• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402120100207
  • خبرنگار : 71955

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تاکید کرد

برنامه‌ درسی دانش‌آموزان استثنایی نیازمند تامل و بازنگری

برنامه‌ درسی دانش‌آموزان استثنایی نیازمند تامل و بازنگری

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: برنامه درسی متناسب با دانش آموزان با نیازهای ویژه ، نیازمند تامل و بازنگری است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الله الماسی در  نخستین همایش بین المللی تعلیم و تربیت کودکان با نیازهای ویژه که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد افزود: برای آنکه خروجی آموزش و پرورش استثنایی یک فرد رشد یافته باشد که بتواند نیاز خود را در جامعه رفع و جایگاه واقعی خود را بدست آورد باید برنامه درسی را هدف قرار دهیم تا بفهمیم فرد تربیت شده کیست و چه ویژگی‌ها و تفاوت‌هایی دارد.

وی به رویکرد مهارت محوری که در دستور کار آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد اشاره کرد و افزود: تعاملاتی با فنی و حرفه‌ای انجام شده چرا که مهارت‌های مورد نیاز برای این دانش آموزان باید متناسب با وضعیت آنها باشد. 

به گزارش ایسنا، همچنین علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و رئیس اولین «همایش تعلیم و تربیت کودکان با نیازهای ویژه با تاکید بر برنامه درسی» گفت: بیش از ۵۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است؛ ۲۰۰ مقاله که چارچوب علمی داشتند نظر داوران را جلب کرد.

وی با بیان اینکه کودکان استثنایی طیفی از دانش آموزان هستند که به دلایل مختلف با دانش آموزان عادی متفاوتند بنابراین تعلیم و تربیت و برنامه درسی آنها نیز باید متفاوت باشد، هدف این همایش را متناسب سازی برنامه درسی، اهداف و روش‌های تدریس، محتوا و روش‌های سنجش و ارزشیابی این دسته از دانش آموزان خواند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha