• یکشنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403030603192
  • خبرنگار : 71402

دی‌ ولت: آلمان قصد دارد هجوم پناهندگان اوکراینی را مهار کند

دی‌ ولت: آلمان قصد دارد هجوم پناهندگان اوکراینی را مهار کند

سخنگوی وزارت کشور آلمان گفت: برلین به دنبال ایجاد یک مکانیسم اشتراک‌گذاری مهاجران در سراسر اتحادیه اروپا در تلاش برای کنترل جریان پناهجویان اوکراینی است.

به گزارش ایسنا، نشریه آلمانی «دی‌ ولت» گزارش داد، علت اینکه تعداد قابل توجهی از اوکراینی‌ها به آلمان می‌روند، تا حدی به دلیل مزایای سخاوتمندانه ارائه شده به تازه واردها در این کشور است.

براساس داده‌های آژانس آمار اتحادیه اروپا موسوم به «یورواستات» که دی‌ ولت در آخرین گزارش خود به آن اشاره کرد، تا مارس ۲۰۲۴ تقریبا ۱.۳ میلیون پناهنده اوکراینی در آلمان اقامت داشتند.

لهستان با ۹۶۰ هزار نفر در رتبه بعدی قرار دارد و پس از آن جمهوری چک با حدود ۳۶۰ هزار تن قرار دارد. این رسانه اشاره کرد که تعداد در سایر کشورهای عضو بسیار کمتر است. همچنین ادعا شده است در حالی که اخیرا تعداد شهروندان اوکراینی در لهستان به طور پیوسته در حال کاهش بوده، این رقم در کشور همسایه آن، آلمان، افزایش یافته است.

این رسانه آلمانی در گزارش خود به نقل از یک نماینده وزارت کشور آلمان نوشت، آلمان «قویا از توزیع مکانیسم همبستگی برای پناهندگان حمایت می‌کند و معتقد است که مسئله مهاجرت ثانویه در اتحادیه اروپا باید به طور خاص مورد توجه قرار گیرد و حل شود.»

اتباع اوکراین در حال حاضر در انتخاب مقصد خود در اتحادیه اروپا آزاد هستند و می‌توانند در یک کشور درخواست پناهندگی دهند و بعدا به کشور دیگر نقل‌مکان کنند.

به گزارش دی‌ ولت، براساس تحلیل سرویس اقتصادی پارلمان آلمان، «مزایای شهروندی» ۵۶۳ یورویی (۶۱۰ دلار) که به هر پناهنده اوکراینی ماهانه پرداخت می‌شود، به طور قابل توجهی بیشتر از مزایای مشابه ارائه شده در سایر کشورهای اتحادیه اروپاست. شبکه دویچه‌وله در اوایل سال جاری گزارش داد که در همان زمان، نرخ اشتغال در میان پناهندگان اوکراینی در آلمان تنها ۲۰ درصد است، به طور قابل توجهی کمتر از کشورهای همسایه.

اگر برلین موفق به راه‌اندازی یک سیستم توزیع مجدد پناهندگان شود، کشورهای عضو اتحادیه اروپا موظف خواهند بود افرادی را که در قلمرو آنها ثبت‌نام کرده‌اند و به‌طور «غیرقانونی» تلاش می‌کنند به کشورهای دیگر این بلوک وارد شوند، پس بگیرند. دی‌ ولت به نقل از یک کارشناس حقوقی نوشت، در شرایط خاص، متخلفان، به‌ویژه آنهایی که بیکار هستند، ممکن است به اوکراین بازگردانده شوند.

به‌تازگی «یوآخیم هرمان» وزیر امور داخلی بایرن استدلال کرد که برلین باید پرداخت کمک‌های مالی به مردان اوکراینی را که از سربازی در کشورشان فرار می‌کنند، متوقف کند. او همچنین ابراز تاسف کرد که اوکراینی‌ها به لطف مزایای سخاوتمندانه، انگیزه زیادی برای جستجوی کار احساس نمی‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha