• دوشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402113021753
  • خبرنگار : 71592

تل‌آویو: دادگاه لاهه برای بررسی اقدامات اسرائیل مشروعیت ندارد

تل‌آویو: دادگاه لاهه برای بررسی اقدامات اسرائیل مشروعیت ندارد

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد این رژیم مشروعیت مناقشه‌های جاری در دیوان بین‌المللی دادگستری درباره پیامدهای حقوقی ناشی از سیاست‌ها و اقدامات صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش ایسنا، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد تل‌آویو «مشروعیت» جلسه استماع دیوان بین‌المللی دادگستری درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را به رسمیت نمی‌شناسد و به مبارزه و مخالفت خود با سمت و سوی نادرستی که در این دیوان در پیش گرفته شده، ادامه می‌دهد.

در این بیانیه آمده است جلسات استماع دیوان بین‌المللی دادگستری درباره عواقب قانونی اشغالگری این رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین، تلاشی از سوی فلسطین برای تحمیل راه‌حل سیاسی بدون مذاکرات است.

در ادامه این بیانیه آمده است رژیم صهیونیستی مشارکت ۵۲ کشور درباره اشغالگری این رژیم در اراضی فلسطین را «سیرک رسانه‌ای» می‌داند و از دیوان بین‌المللی دادگستری می‌خواهد از مشارکت این کشورها خودداری کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری امروز جلسات استماع خود را درباره عواقب قانونی اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین آغاز کرد. این جلسات با مشارکت ۵۲ کشور و اتحادیه عرب، اتحادیه آفریقا و سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود.

قرار است دیوان بعدا رأی مشورتی را درباره عواقب قانونی ناشی از نقض مکرر حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین که نتیجه اشغال طولانی مدت سرزمین آن‌ها و شهرک سازی در اراضی فلسطینی است، صادر کند.

سال ۲۰۲۲ مجمع عمومی سازمان ملل از این دیوان خواست رأی مشورتی یا غیر الزام آوری را درباره اشغالگری صادر کند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی هم مدعی شد: تلاش فلسطینی‌ها برای تبدیل نظام بین‌المللی به ابزاری سیاسی برای حمله به ما به اعتماد جهانی نسبت به نظام حقوقی بین‌المللی لطمه می‌زند!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۱-۳۰ ۱۹:۱۸

خیلی خنده دارومضحک است که صهیونیستهافقط وفقط خودرا حافظ حقوق بشر وآزادی واستقلال میدانددرحالی که به هیچیک ازقطعنامه های سازمان ملل توجّه نکرده واحترام نگذاشته وبیش ازصدهزارانسان بی گناه را قتل عام ومجروح ومصدوم وهزاران انسان بیگناه را به بندکشیده،وهزاران کیلومترازسرزمینهای فلسطینیان را غصب ویا ویران کرده است.

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۳۰ ۲۱:۳۰

خوک کثیف وبی ابرو ،به جز کودک کشی چه برایت مشروییت داره؟اصلا کشو ری نیستی بلکه یک رژیم غاصب صهیونیستی بی ریشه وبی بنیانی

avatar
۱۴۰۲-۱۱-۳۰ ۲۲:۳۹

واقعا اسراییل یک حیوان به تمام معنا حرف نشنوه آنرا هم آمریکای جنایتکار جری کرده وگرنه یک هفته نمیتونه در مقابل ضرب وشصت حماس دوام بیاورد میگیدنه آمریکا یک هفته حمایت غیر انسانیش رو از شما خدا نسناسا بکشد نتیجه معلوم میشود

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۱ ۰۴:۴۳

رژیم کودک کش اسرائیل خیلی گستاخ شده و هیچ قانونی و هیچ نهاد بین المللی که اتفاقاً کنوانسیون‌های آن را پذیرفته الان همه اون معاهدات را نادیده میگیرن،به اعضای سازمان ملل ،به خود سازمان ملل اهانت می‌کند که واقعاً شرم آور است

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۱ ۱۱:۰۰

آخرش بافشاربین المللی اسرائیل و آمریکا سر عقل می آیند