• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402120100535
  • خبرنگار : 71496

عفو بین‌الملل: پاپان اشغالگری، شرط توقف نقض‌های حقوق بشری در فلسطین است

عفو بین‌الملل: پاپان اشغالگری، شرط توقف نقض‌های حقوق بشری در فلسطین است

سازمان عفو بین‌الملل توقف اشغالگری غیرقانونی رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی را شرط اصلی توقف موارد مکرر نقض حقوق بشر در این مناطق دانست و از تل‌آویو خواست به این اشغالگری وحشیانه پایان دهد.

به گزارش ایسنا، عفو بین‌الملل امروز (سه‌شنبه) در وب‌سایت خود اعلام کرد همزمان با آغاز جلسات استماع دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه از رژیم صهیونیستی خواسته به اشغالگری وحشیانه خود علیه غزه و کرانه باختری از جمله قدس شرقی که از سال ۱۹۶۷ ادامه دارد، پایان دهد.

جلسات استماع دادگاه لاهه برای بررسی پیامدهای حقوقی اشغالگری رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۱۹ فوریه جاری آغاز شده و تا ۲۶ فوریه به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. قرار است در این نشست‌ها بیش از ۵۰ کشور، اتحادیه آفریقا، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی شرکت کنند.

مجمع عمومی سازمان ملل دسامبر سال ۲۰۲۲ با تصویب قطعنامه‌ای از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست درباره مشروعیت داشتن سیاست‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی فلسطین رای خود را صادر کند.

عفو بین‌الملل از جهان خواست این مساله را درک کند که توقف اشغالگری غیرقانونی رژیم صهیونیستی شرط اصلی توقف نقض‌های مکرر حقوق بشر در سراسر فلسطین اشغالی است.

همچنین اگنس کالامار، دبیرکل این سازمان اظهار کرد: اشغالگری فلسطین توسط اسرائیل در واقع طولانی‌ترین و مرگبارترین اشغال نظامی در جهان است که چندین دهه است با نقض‌های گسترده و سیستماتیک حقوق بشر در حق فلسطینی‌ها شناخته شده است.

‌کالامار در ادامه گفت: این اشغالگری به تقویت ساختار آپارتاید اسرائیلی اعمال شده بر فلسطینی‌ها نیز منجر شد.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد، درگیری شدید کنونی در نوار غزه که دیوان بین‌المللی دادگستری نسبت به وجود خطر واقعی و قریب‌الوقوع کشتار جمعی هشدار داد، به شدت توجه‌ها را به پیامدهای فاجعه‌بار موافقت با استمرار جنایات بین‌المللی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین و فرار طولانی مدت آن از مجازات معطوف کرد.

این نهاد اعلام کرد، فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی روزانه با رفتار افراطی مبتنی بر زور، قتل‌های غیرقانونی، بازداشت‌های ظالمانه، بازداشت‌های اداری، کوچاندن اجباری، تخریب خانه‌ها، مصادره اراضی، غارت منابع طبیعی و محرومیت از حقوق و آزادی‌های اصلی روبه‌رو هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha