• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403022720062
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

وزیر بهداشت در بازدید از پروژه‌های بهداشتی و درمانی بابل عنوان کرد

تاکید وزارت بهداشت بر توسعه آکادمیک طب ایرانی/بررسی پیشرفت پروژه مرکز درمان ناباروری سطح ۳ بابل

تاکید وزارت بهداشت بر توسعه آکادمیک طب ایرانی/بررسی پیشرفت پروژه مرکز درمان ناباروری سطح ۳ بابل

وزیر بهداشت در سفر به استان مازندران، پیش از ظهر امروز از پروژه‌های سلامتکده طب ایرانی، سالن ورزشی بانوان دانشگاه علوم پزشکی بابل و پروژه مرکز درمان ناباروری حضرت فاطمه الزهرا(س) این شهر بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از پروژه سلامتکده طب سنتی بابل با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت برای توسعه طب ایرانی آکادمیک و علمی در سطح کشور، یادآور شد: علمی شدن طب ایرانی در کشور از سال ۱۳۸۵ و مسئولیت بنده در معاونت آموزشی وزارت بهداشت آغاز شد. 

۹ دانشکده طب ایرانی در کشور فعال هستند

وی تأکید کرد: امروز در کشور ۹ دانشکده طب ایرانی فعال هستند و در تربیت متخصصان مشارکت دارند. خوشبختانه اولین رییس دانشگاه علوم پزشکی کشور با تخصص طب ایرانی در دانشگاه علوم پزشکی بابل مشغول به فعالیت است. 

لزوم تسریع در تکمیل سالن ورزشی بانوان دانشگاه علوم پزشکی بابل تا هفته دولت

دکتر عین اللهی در بازدید از پروژه سالن ورزشی بانوان دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با اشاره به نقش این پروژه در ایجاد نشاط و شور در بین دانشجویان، خواستار تسریع در تکمیل این پروژه مهم حوزه دانشجویی تا هفته دولت سال جاری شد.

پروژه سلامتکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل از سال ۹۴ با زیربنای ۲۴۰۰ متر مربع در ۳ طبقه آغاز شده بود که با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد متوقف و با روی کارآمدن دولت سیزدهم، پروژه جان تازه‌ای گرفت و اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصد مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

عملیات ساخت سالن ورزشی بانوان دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز از سال ۹۸ آغاز شده و تاکنون با هزینه کرد ۸ میلیارد تومان در زیربنای دو هزار و ۷۰۰ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال ساخت است.

تاکید وزارت بهداشت بر توسعه آکادمیک طب ایرانی/بررسی پیشرفت پروژه مرکز درمان ناباروری سطح ۳ بابل

بررسی پیشرفت پروژه مرکز درمان ناباروری سطح ۳ بابل

وزیر بهداشت همچنین در سفر به استان مازندران در بازدید از پروژه مرکز درمان ناباروری حضرت فاطمه الزهرا(س) بابل بر تسریع در تکمیل و تجهیز این پروژه تاکید کرد.

دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از این پروژه با اشاره به پیشرفت ۸۸ درصدی پروژه مرکز درمان ناباروری بابل، تاکید کرد: این پروژه مرکز درمان ناباروری سطح ۳ است که تخصصی ترین اقدامات و درمان‌های مربوط به ناباروری ارائه می‌شود. 

وی از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور برای تکمیل این پروژه خبر داد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی وزارت بهداشت، تحقق رشد جمعیت و اجرای قانون جوانی جمعیت است؛ بگونه‌ای که تا کنون ۲۵ جلسه قرارگاه جوانی جمعیت در وزارت بهداشت تشکیل و تصمیمات بسیار خوبی در مسیر اجرای این قانون و ارائه تسهیلات و حمایت‌های درمانی، بیمه‌ای و آموزشی اتخاذ شده است. 

بر اساس گزارش سایت وبدا، تا کنون برای این پروژه که در زیربنای دو هزار و ۷۰۰ متر مربع در ۵ طبقه با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصد در حال ساخت است، ۴۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

افتتاح دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل

وزیر بهداشت همچنین با حضور در شهرستان بابل، ساختمان جدید دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل را افتتاح کرد.

عین‌اللهی در حاشیه افتتاح این دانشکده با اشاره به افتتاح پروژه های متعدد حوزه سلامت در سفر امروز رییس جمهور به استان مازندران، گفت: رییس جمهور توجه و تاکید فراوانی به توسعه زیرساخت های مازندران در ابعاد مختلف از جمله حوزه سلامت دارد. دانشگاه علوم پزشکی بابل از دانشگاه های با سابقه کشور است که در سال ۱۳۶۲ به عنوان اولین دانشگاه علوم پزشکی در استان مازندران فعالیت خود را آغاز کرده و آثار خیر بسیار زیادی را در منطقه ایجاد کرده است. 

وزیر بهداشت با اشاره به فعالیت دانشکده دندانپزشکی بابل از دهه ۷۰، گفت: عملیات ساخت ساختمان جدید دانشکده دندانپزشکی بابل از سال ۹۵ آغاز شده و تا شروع کار دولت، حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با حمایت دولت، این پروژه در ۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا با اعتباری حدود ۲۵۰ میلیارد تومان تکمیل شد و این دانشکده را یک دانشکده تخصصی و دارای ابعاد ملی در حیطه های آموزشی و درمانی می‌دانیم.

عین اللهی از وجود ۲۰ کلاس درس در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد و گفت: امکانات آموزشی و کمک آموزشی مانند کتابخانه، سالن های مطالعه و کنفرانس و همچنین روش‌ها و ابزارهای جدید آموزشی مانند شبیه سازها در این پروژه دیده شده و ۱۰ رشته تخصصی در این دانشکده فعال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha