• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402112819896
  • خبرنگار : 71415

زلنسکی: از اوکراین نپرسید جنگ کی تمام می‌شود!

زلنسکی: از اوکراین نپرسید جنگ کی تمام می‌شود!

رئیس‌جمهور اوکراین، ساعاتی پس از آن که فرمانده ارتش او گفت نیروهایش را از شهر آودیوکا در شرق این کشور خارج می‌کند، به متحدان هشدار داد که «کمبود» تسلیحات برای کشورش به روسیه فرصت تنفس می‌دهد.

به گزارش ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین امروز شنبه در سخنرانی در محل کنفرانس امنیتی مونیخ درخصوص عقب‌نشینی ارتش کشورش از شهر آودیوکا در شرق اوکراین گفت که این تصمیم با هدف نجات جان سربازان اوکراینی اتخاذ شد.

زلنسکی اظهار کرد: «با هدف اجتناب از محاصره شدن تصمیم گرفتیم به محورهای دیگر عقب‌نشینی کنیم.»

زلنسکی ادعا کرد: «این حرکت به این معنی نیست که نیروها چند کیلومتر عقب‌نشینی کرده‌اند و روسیه چیزی را تصرف کرده است. روسیه چیزی را تصرف نکرد. این قابلیت برای ما که جان افرادمان را نجات دهیم مهمترین ماموریت برای ما است.»

رئیس جمهور اوکراین در ادامه این سخنرانی بار دیگر از حامیان غربی خواست کمک‌هایشان به کشورش را تشدید کنند. وی با اشاره به کمبود تسلیحات دوربرد افزود: «ما فقط منتظر سلاح‌هایی هستیم که کمبودشان را داریم . به همین دلیل است که سلاح امروز ما سربازان و مردم ما هستند.»

او مدعی شد: «اگر ما همین حالا اقدام نکنیم ولادیمیر پوتین موفق خواهد شد چند سال آینده را به یک فاجعه تبدیل کند.»

زلنسکی همچنین در خصوص طولانی‌تر شدن جنگ با روسیه نیز هشدار داده و گفت که طولانی‌تر شدن این جنگ به معنی گسترده‌تر شدن آن و وارد آمدن آسیب بیشتر به نظم بین‌المللی است.

او هم‌چنین درباره مرگ اخیر آلکسی ناوالنی، یک رهبر مخالفان و منتقد کرمین مدعی شد: «ولادیمیر پوتین هر کسی را که بخواهد می‌کشد.»

ناوالنی روز جمعه در یک زندان در شمالگان در حالی‌که حکم ۱۹ سال حبس خود را بابت تقلب و افراط گرایی سپری می‌کرد، درگذشت.

مقام‌های زندان می‌گویند علت مرگ او در دست بررسی است.

زلنسکی گفت که ایالات متحده «کارهای زیادی برای ما انجام داد» و از واشنگتن برای حمایت دو حزب تشکر کرد. او گفت که قصد دارد روز شنبه در مونیخ با سناتورهای آمریکایی دیدار کند. او گفت: آنها «باید درک کنند که تنها با اتحاد می‌توانیم پیروز شویم.

زلنسکی در پاسخ به این سوال که آیا دعوت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد ریاست جمهوری 2024 به کی‌یف، ایده خوبی است یا خیر، پاسخ داد: من علنا دعوت کردم، اما بستگی به میل او دارد. اگر او بیاید، من حتی حاضرم با او به خط مقدم بروم.

زلنسکی استدلال کرد که «در میان ما، کسی نیست که جنگ جاری در اروپا برایش خطری ایجاد نکند. لطفاً از اوکراین نپرسید که جنگ چه زمانی به پایان می رسد. از خود بپرسید چرا پوتین هنوز هم می‌تواند آن را ادامه دهد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha