• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۹
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1402120805059
  • خبرنگار : 71610

«آرون بوشنل»؛ خلبانی که دست دولت بایدن را رو کرد

«آرون بوشنل»؛ خلبانی که دست دولت بایدن را رو کرد

اقدام خلبان آمریکایی در خودسوزی در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن یک اقدام معمولی نبود؛ چراکه این اقدام هم از نظر زمان‌بندی و هم از این جهت که توسط یک فرد از دل تشکیلات نظامی آمریکا صورت گرفته حائز اهمیت و حامل پیام‌هایی برای تمامی جهانیان است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، «من دیگر در نسل کشی شریک نخواهم بود، فلسطین آزاد است» این آخرین سخنان «آرون بوشنل» خلبان آمریکایی قبل از خودسوزی بود که آمریکایی‌ها را شوکه و جانبداری‌های کورکورانه واشنگتن از جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را برای تمام جهان آشکار کرد.

بوشنل که یکی از اعضای نیروی هوایی آمریکا بود، یکشنبه در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن خودسوزی کرد و بعدازظهر دوشنبه بر اثر جراحات وارده آخرین نفس‌هایش را کشید و جانش را از دست داد.

مهم‌ترین جنبه اقدام این خلبان آمریکایی این بود که صحنه خودسوزی را مستند کرد و در پیامی تلاش کرد تا جنایات رژیم اشغالگر را افشا و دولت آمریکا را وادار به اقدام جدی برای تلاش به منظور دستیابی به توافق آتش‌بس کند.

ویدئو خودسوزی بوشنل

این حادثه اولین مورد از این نوع نیست و در ماه دسامبر، شخصی در خارج از کنسولگری رژیم صهیونیستی در «آتلانتا» خود را به آتش کشید و پلیس آمریکا در آن زمان مدعی شد که «به احتمال زیاد یک اقدام اعتراضی سیاسی افراطی بوده است»، اما بعد از آن مقامات پلیس و آتش نشانی در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران اعلام کردند که پرچم فلسطین که بخشی از تظاهرات بود در محل خودسوزی این فرد کشف شده است.

حادثه بوشنل طوفانی از اندوه، خشم و همدردی را به همراه داشته است و برخی می‌گویند کاری که این خلبان آمریکایی انجام داد ثابت می‌کند آمریکا شهروندانی را که انسانیت برایشان مهم است به عقده گناه آلوده کرده است، به‌ویژه که از قتل‌عام و قحطی در غزه با حق وتو حمایت می‌کند و اصرار دارد که از آن برای ادامه جنگ و نسل‌کشی استفاده کند.

صحنه خلبان آمریکایی که در مقابل سفارت تل‌آویو در واشنگتن خودسوزی کرد تا «نسل‌کشی» رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه را محکوم کند، همچنین به سوژه داغ شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. با این وجود، مطبوعات آمریکایی در عناوین خبری خود در مورد سرباز نیروی هوایی بوشنل تلاش کرده‌اند تا به دلیلی که او را وادار به خودسوزی کرد اشاره‌ای نکنند.

«رامی عیاری» خبرنگار شبکه الجزیره با انتشار پیامی در «ایکس» در این باره نوشته است: «وقتی به عکس او نگاه می‌کنم، وقتی به دردی که او برای ایستادگی در برابر نسل‌کشی در فلسطین متحمل شده فکر می‌کنم، چشمانم پر از اشک می‌شود».

عیاری می‌گوید: «این فداکاری بوشنل نباید هدر برود و پیام او باید به همه جهانیان برسد».

«نبیل رجب» فعال حقوق بشر بحرینی نیز درباره پیام این اقدام بوشنل نوشت: بوشنل شجاع با این اقدام مخالفت خود را با موضع دولت آمریکا که از نسل کشی در غزه حمایت می‌کند، نشان داد.

«آرون بوشنل»؛ خلبانی که دست دولت بایدن را رو کرد
تصویر گرافیکی از اقدام بوشنل

«بوعشیری آمریکا»

بازتاب این اقدام در میان فعالان عرب در شبکه‌های اجتماعی به حدی بود که آنها با اشاره به خودسوزی جوان تونسی و تبدیل شدن این اتفاق به دلیلی برای انقلاب تونس او را «بوعزیزی آمریکا» نامیدند.

«طارق طیب محمد بن بوعزیزی» دستفروش تونسی بود که ۱۷ دسامبر ۲۰۱۰ در اعتراض به توقیف کالاهایش و تحقیری که یک مأمور زن شهرداری به او روا داشته بود خود را در مقابل ساختمان شهرداری به آتش کشید. اقدام بوعزیزی آغازگر انقلابی در تونس شد که به حکومت ۲۳ ساله «زین‌العابدین بن علی» بر این کشور پایان بخشید.

حساب کاربری با عنوان «labnan» که در پلتفرم X فعالیت می‌کند، نوشت: «بوعزیزی، آمریکا، درگذشت».

حسابی دیگر به نام «عبدالرحمن عامر» نیز اینگونه نوشت: «آیا آرون بوشنل محمد بوعزیزی خواهد بود؟ آیا زمان بهار آمریکایی - اروپایی فرا رسیده است؟»

کاربری به نام «احمد الجهینی» نیز نوشت: بوعزیزی آمریکا به قلدرمآبی آمریکا اعتراض کرد و درحالی که می گفت فلسطین آزاد است درگذشت.

حسابی به نام «موسی مازن» نیز او را اینگونه توصیف کرد و گفت: «فکر می‌کنم بوعزیزی در آمریکا بار دیگر متولد شده است».

تجمع حمایت از بوشنل در واشنگتن

اهمیت و پیام دیگر اقدام بوشنل این است که این خلبان آمریکایی با سوزاندن خود در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن، سیاست جنایتکارانه بایدن و میزان مشارکت وی در نسل کشی ملت فلسطین در غزه را افشا کرد تا تمامی جهانیان متوجه شوند حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی علی‌رغم مانورهای آن برای میانجیگری به حدی است که برای خود آمریکایی‌ها هم غیر قابل تحمل شده است.

نکته مهم‌تر در این باره که ممکن است از چشم تحلیلگران و رسانه‌ها دور بماند نیز «زمان» خودسوزی بوشنل است؛ زیرا دولت آمریکا که به دلیل حمایت بی‌حد و حصر از رژیم صهیونیستی با اعتراض‌هایی در داخل و خارج مواجه است، در برهه فعلی به گونه‌ای وانمود می‌کنند که حامی آتش‌بس است و تلاش می‌کند تا افکار عمومی جهان را فریب داده و خود را یک طرف میانجیگر در این جنگ نشان دهد تا مانع افشای حمایت‌های در پس پرده از نسل کشی در غزه شود، اما شواهد چیز دیگری را نشان می‌دهد و اغلب کارشناسان معتقدند که تجاوزات و اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه با چراغ سبز آمریکا صورت می‌گیرد و اگر آمریکا مخالف این اقدامات بود تل‌آویو نمی‌توانست مرتکب این جنایات شود.

بنابراین طبق آنچه گفته شد، آرون بوشنل از درون تشکیلات نظامی واشنگتن و به عنوان یک فرد مطلع از حمایت‌های مخفیانه با این خودسوزی به نحوی دست بایدن را برای جهان رود کرد تا همه متوجه شوند که اظهارات مقامات محور مقاومت درباره نقش آمریکا در جنگ غزه و اینکه واشنگتن را عامل اصلی این جنگ معرفی می‌کنند صحت دارد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا جهان به طور کلی و مردم آمریکا به طور خاص متوجه خواهند شد که این سرباز آمریکایی چه کرد؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۹ ۰۸:۴۹

اللهم عجل لولیک الفرج

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۰ ۰۶:۰۷

اگر من جای اون بودم با هواپیمای جنگی کاخ سفید یا اسرائل رو بمبارون میکردم الان دلها رو سوزوند ولی کاش دشمن بشریت رو می سوزوند