• جمعه / ۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403010300990
  • خبرنگار : 71553

چگونه می توان ساخت و سازهای غیرمجاز را گزارش داد؟

چگونه می توان ساخت و سازهای غیرمجاز را گزارش داد؟

سازمان امور اراضی کشور از مردم خواست ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی به ویژه در تعطیلات نوروزی را از طریق شماره تلفن ۱۳۱ اطلاع‌رسانی کرده و با ماموران اجرای قانون همراهی کنند.

به گزارش ایسنا تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی در ایام نوروز به طور جدی از سوی گشت‌های یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور رصد و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود و مردم نیز می توانند ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی به ویژه در تعطیلات نوروزی را از طریق شماره تلفن ۱۳۱ اطلاع‌رسانی کنند.

بنابر اعلام سازمان امور اراضی سالانه در ایام نوروز بالغ بر ۵۰۰۰ مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شناسایی و در مرحله ابتدایی و پی‌کنی، شناسایی و از سوی این سازمان دستور توقف عملیات صادر می‌شود.

در ابتدا برای افراد متخلف اخطاریه توقف عملیات صادر می‌شود و در صورت ادامه ساخت و ساز، در اجرای قانون نسبت به قلع و قمع مستحدثات و در صورت تکرار جرم حسب رای محاکم قضایی حکم به قلع و قمع و جزای نقدی تا سه برابر قیمت کارشناسی روز و حبس به مدت شش ماه صادر می‌شود.

از بین رفتن اراضی کشاورزی منجر به کاهش محصولات و تولید و مخاطره امنیت غذایی در کشور از بین رفتن اراضی کشاورزی با ساخت و سازها و ورود افراد غیربومی به فرهنگ مناطق روستایی آسیب می‌زند و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را برای جامعه روستایی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۴ ۱۰:۱۸

من هر چی با این شماره تماس میگیرم اتصال برقرار نمیشه

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۴ ۱۳:۱۴

سالها این همه روستایی وارد شهرها وپایتخت شدند هیچکس بهشون نگفت به فرهنگ شهرنشینی آسب می زنید.در ثانی الان با این همه رسانه های مختلف فرهنگ ها یکی شده است چه بسا روستاییانی که از شهرنشینان هم سبقت گرفتند.

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۴ ۱۷:۱۸

سلام.دولت باید شوراها ودهیاران راموظف به جلوگیری ازساخت وسازها کند.وبازرسیها را ازروستاها زیاد کند.ومنالله توفیق

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۴ ۱۷:۲۳

کو آب تا کشاورزی کنیم ، زمین که فراوان است. آب های موجود چگونه مدیریت میشود؟

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۴ ۱۸:۱۸

این نسل با این وضع بی ابی حاضر به کشاورزی نیست نسل الان همه دوست دارن شهرنشین بشن

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۴ ۱۹:۱۲

با این حمایت ....از کشاورزان .تولیدات کشاورزی ، ناخواسته زمین کشاورزی از کاربری رسمی خود خارج می‌شود جز تغییر کاربری راه حل دیگری نمی ماند

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۴ ۲۲:۴۹

اگر در زمین کشاورزی حداقل دخل و تصرف و تغییر هم‌بکننداگر هزار برابر ارزش زمین هم جریمه شوند هرگز ان زمین کشاورزی مثل حالت اولیه نخواهد شد که همان وضعیت حاصل خیزی و سالم بودن قبل را داشته باشد.

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۶ ۰۰:۲۸

غرب مازندران زمین و مساحتی ندارد تا به پای کشاورزی گذاشته شود. مشکل کم آبی منطقه هم که حرف اول را می‌زند. برای کشاورزی زمین های گیلان و شرق مازندران با مساحت ده ها برابری را در نظر بگیرید. از این فرصت برای توسعه کشاورزی هوشمند رشت استفاده شود.

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۹ ۰۸:۲۲

کشاورزی کشاورزیه حالا چه برنج باشه چه باغ مرکبات و میوه ولی متاسفانه جهاد برای صدور جواز باغ خیلی سختگیری میکنه ولی به کسایی که داخل بافت کشاورزی ویلا میسازن نباید رحم کرد...