• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403012714787
  • خبرنگار : 50123

یک منتخب مجلس:

مجلس باید از فناوری‌های نوین در بحث نظارت استفاده کند

مجلس باید از فناوری‌های نوین در بحث نظارت استفاده کند

منتخب مردم شهرستان‌ بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم مجلس ما از جامعه عقب نماند و هم پای جامعه حرکت کند، به روز باشد و از حالت سکون خارج شود باید به سراغ علوم و فنون روز برویم و از فناوری‌های نوین مخصوصاً در بحث نظارت استفاده کنیم.

غلامرضا میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، در باره اهمیت علم و فناوری در قانون‌گذاری، اظهار کرد: اگر پرسیده شود مشکل اصلی مجلس چیست، باید گفت مجلس ما یک مجلس سنتی است و از ابزارهای روز استفاده کامل نکرده و نمی‌کند و این موجب شده مجلس ما از جامعه عقب بماند و تنها به روزمرگی بپردازد که این امر مشکلات زیادی را مخصوصاً در امر قانون‌گذاری و نظارت ایجاد می‌کند.

منتخب مردم شهرستان‌ بروجن در مجلس افزود: به اعتقاد بنده اگر مجلس بتواند از فناوری‌های نوین روز استفاده و قانون‌گذاری را به روز کند قطعا می‌توان مجلس نوینی داشت، در حقیقت از ابتدای شکل‌گیری مجلس تاکنون انباشت متراکمی از قوانین وجود دارد، اگر امروز قانونی به تصویب می‌رسد نمایندگان باید سوابق آن را بدانند، بنابراین نسبت به گذشته کاملا دید و نگاه‌ تاریکی دارند و از طرفی  لازم است از علم روز استفاده شود.

میرزایی گفت: به طور مثال ایجاد سامانه‌های قانون‌گذاری تا حدودی انجام شده، اما استفاده مطلوب صورت نمی‌گیرد، از طرفی در امر قانون و قانون‌گذاری می‌توان از هوش مصنوعی در تسهیل قوانین جامعه استفاده کرد، تا زمانی‌که قوانین جامعی نداشته باشیم نمی‌توان مجلس را مجلس به روز و نوینی بدانیم.

وی اضافه کرد: باید برای هر کدام از موضوعات و کدهای اصلی در بحث‌های قانون‌گذاری قانون جامع وجود داشته باشد، البته مجلس باید همه توان خود را به کار گیرد و از هوش مصنوعی استفاده کند، یعنی از علوم و فنون روز استفاده کند و به جامعه و دستگاه اجرایی تفهیم کند که قانون کاملا واضح، روشن و بدون هر گونه سوءاستفاده باشد، از طرفی نمایندگان بدانند قانونی که قرار است وضع شود اگر نقیصه‌ای وجود دارد آن را پیدا کنند، زیرا قانون در دست نمایندگان است.
 
منتخب مردم شهرستان‌ بروجن در مجلس تاکید کرد: اگر بخواهیم مجلس ما از جامعه عقب نماند و هم پای جامعه حرکت کند، به روز باشد و از حالت سکون خارج شود باید به سراغ علوم و فنون روز برویم و از فناوری‌های نوین مخصوصا در بحث نظارت استفاده کنیم.

میرزایی گفت: در بحث نظارت سه موضوع استیضاح، سوال و تذکر وجود دارد اکنون مجلس با وجود فناوری‌های روز و نوین برای نظارت دقیق‌تر چرا نباید از ابزار جدید استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی‌که مجلس جدید از فناوری‌های نوین استفاده کند، قطعا می‌توان گفت این دوره مجلس متفاوتی خواهیم داشت اگر این اتفاق بیفتد می‌توان مردم را در موضوعات مختلف امیدوار کرد.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha