• جمعه / ۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403010301112
  • خبرنگار : 71402

حملات سنگین روسیه به تجهیزات نظامی ناتو و زیرساخت‌های اوکراین

حملات سنگین روسیه به تجهیزات نظامی ناتو و زیرساخت‌های اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ارتش روسیه امروز جمعه موج گسترده‌ای از حملات را به زیرساخت‌های نظامی و انرژی اوکراین انجام داد که با موفقیت توانایی کی‌یف برای تولید سلاح و مهمات جدید را مختل کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد این رگبار موشکی با استفاده از سلاح‌های دوربرد و هواپیماهای بدون سرنشین، تأسیسات انرژی اوکراین، مجتمع نظامی-صنعتی، خطوط راه‌آهن، زرادخانه‌ها و مناطق استقرار ارتش اوکراین و مزدوران خارجی را هدف قرار داد.

مقامات روس اعلام کردند: «در نتیجه این حملات، شرکت‌های صنعتی تولید و تعمیر سلاح، تجهیزات نظامی و مهمات دچار اختلال شده‌اند.»

این وزارتخانه همچنین خاطرنشان کرد که طی حملات مذکور همچنین تجهیزات نظامی خارجی که حامیان اوکراین در ناتو در اختیار این کشور قرار داده بودند، نابود شدند. در ادامه این بیانیه آمده است که آنها با حمله به مناطقی که سربازان و مزدوران خارجی پس از نبرد در حال بهبود بودند، انتقال نیروهای اوکراینی به خط مقدم را مختل کردند.

به گزارش راشا تودی، در این بیانیه تاکید شده است: «همه اهداف این حمله گسترده محقق شده است.»

حملات سنگین روسیه به تجهیزات نظامی ناتو و زیرساخت‌های اوکراین

اوایل امروز مقامات اوکراینی گزارش دادند که مسکو یکی از قدرتمندترین حملات خود را تاکنون به زیرساخت‌های انرژی انجام داده است که باعث خاموشی گسترده شده است. به گفته رئیس شرکت انرژی اوکراینی Ukrhydroenergo، یکی از این حملات به شدت به نیروگاه برق آبی واقع در منطقه تحت کنترل کی‌یف در زاپروژیا آسیب رساند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد تنها در یک هفته گذشته مسکو ۴۹ حمله دوربرد با دقت بالا، از جمله با موشک‌های مافوق صوت کینژال به اهداف اوکراینی انجام داده است.

در این گزارش آمده است که حملات مذکور به تلافی گلوله‌باران مکرر کی‌یف به مناطق مرزی و همچنین تلاش برای تهاجم به خاک روسیه انجام شده است. مناطق مرزی روسیه به طور معمول تحت حملات اوکراین قرار می‌گیرند که اغلب منجر به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۳ ۲۱:۵۰

روسیه با نابودی زیرساختهای اوکراین ،بایدبزودی زلنسگی مزدوروغلام حلقه بگوش آمریکا وناتورا مغلوب کرده ومنطقه را ازشرّ یک جنگ طلب وجنایتکارجنگی(یعنی زلنسگی)نجات ببخشد@!!@.

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۴ ۰۴:۳۰

آفرین بر روسیه. حمله کن به اتحاد این کفتار های ناتو و نوکرش اوکراین

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۴ ۱۹:۱۷

به امید پیروزی ارتش قهرمان روسیه در مقابل دلقک غرب

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۴ ۱۹:۴۰

انشالله روسیه با قدرت بیشتر و هر چه سریعتر به خواسته قلبی شان در اوکراین برسند و هر چه زودتر دست متجاوزین ناتو و کشورهای غربی که در امور روسیه دخالت می‌کنند را از بازو قطع کند. ماشالله ابرقدرت جهان الحق که امپراتوری بلامانع حق توست. پیروز و زنده باد روسیه و خاورمیانه

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۵ ۰۱:۰۴

روسیه باید به نمایندگی از جهان چند قطبی،به همه زیر ساخت‌های امریکا ونوجوان حلقه بگوش بی هویتش حمله کند،کشورهائی که بیشتر پادگان امریکا هستند تا کشوری مستقل،،،نتیجه کاملا واضح است ،شکست امریکا و از بین رفتن امپراطوری شیطان در جهان.

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۵ ۰۱:۰۸

دم روسیه گرم

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۰۵ ۰۲:۴۳

خاک بر سر زلنسکی که اکراین را به ویرانی تبدیل کرد رءیس جمهور اکراین دست نشانده آمریکا ست مردم کشورش را بیچاره کرده خودش هم میداند چه غلطی کرده کله خر .