• جمعه / ۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403030401871
  • خبرنگار : 71628

فیدان: انزوای دیپلماتیک و حقوقی اسراییل به شدت ضرورت دارد

فیدان: انزوای دیپلماتیک و حقوقی اسراییل به شدت ضرورت دارد

وزیر امور خارجه ترکیه ابراز امیدواری کرد که کشورهای بیشتری در پرونده شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری مشارکت کنند.

به گزارش ایسنا، "هاکان فیدان" وزیر امور خارجه ترکیا گفت که آنکارا امیدوار است شمار کشورهایی که از پرونده تشکیل‌شده علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری(دادگاه لاهه) به دلیل جنایات جنگی آن در غزه حمایت می‌کنند، افزایش بیابد.


آفریقای جنوبی در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳، در پرونده‌ای در دادگاه لاهه از رژیم صهیونیستی به اتهام نقض کنوانسیون نسل‌کشی شکایت کرد. این دادگاه در ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ طی حکمی اولیه به رژیم صهیونیستی دستور داد که اقداماتی در راستای جلوگیری از اعمال مرتبط با نسل‌کشی در این جنگ انجام دهد و تحویل کمک‌های انسانی به نوار غزه را تضمین کند. با این حال، دادگاه لاهه حکمی درباره آتش.بس فوری در غزه صادر نکرد. آفریقای جنوبی در اوایل مارس در لاهه خواستار اقدامات اضافی علیه رژیم اشغالگر قدس در رابطه با گرسنگی و قحطی گسترده در میان فلسطینیان محاصره‌شده در نوار غزه شد.


خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که فیدان در کنفرانسی مشترک با همتای ونزوئلایی خود در این باره گفت: پس از ترکیه، تعدادی از کشورها تصمیم گرفته‌اند در پرونده آفریقای جنوبی علیه اسراییل مشارکت کنند. ما امیدواریم تعداد این کشورها افزایش بیابد. انزوای دیپلماتیک و حقوقی اسراییل به شدت ضرورت دارد.


پس از عملیات "طوفان الاقصی" توسط گروه حماس علیه رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر، این رژیم حملات متقابلی را علیه این گروه جنبش مقاومت فلسطین در شهر غزه و با هوف "نابودی حماس" انجام داد. بر اثر حملات کورکورانه رژیم صهیونیستی علیه غزه که غیرنظامیان بیشترین قربانیان آن بوده‌اند، بیش از ۳۵ هزار نفر کشته‌ شده‌اند.


آوارگی ۸۵ درصد جمعیت غزه در شرایطی که این شهر در محاصره انسانی قرار دارد و ۶۰ درصد زیرساخت‌های مهم آن بر اثر حملات رژیم صهیونیستی از بین رفته است، نگرانی‌ها درباره بروز فجایع انسانی، از جمله قحطی و گرسنگی گسترده و شیوع بیماری‌های واگیردار را افزایش داده است.

دادگاه لاهه روز گذشته اعلام کرد که حکم آن در ارتباط با حمله رژین صهیونیستی بهوشهر رفح در جنوب غربی غزه که بیش از یک میلیون کفر از آوارگان غزه به آن پناه برده‌اند، امروز(جمعه) صادر می‌شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha