• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: انرژی هسته‎‌ای
  • کد خبر: 1403022619026
  • خبرنگار : 71049

تشکیل کمیته راهبردی همکاری‌های هسته‌ای میان ایران و ونزوئلا

تشکیل کمیته راهبردی همکاری‌های هسته‌ای میان ایران و ونزوئلا

مدیرعامل شرکت تماس با معاون وزیر علوم و فناوری ونزوئلا با هدف ارتقای همکاری‌های فنی و تخصصی دو کشور دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، سیدجواد احمدی، معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت تماس در این دیدار بر لزوم توسعه روابط میان ایران و ونزوئلا تاکید کرد و گفت: با هدف توسعه همکاری‌ها، تفاهم‌نامه جامع میان سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت علوم و فناوری ونزوئلا به امضا رسیده است.

وی با ارزیابی مثبت از سفر اخیر هیات فنی سازمان انرژی اتمی ایران به کشور ونزوئلا به‌ منظور عملیاتی کردن این تفاهم‌نامه، از آمادگی شرکت تماس برای توسعه همکاری‌های متقابل خبر داد.
 
مدیرعامل شرکت تماس با تبیین بسترهای همکاری مشخص در زمینه اکتشاف و استخراج مواد پرتوزا و عناصر همراه به شرح تجارب بسیار ارزنده و قابل توجه شرکت تماس در این زمینه پرداخت و اظهار کرد: با توجه به این پتانسیل، شرکت تماس می‌تواند از ظرفیت‌های خود برای اکتشافات هوایی و پی‌جویی زمینی در پهنه‌های اکتشافی در کشور ونزوئلا استفاده کند.

وی با اشاره به لزوم تدوین یک ساختار و برنامه جامع هسته‌ای برای کشور ونزوئلا، پیشنهاد تشکیل یک کمیته راهبردی بین دو کشور را به طرف ونزوئلایی ارایه کرد و گفت: با تشکیل این کمیته راهبردی می‌توان برنامه‌های اجرایی مورد تفاهم را عملیاتی کرد.

تشکیل کمیته راهبردی همکاری‌های هسته‌ای میان ایران و ونزوئلا


توسعه تاسیسات هسته‌ای ونزوئلا در گرو کمک ایران

آلبرتو خوزه کینترو معاون وزیر علوم و فناوری ونزوئلا نیز در این نشست از اهتمام جدی مدیرعامل و مجموعه مدیران شرکت تماس در توجه به نیازهای کشور ونزوئلا در حوزه هسته‌ای، فعالیت‌های زیرساختی لازم برای توسعه تاسیسات هسته‌ای در این کشور را نیازمند کمک ایران دانست.

وی تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی لازم برای تقویت نیروی انسانی ونزوئلا از جانب ایران در کنار ارایه خدمات و دانش فنی بسیار با اهمیت است.

معاون وزیر علوم و فناوری ونزوئلا در پایان با اشاره به دوستی و حسن اراده دو کشور برای انجام همکاری‌های متقابل، از تشکیل کمیته پیشنهاد شده استقبال کرد و خواستار عملیاتی شدن آن شد.

گفتنی است هیات ونزوئلایی از شرکت تماس و بخش‌های مختلف سازمان انرژی اتمی ایران بازدید کردند و در جریان پیشرفت‌ها و دستاوردهای فناوری هسته‌ای قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha