• دوشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403012010322
  • خبرنگار : 71592

در سایه تبلیغات درباره حمله به رفح

ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در ۴ نقطه غزه مستقر است

ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در ۴ نقطه غزه مستقر است

با وجود عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از بیشتر مناطق استقرار خود در داخل نوار غزه، اما نظامیان این رژیم همچنان به شکل محدود در چهار نقطه حضور دارند.

به گزارش ایسنا، تنها چند ساعت از زمانی که گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، توانستند کمین پیچیده‌ای را علیه نیروهای اشغالگر در شهر خان یونس انجام دهند، نگذشته بود که ارتش دشمن در همان ساعات اولیه روز یکشنبه اعلام کرد تمامی نیروهای خود از جمله لشکر ۹۸ بزرگترین و مهمترین لشکر ارتش را از این شهر پس از عملیات زمینی چهار ماهه خارج کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، با وجود عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از بیشتر مناطق استقرار خود در داخل نوار غزه، اما نظامیان این رژیم همچنان به شکل محدود در چهار نقطه به‌ویژه اطراف شرق و شمال غزه حضور دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی ۲۷ اکتبر حمله زمینی به غزه را آغاز کرد.

شهر غزه

به گفته یک منبع میدانی، عمیق‌ترین نقطه استقرار نیروهای اشغالگر در حال حاضر، جنوب غزه و به طور مشخص منطقه میان غزه و استان الوسطی است.

این منبع خاطرنشان کرد: نیروهای اشغالگر با حضور خود در این نقطه، غزه را از استان‌های مرکزی از طریق جاده‌ای که از مرز شرقی تا ساحل دریا امتداد دارد و پس از تهاجم زمینی ایجاد شده است، جدا می‌کنند و هدف اصلی جداسازی نوار غزه، تسهیل در تردد خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی از طریق آن به منظور انجام حملات برق‌آسا و سریع علیه اهداف مقاومت در غزه و استان مرکزی است.

همچنین هدف از عملیات جداسازی غزه از استان‌های مرکزی از طریق این محور که تیپ «ناحال» ارتش اشغالگر در آن مستقر است، ممانعت از بازگشت آوارگان از جنوب نوار غزه به شمال آن و کنترل ترافیک از غزه به جنوب و بالعکس در آینده است.

استان‌های مرکزی غزه

در منطقه مرکزی نوار غزه، نیروهای اشغالگر در حال حاضر در منطقه شرقی شهر دیرالبلح حضور دارند که در آن پایگاه‌ها، استحکامات نظامی و تعداد محدودی خودروهای نظامی را در مساحتی تقریبا یک کیلومتری حفظ کرده‌اند که از محدوده دیوار حائل شروع و به سمت غرب به عمق منطقه شرق شهر امتداد دارد.

شرق جبالیا

در مورد جبالیا در شمال نوار غزه، این منبع میدانی تأیید کرد نیروهای اشغالگر در نزدیکی دیوار حائل در شرق شهر جبالیا مستقر هستند.

گذرگاه ایرز

نیروهای رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه یعنی در شهرک «بیت هانون» و مناطق اطراف آن در حال حاضر تنها در گذرگاه ایرز؛ دورترین نقطه شمال غزه مستقر هستند. نیروهای اشغالگر منطقه شمال غربی بیت‌لاهیا را تخلیه کردند و همین موجب شده تعدادی از ساکنان منطقه که غالبا کشاورز هستند، به محل زندگی خود بازگردند.

ارتش رژیم صهیونیستی در پی هلاکت ۱۴ سرباز خود به دست گردان‌های القسام در عملیاتی در خان‌یونس، سه گردان خود را از این شهر خارج کرد.

در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد تمامی نیروهای زمینی ارتش پس از ۴ ماه نبرد در استان خان‌یونس، از این استان و اکثر مناطق جنوب غزه خارج شده‌اند و از مجموع ۳ تیپ ۳۰ هزار نفری که ماه ژانویه وارد این شهر شده بودند، تنها یک یگان ۴۰۰۰ نفری موسوم به «ناحال» باقی مانده‌ است.

از سوی دیگر، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش کرد ارتش خود را برای انجام عملیات زمینی در شهر رفح واقع در جنوب غزه ظرف یک هفته آینده آماده می‌کند.

شبکه ۱۳ عبری زبان افزود پیش بینی می‌شود ۴۰ هزار چادر خریداری شود که هر کدام ۱۲ نفر را در خود جای دهد. ارتش اسرائیل قصد دارد طی یک هفته مانور خود در رفح و همزمان تخلیه جمعیت را آغاز کند. ارتش اسرائیل برای عملیاتی با مشارکت بیش از یک واحد نظامی آماده می‌شود. این کانال اضافه کرد که تلاش‌هایی برای هماهنگی عملیات در رفح با آمریکا و مصر و تخلیه حدود یک میلیون فلسطینی از منطقه وجود دارد.

با این وجود رادیو ارتش به نقل از معاون سابق ستاد ارتش، سرلشکر ذخیره دان هارئل، گزارش داد: «جنگ تمام شده است و رفح فقط یک حقه است که چهار ماه است برای آن تبلیغ می‌شود.»

در عمل، با عقب نشینی ارتش دشمن از شهر خان یونس، تنها «تیپ ناحال» در نوار غزه باقی ماند که در مرکز آن در منطقه «نتزاریم» که شمال را از جنوب جدا می‌کند، متمرکز است در حالی که تمام میدان‌های جنگ عاری از هرگونه حضور نیروهای دشمن است.

در رسانه‌های عبری صحبت‌های زیادی درباره فیصله دادن جنگ مطرح بود. در حالی که برخی از تحلیلگران آنچه توسط سخنگوی ارتش، دنیل هاگاری تبلیغ شده بود، پذیرفته‌اند که این عقب نشینی «عملیاتی تاکتیکی است که ربطی به پایان نبرد ندارد، بلکه راه را برای انجام عملیات شخم زنی دقیق‌تر مشابه بیمارستان الشفا هموار می‌کند.

یک وبگاه عبری نوشت که «خروج اخیر راه را برای دستیابی به توافق تبادل زندانیان هموار می‌کند».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha