• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 1402121611737
  • خبرنگار : 71533

روایت پیشرفت

سرلشکر سلامی: نمی‌توان با گلوله و ترور دانشمندان‌ جلوی پیشرفت ما را گرفت

سرلشکر سلامی: نمی‌توان با گلوله و ترور دانشمندان‌ جلوی پیشرفت ما را گرفت

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اینکه دانشمندان ما را در خیابان‌ها ترور می‌کنند پدیده‌ای شگفت‌انگیز و تصوری نابه‌جا درباره این است که می‌توان با گلوله، یک ملت را از پیشرفت باز داشت.

به گزارش ایسنا، سرلشکر حسین سلامی  در همایش «روایت پیشرفت؛ ۴۰ سالگی دانشگاه امام حسین(ع)»، با بیان اینکه امروز حتی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها، قرن‌های پنجم و ششم هجری که مقدمه‌ جهش و تحول علمی در اروپا به نام رنسانس است را عصر طلایی اسلام می‌نامند، اظهار کرد: ما دوباره اراده کرده‌ایم تا آن شکوه فراموش‌شده را احیا کنیم و دوباره مجد و عظمت علمی، هنری و فرهنگی جهان اسلام که عناصر اصلی شکل‌دهنده به تمدن اسلام هستند را دوباره بازگردانیم. این اراده انقلاب ماست و کار امکان‌پذیری است.

وی افزود: دشمنان امروزی اسلام و ایران برای همین با این اراده سر ستیز دارند. نبرد دشمنان با ما بر سر ارائه‌کردن یا ارائه‌نکردن مدل است. اگر الگوی ظهور یک تمدن جدید در پرتوی اسلام، مستقل از جاذبه سیاسی قدرت‌ها شکل گیرد، این جاذبه جدید حتماً غلبه خواهد کرد و آن تمدن شکل خواهد گرفت.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه پایه اصلی تمدن بر علم، فرهنگ، هنر، اندیشه، معماری و قدرت است، یادآور شد: اینکه دانشمندان ما را در خیابان‌ها ترور می‌کنند پدیده شگفت‌انگیزی است. این یک تصور نابه‌جا در این باب است که می‌توان با گلوله یک ملت را از پیشرفت باز داشت.

سلامی با قرائت پیامی از رهبری انقلاب درباره گزارش عملکرد دانشگاه امام حسین (ع)، یادآور شد: این موفقیت‌ها متکی بر اعتماد به نفس و روح الهام یافته از کلام امام راحل و بیانات رهبری انقلاب است که بر ذهن و قلب استادان نفوذ کرده است.

وی با تاکید بر این‌که «ما به دنبال احیای عصر طلایی اسلام هستیم»، گفت: همان زمانی که شکوه دانشمندان مسلمان و ایرانی فضای علمی عالم را درمی‌نوردید. از ابن سینا با ۱۸ جلد کتاب قانون که صدها سال در معتبرترین دانشگاه‌های پزشکی اروپا تدریس می‌شد تا ابن هیثم که برای اولین‌بار شکست نور و معادلات مربوط به آن را تشخیص داد.

فرمانده کل سپاه با بیان این‌که «علم برای هر کشوری مظهر سیادت، جمال و جلال است»، اظهار کرد: علم نشانه شکوه است و ما باید آن از انحصار دشمنان دربیاوریم، زیرا آنان علم را با جهت‌گیری‌های ویرانگر شیطانی در جهان به فناوری و قدرت تبدیل می‌کنند و از علم، قدرت ویرانگر می‌سازند.

سلامی افزود: فلسفه‌ای که آنان علم را در آن به کار می‌گیرند فلسفه جاهلانه، ظالمانه و ناعادلانه است. هرچه در آن میدان‌ها علم و فناوری رشد می‌کند، بشر از عرصه بقا به ممات نزدیکتر می‌شود. یعنی دانش در خدمت سلطه قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: ما دانش را برای کرامت، اعتزاز شخصیت، تکریم و آزادی انسان می‌خواهیم. فلسفه انقلاب ما بازکردن غل‌وزنجیر اسارت و بردگی مدرن از دست‌وپای بشریت است و این جز با علم و صنعت و فناوری ممکن نیست. دشمن ما با علم بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی را رقم می‌زند، مدرن‌ترین دستگاه‌های شکنجه در عالم در سرزمین عالمان امروزی ساخته می‌شود.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha