• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402121611819
  • خبرنگار : 71244

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

طرح تحول معاونت پرورشی در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی 

طرح تحول معاونت پرورشی در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی 

بنابر اظهارات وزیر آموزش و پرورش طرح تحول معاونت پرورشی در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی در آیین اختتامیه کشوری هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی به نام «تمنا»؛ «تربیت مهدوی، نسل آرمانی» که در مجموعه فرهنگی ایوان ری برگزار شد، با اشاره به انتخابات ۱۱ اسفندماه، اظهار کرد: حقیقتا آموزش و پرورش از این آزمون بزرگ سربلند بیرون آمد. مردم آمدند و پیروز واقعی این نبرد مردم بودند و آموزش و پرورش نقش‌آفرینی ویژه‌ای کرد. هرچقدر که مردم نقش‌آفرینی کردند دوصد وظیفه بر عهده منتخبان است. 

وی با تاکید بر اینکه هیچ کشوری جز با مدرسه و در مدرسه به نتیجه نخواهد رسید با طرح این سوال که مولفه‌های قدرت مدرسه چیست؟ ادامه داد: در جایگاه اول با معلم و سپس سایر مولفه‌ها  اما راه‌حل ما معلم است. تربیت چیزی نیست که به یک فرد خاص منتسب شود هرچند مربی پرورشی برای تنظیم‌گری و تسهیل‌گری لازم است اما تربیت وظیفه تک‌تک افراد در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اگر دانش‌آموز می‌خواهد مسئولیت‌پذیر باشد باید این را باید از معلم خود یاد بگیرد خاطر نشان کرد: ما برنامه آموزشی داریم، پرورشی نداریم، ارزشیابی آموزشی داریم اما پرورشی نداریم. باید گفتمان را تغییر داد و ما بدنبال تغییر هم گفتمان آموزشی و هم پرورشی هستیم. 

صحرایی ضمن اشاره به اینکه دولت به دنبال این گفتمان است به آزمونهای استخدامی اشاره کرد و افزود: در این دولت بعد از حدود ۲ دهه استخدام مربی پرورشی و مشاور احیاء و آیین‌نامه‌ای تدوین شده که ۱۰ درصد از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را به دانش‌آموزان نخبه فرهنگی می‌دهد. 

وی در ادامه از معاونان پرورشی خواست تا برنامه‌ مسطورا را جدی بگیرند و دانش‌آموزی و والدین و خانواده در آن مشارکت داشته باشند. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح نماد، تاکید کرد که این برنامه در راستای پیشگیری از آسیب دوران مدرسه احیاء شده است و در ادامه گفت: طرح تحول معاونت پرورشی در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha