلتفرم بنزینی باشد و هم برقی.

این مدیر صنعتی در ایران‌خودرو اعلام کرد: ظرفیت تولید ۲۰ دستگاه در هر ساعت وسالانه ۱۱۰ هزار دستگاه در نظر گرفته شده است. از نیمه بهمن امسال که کار آغاز شده، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۲، مجوز شماره‌گذاری اخذ شود تا بتوانیم از پایان اردیبهشت ماه محصول را عرضه کنیم.

تضمین می‌کنیم ری‌را باکیفیت‌ترین خودرو داخلی است

در ادامه‌ی این مراسم، علیمردان عظیمی- مدیرعامل گروه خودروسازی ایران‌خودرو- اظهار کرد: علیرغم همه‌ فشارها و بی‌مهری های که در حق صنعت خودرو می‌شود، پرسنل ایران‌خودرو اراده کردند که اولین باشند و بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند. امروز در فاز صنعتی‌سازی خودروی ری‌را که اولین خودرویی است که همه‌ امکانات و پلتفرم آن داخلی‌سازی شده است.

وی ضمن تشکر از وزیر صمت که بزرگترین مشکل کشور را که بحث کمبود سوخت  است و رفتن به سمت خودروهای برقی که ضرورت دارد  را حل کرده است، گفت: راه نجات صنعت در شرایط فعلی این‌است که به سمت کاهش مصرف سوخت حرکت کنیم؛ لذا محصولی که امروز خط تولید صنعتی آن افتتاح می‌شود، دارای دو ویژگی است؛ در وهله اول این خودرو، خود پلتفرم برقی و قابلیت ارائه نسخه برقی را دارد و مورد تایید مسئولان واقع شده است. این خودرو به لحاظ قدرت و موتور مشابه نمونه‌های خارجی ‌چینی آن ندارد.  

مدیرعامل ایران‌خودرو ادامه داد: مجموعه‌ ایران‌خودرو امروز صنعتی سازی را افتتاح می‌کند و در اردیبهشت ماه حتما  این خودرو را به مردم عرضه خواهیم کرد و برای پایان سال ۱۴۰۳، بدون هیچ شکی اولین خودروی برقی کشور توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو تحویل مردم خواهد شد. خودروی ری‌را تقریبا هر آنچه که‌ امروز در صنعت خودرو به آن نیاز داریم را می‌تواند به مردم ارائه دهد و ای نمحصول ١٠٠ درصد در داخل کشور و در مجموعه ایران‌خودرو ساخته شده و حتی پلتفرم آن کاملا داخلی‌ است.

عظیمی ضمن اشاره به اینکه روزی تنها پیکان تولید می‌کردیم که کاملا هم داخلی نبود، ابزار خرسندی کرد که امروز تارا و ری‌را راتولید می‌کنیم که قابل قیاس با تولیدات قبل نیست و کاملا مصداق «ما می‌توانیم» است گفت: البته که لازم است که برنامه‌ریزی صورت گیرد که از این توان و ظرفیتی که در صنایع کشور وجود دارد، استفاده کنیم.

وی تضمین کرد که ری‌را، با کیفیت‌ترین خودروی داخلی باشد. می‌توانستیم خط تولید این خودرو را سه ماه پیش افتتاح کنیم اما تاکید بنده این بود که این خودروها بدون هیچگونه ایراد و مشکلی وارد بازار شود.

مدیرعامل ایران‌خودرو ضمن تاکید بر برقی‌سازی، گفت: ادامه‌ وضع فعلی و تداوم خودروهای بنزینی و عدم ارائه خودروهای برقی به بازار کشور، بایستی در آینده ۱۱ میلیارد دلار بنزین وارد کشور کنیم؛ این امکان  وجود ندارد. چاره‌ای جز برقی‌سازی نداریم؛ امسال بیش از دو میلیارد دلار بنزین وارد کشور شده که اگر این حجم برای برقی‌سازی استفاده می‌شد، اکنون یک گام جلوتر بودیم؛ بنابراین باید برنامه‌ریزی کرد و از دولت و مجلس می‌خواهیم که تفکر برقی‌سازی ‌ و کاهش مصرف سوخت را جدی بگیرند و پیگیری کنند.

عظیمی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر اختلاف قیمت محصولات ما با بازار بیش از ٧٠ درصد است. همه صنایع دیگر تنها۱۲-۱۱ درصد اختلاف با بازار دارند؛ تلاش ما این است که همچون آنها شویم. ما روی پای خود ایستاده‌ایم و بهترین افتخارها را درشرایط تحریمی کسب کرده‌ایم. صنعت خودرو بعد از صنایع نظامی مورد تحریم قرار گرفت؛ اما در این شرایط تحریمی و کمبود منابع، با تلاش شبانه‌روزی افتخار آفرین شدند؛ لازم است تصمیم جدی گرفته شود؛ ما به دنبال افزایش قیمت به اندازه  قیمت بازار نیستیم؛ همین که دیگر زیان‌ده نباشیم کافی است.

شهرداری ۲۰۰ میلیارد پول خودرویی که تحویل داده‌ایم را هنوز نداده است

این مدیر خودروساز در پایان گلایه کرد: مجموعه ایران‌خودرو دیزل نیز به خوبی عمل می‌کند اول گلایه داریم که ۴۰  دستگاه اتوبوس برقی را تحویل شهرداری دادیم و قرار بوده که پیش از تحویل،   ٢٠٠ میلیارد دلار به ما پرداخت کنند اما بیش از یکماه است که هنوز یک ریال آن داده نشده است:  خودم بنده گفتم دیگر تحویل ندهید تا پول را پرداخت کنند؛ حال نامه زده‌اند برای چک به تاریخ سه ماه دیگر دریافت کنیم؛ این درحالی است که متهم می‌شویم که توانایی تولید خودرو ندارید! ادعای ما این است که خودرو تحویل داده‌ایم، پول آن را هنوز نگرفته‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha