• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1402120805032
  • خبرنگار : 50105

خودروی شناور بی‌وای‌دی به میدان آمد

خودروی شناور بی‌وای‌دی به میدان آمد

بی‌وای‌دی شاسی بلند لوکس شناور را برای جلب نظر خریداران اروپایی، به میدان می‌آورد.

به گزارش ایسنا، بی‌وای‌دی در نمایشگاه خودروی ژنو این هفته با نمایش مدل‌هایی از جمله خودروی لوکس اسپرت ۱۲۰۰ اسب بخاری که می‌تواند روی آب شناور باشد، به میدان آمد. یانگ‌وانگ U۸ پلاگین هیبریدی که همچنین قادر است یک چرخش ۳۶۰ درجه تانکی را در محل انجام دهد، با مرسدس بنز کلاس جی و لندروور دیفندر رقابت می‌کند و نشان‌دهنده فشار بی‌وای‌دی به بازار لوکس است.

پس از کنار گذاشتن فولکس‌واگن به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز چین، بی‌وای‌دی در حال توسعه در اروپا برای ایجاد جریان‌های درآمدی جدید و فرار از جنگ قیمت‌ها در بازار داخلی خود است. در همین حال، خودروسازان فعلی اروپا با پیچیدگی‌های تغییر به سمت وسایل نقلیه الکتریکی مقابله می‌کنند و در عین حال با تقاضای سرد برای فناوری جدید مبارزه می‌کنند.

در حالی که یانگ‌وانگ U۸ قرار است توانایی‌های تکنولوژی بی‌وای‌دی را به نمایش بگذارد، سازنده محصولات بیشتری را به بازار انبوه به ژنو می‌آورد. این خودروها شامل یک نسخه اصلاح‌شده از شاسی‌بلند پنج نفره سیل(Seal) و تانگ کاملاً الکتریکی است که می‌تواند با یک بار شارژ ۵۳۰ کیلومتر را طی کند.

شرکتی که در سه ماهه چهارم سال گذشته از تسلا به عنوان بزرگترین سازنده خودروهای برقی جهان پیشی گرفت، فروش مدل‌های خود را در منطقه آغاز کرده است. با این حال، هنوز مشخص نیست که این شرکت تا چه اندازه با رانندگان اروپایی موفق خواهد بود.

فولکس‌واگن، استلانتیس و رنو همگی به‌طور مستقل روی مدل‌هایی با قیمت ۲۵ هزار یورو یا کمتر کار می‌کنند، و رنو ۵ برقی  E-Tech خود را در ژنو به نمایش گذاشت. گروه مرسدس بنز و بی‌ام‌و قصد دارند تا اواسط دهه گذشته چندین خودروی برقی جدید با فناوری بهبودیافته تولید کنند.

بی‌وای‌دی جزئیات زیادی در مورد قیمت و در دسترس بودن خودروهایی که در ژنو به نمایش می‌گذارد، ارائه نکرده است. یانگ‌وانگ U۸ در چین با قیمتی در حدود ۱۵۰ هزار دلار به فروش می‌رسد. قیمت مدل‌های این شرکت در اروپا بیشتر از بازار داخلی آنها است. قیمت کلاس جی در آلمان از حدود ۱۲۸ هزار دلار آمریکا شروع می‌شود.

تولیدکنندگان تحت فشار هستند تا در انتقال خودروهای الکتریکی کارآمدتر شوند زیرا قیمت خودروهای باتری‌دار هنوز بسیار بالاتر از خودروهای مشابه موتور احتراقی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، برندهای دیگر در نمایشگاه خودروی ژنو این هفته شامل لوسید، ام جی موتور و ایسوز هستند و اکثر خودروسازان بزرگ اروپا غایب هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha