• دوشنبه / ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403011205389
  • خبرنگار : 71368

مدیر عامل شرکت متروی تهران اعلام‌ کرد

پرونده ایستگاه‌های باقی مانده خطوط ۶و۷ متروی تهران بسته می‌شود/شروع ساخت خطوط ۹ و ۱۱ مترو

پرونده ایستگاه‌های باقی مانده خطوط ۶و۷ متروی تهران بسته می‌شود/شروع ساخت خطوط ۹ و ۱۱ مترو

مدیر عامل شرکت متروی تهران در مورد برنامه‌های امسال شرکت مترو اعلام کرد که تکمیل ایستگاه‌های باقی مانده خط ۶ و ۷ و شروع ساخت خط ۹ و ۱۱ مترو از مهمترین برنامه‌های مترو برای سال جاری است.

مسعود درستی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ در مورد اهم برنامه های اجرایی این شرکت در سال ۱۴۰۳ گفت: خوشبختانه طی سالی که گذشت، اتفاقات خوبی برای شبکه متروی پایتخت رخ داد و ۹ ایستگاه، دسترسی مستقل ایستگاه تربیت مدرس در خط ۶ مترو و همچنین ۴ ورودی دوم در ایستگاه‌های خطوط ۶ و ۷  مترو به بهره برداری رسید که به لحاظ آماری، کارنامه سالانه قابل قبولی به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: ضمن اینکه اقداماتی برای شروع عملیات اجرایی خط ۸ مترو و پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ صورت گرفت که باید با جدیت آنها را پیگیری کنیم. همچنین از طرفی عملیات حفاری مکانیزه پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو هم پایان پذیرفت و این به آن معنا است که از این پس روند تکمیل و افتتاح ایستگاه‌های در حال ساخت این مسیر ۱۰ کیلومتری، سرعت بیشتری خواهد یافت.

درستی در مورد رئوس برنامه‌های سال جاری شرکت متروی تهران نیز افزود: غیر از ادامه پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ مترو و ساخت ایستگاه‌های پروژه توسعه جنوبی خط ۶ ، بنا داریم ایستگاه‌های باقی مانده در خطوط ۶ و ۷ مترو شامل ایستگاه ورزشگاه تختی ( خط ۷ ) و ۴ ایستگاه سرباز ، استاد نجات اللهی، شهدای هفدهم شهریور و میدان خراسان ( خط ۶ ) را در سال ۱۴۰۳ تکمیل و به بهره برداری برسانیم تا پرونده این دو خط مهم، عملا در سال جاری بسته شود. در کنار این موضوع، رفع نواقص باقی مانده خط ۳ مترو به همراه احداث یک ایستگاه دیگر در بخش توسعه غربی خط ۴ مترو نیز بهره برداری از چند ورودی جدید را هم دنبال می‌کنیم.

وی تأکید کرد: شروع عملیات اجرایی خطوط ۹ و ۱۱ مترو از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری پایتخت برای امسال است که مقدمات اجرای آن از سال ۱۴۰۲ شروع شد، علاوه بر این ادامه عملیات حفاری خط ۱۰ مترو با دستگاه «تی بی ام» و سرعت گرفتن آن با اضافه کردن دستگاه‌های حفار مکانیزه بیشتر نیز در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با تأمین به موقع منابع مالی لازم، تمام موارد ذکر شده را طبق برنامه زمان بندی مشخص شده، دنبال کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۱-۱۳ ۱۶:۲۸

ادامه خط ۴ از شهید کلاهدوز تا دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه عباسپور چی شد

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۱۳ ۲۲:۰۳

سلام چرا ایستگاه خط ۴‌سمت جنوبی استاد معین را راه اندازی نشده چند ساله بلا تکلیف مونده

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۱۴ ۰۰:۵۱

سلام کاشکی ایستگاه دانشگاه امام علی (ع) تو خط ۳ هرچه زودتر راه اندازی بشه و خط ۲ و ۳ به هم وصل بشه اگه این ایستگاه افتتاح بشه واقعا بار ترافیکی خط ۴ و ۷ تو خط ۳ خیلی خیلی کم میشه و از همه مهمتر بازدهی خط ۲ و خط ۳ بیشتر میشه.