• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402120201399
  • خبرنگار : 71129

مخبر سابق سازمان ملل: در توصیف اقدامات اسرائیل در غزه باید از واژه «نسل‌کشی» استفاده کرد

مخبر سابق سازمان ملل: در توصیف اقدامات اسرائیل در غزه باید از واژه «نسل‌کشی» استفاده کرد

«مایکل لینک» مخبر سابق سازمان ملل گفت با ادامه بمباران و حملات زمینی رژیم صهیونیستی به غزه بیان آنچه در آنجا می‌گذرد روز به روز سخت‌تر شده و باید از کلمات هولناک‌تری برای توصیف آن استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، مخبر سابق سازمان ملل همچنین گفت: ما ده‌ها بیانیه از سوی رهبران ارشد سیاسی و نظامی اسرائیل در رابطه با هدف «نسل کشی» داریم.

 به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی خاطرنشان کرد: اگر قرار نیست در روابط دیپلماتیک با اسرائیل تجدید نظر کنیم، اگر قرار نیست در روابط تجاری خود با اسرائیل تجدید نظری به خرج دهیم، اسرائیل به این نتیجه می‌رسد که ادامه حملاتش در غزه هیچ بهایی برایش نخواهد داشت.

وی که از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ مخبر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر اراضی اشغالی بود، ادامه داد: ما از لفظ «بحران انسانی»، به «فاجعه انسانی»، به «کابوس انسانی» و به «نسل کشی» با توجه به عملیات نظامی اسرائیل در غزه در حال حرکت هستیم.

با توجه به حضور و پناه گرفتن ۱.۵ میلیون فلسطینی در رفح، این مقام سابق سازمان ملل گفت، این افراد دسترسی به غذا، آب، سوخت، بهداشت، برق یا پناهگاه در فصل زمستان ندارند. با وجود این شرایط انسانی وخیم، ارتش رژیم صهیونیستی به بمباران منطقه ادامه می‌دهد. «آنها هیچ حفاظت و امنیت ندارند.»

به گفته مایکل لینک، مقامات رژیم صهیونیستی از ابتدای درگیری اظهارات متعددی را بیان کرده‌اند که نشان دهنده نیت نسل کشی آنها است که بخشی کلیدی از تعریف نسل کشی طبق قوانین بین‌المللی است، چون آنها همچنان به دنبال تهاجم خود در غزه هستند.

وی همچنین تاکید کرد که اسرائیل در رابطه با اقدامات خود در غزه با عواقب چندان معناداری در روابط خود با سایر کشورها مواجه شده است و با اشاره به نقش آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی در حمله‌ای که نزدیک به ۳۰ هزار فلسطینی در آن شهید شدند، خاطرنشان کرد: واشنگتن علاوه بر پر کردن ذخایر مهمات در حال کاهش اسرائیل با ۳.۸ میلیارد کمک نظامی، «پوشش دیپلماتیکی» نیز برای آن در سازمان ملل فراهم می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha