• پنجشنبه / ۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403010904035
  • خبرنگار : 71415

پاکستان خواستار اصلاحات اساسی در نحوه مدیریت مرز با افغانستان شد

پاکستان خواستار اصلاحات اساسی در نحوه مدیریت مرز با افغانستان شد

وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «سرچشمه تروریسم در پاکستان» خواند و بر ضرورت اجرای اصلاحات اساسی فوری در نحوه مدیریت مرز ۲ کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، «خواجه محمد آصف»، وزیر دفاع پاکستان در پستی که روز چهارشنبه در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد نوشت: «با توجه به افزایش حوادث تروریستی تغییرات بنیادین در وضعیت مرز ضروری است.»

این وزیر دولت پاکستان از عملکرد طالبان به دلیل فقدان پیشرفت آن‌ها برای رفع نگرانی‌های امنیتی انتقاد کرد و گفت: «سرچشمه تروریسم در پاکستان در افغانستان است و کابل به رغم تلاش های ما هیچ پیشرفتی در این جهت حاصل نکرده است. با وجود اطلاع داشتن آن‌ها از مخفی‌گاه‌های تروریسم، تروریست‌ها همچنان آزادانه از خاک آن‌ها علیه پاکستان عملیات انجام می‌دهند.»

آصف اظهار کرد پاکستان ممکن است در مسیر رفع نگرانی‌های فرامرزی خود قوانین بین‌المللی را دور بزند.

به نوشته پایگاه اینترنتی «آمو تی.وی»، او توضیح داد: «مرز افغانستان و پاکستان با مرزهای سنتی دیگر جهان تفاوت دارد. در وضعیت فعلی در حالی که همکاری از سمت کابل مطرح نمی‌شود، پاکستان مقید به اجرای همه قوانین و هنجارهای بین‌المللی در این مرز نخواهد بود. ما باید جلوی جریان ورود تروریست‌ها را بگیریم. به این طریق هر دو کشور می‌توانند روابطشان را همچون همسایگان سنتی خوب پرورش دهند. تسهیلات مسافرتی را می‌توان از طریق گذرنامه و روادید ادامه داد.»

این بیانیه در پی افزایش حملات شبه‌نظامیان در داخل پاکستان مطرح می‌شود. مقام‌های پاکستان هفته گذشته دست به حملاتی هوایی در ۲ ولایت افغانستان زدند. طالبان اعلام کرد این حملات به کشته شدن هشت غیرنظامی از جمله زنان منجر شدند.

طالبان همچنین اتهام‌های مقام‌های پاکستانی علیه خود را رد و استدلال کرده اسلام آباد به دنبال نسبت دادن شکست‌های خود در زمینه مبارزه با گروه‌های شبه‌نظامی به افغانستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha