• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403030704427
  • خبرنگار : 71658

هشدار طوفان شدید در بنگلادش؛ هزاران نفر خانه‌های خود را ترک کردند

هشدار طوفان شدید در بنگلادش؛ هزاران نفر خانه‌های خود را ترک کردند

پیش از رسیدن طوفان به روستاهای ساحلی بنگلادش حدود ۸۰۰ هزار نفر از ساکنان این مناطق خانه‌های خود را ترک کردند و به پناهگاه‌های این کشور پناه بردند.

به گزارش ایسنا، طوفان حاره‌ای «رِمال» عصر روز گذشته (یکشنبه) ۲۶ مه به سواحل جنوبی بنگلادش رسید. اداره هواشناسی این کشور پیشتر اعلام کرده بود که احتمالا وزش باد در این مناطق ۱۳۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مقامات بنگلادش به ماهیگیران هشدار داده‌ بودند که به دریا نروند و به کسانی که در مناطق آسیب‌پذیر قرار دارند دستور داده شده بود که محل را تخلیه کنند.

بیشتر مناطق ساحلی بنگلادش یک یا دو متر بالاتر از سطح دریا قرار دارند و موج‌های بلندی که بر اثر طوفان ایجاد می‌شوند می‌توانند روستاهای منطقه را ویران کنند.

پلیس همزمان با فرار مردم از منطقه اعلام کرد قایقی با ۵۰ مسافر که دو برابر ظرفیت آن بود در نزدیکی بندر «مونگلا» غرق شده و دست کم ۱۳ نفر مجروح برجای گذاشته که به بیمارستان منتقل شده‌اند.

مقامات پیش از رسیدن طوفان حدود ۴۰۰۰ پناهگاه در امتداد سواحل این کشور در خلیج بنگال آماده کرده بودند. انتظار می‌رود این طوفان ۲۲۰ کیلومتری از جزیره «ساگار» هند تا «خپوپارا» در بنگلادش را تحت تاثیر قرار دهد.

در عین حال فرودگاه کلکته هند تمام پروازها را از ظهر روز گذشته تا صبح امروز (دوشنبه) به دلیل بدی آب و هوا به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش یورونیوز، نیروی دریایی هند امروز اعلام کرد دو کشتی مجهز به تجهیزات پزشکی را برای استقرار فوری به منظور اطمینان از ایمنی و رفاه جمعیت آسیب دیده، آماده کرده است.

صدها هزار نفر در بنگلادش طی دهه‌های اخیر بر اثر طوفان جان خود را از دست داده‌اند. اکتبر گذشته نیز بر اثر وقوع «طوفان هامون» در سواحل جنوب شرقی این کشور، دو نفر کشته و نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha