• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403030704549
  • منبع : وزارت کشور

فرماندار تهران:

آخرین وضعیت بهینه‌سازی سیستم برق بازار تهران؛ مواد اشتعال‌زا خارج شوند

آخرین وضعیت بهینه‌سازی سیستم برق بازار تهران؛ مواد اشتعال‌زا خارج شوند

فرماندار تهران با تأکید بر اینکه روند ایمن کردن سیستم برق بازار پایتخت در حال انجام است، گفت: این روند باید با رویکرد اقناعی باشد؛ البته بازاریان همراه و همیار اجرای این طرح هستند.

به گزارش ایسنا، احمد قیومی درباره آخرین وضعیت ایمن سازی بازار به لحاظ سیم کشی برق و مشکلات فرارو افزود: یک سری کارهای عمومی مثل ایمنی در پست‌های برق، برق رسانی و سیم کشی تا جلوی درب مغازه‌ها، حجره‌ها و پاساژها توسط اداره مربوطه به خوبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: نکته بعدی سیم کشی و برق داخل خود مغازه‌ها است که برخی فرسوده شده و وقتی یک جایی حداقل بیش از ۵۰ سال قدمت داشته باشد نیاز دارد که سیستم سیم کشی و برق رسانی آن اصلاح شود.

قیومی افزود: شرکت برق منطقه‌ای در این راستا تلاش خوبی کرده و کمک کار بوده؛ اما خود بازاریان هم باید بخواهند و در نوسازی و ایمن سازی همکاری و مشارکت کنند.

فرماندار تهران تاکید کرد: در بازدیدی که از بازار تهران داشتیم، شاهد تلاش‌های شرکت برق در جاهایی که وظیفه داشت، بودیم که بسیار فعال بود؛ اما گاهی اوقات معضلاتی پیش می‌آید که البته پیچیده نیست و قابل حل است.

وی با بیان اینکه موضوع بیشتر بحث اقناعی است، گفت: باید تبیین شود که نوسازی و ایمن سازی و بهینه سازی سیستم برق بازار چه مزایایی‌ برای مغازه‌داران دارد، بطوریکه یک اتصالی ساده برق، منجر به ایجاد حریق شده و عواقب جبران ناپذیری از جمله ضررهای جانی و مالی به همراه دارد.

قیومی یادآور شد: بافت بازار تهران، سنتی است و معابر آن اجازه ورود دستگاه‌های خدمات رسان از جمله آتش نشانی و اورژانس را نمی‌دهد و قبلا هم شاهد بودیم که دردسرهای حریق در بازار چه خسارتی به بازاریان وارد کرده، از این رو کسبه و اصناف این منطقه باید دست بدست هم بدهند تا ایمنی بازار افزایش یابد.

وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه تولیدات اشتعال زا، مواد شیمیایی و آتش‌زا باید به صورت کلی از بازار تهران خارج شود، گفت: در بازدید از بازار کفاش‌ها و مشاهده شرایط آن به گفته کارشناسان با وضعیت مناسبی مواجه نیستیم.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، فرماندار تهران بار دیگر بر بهینه و ایمن سازی سیستم برق بازار تاکید کرد و افزود: این مهم بدون هماهنگی، همیاری و همکاری کسبه میسر نیست و البته که رویکرد هم باید اقناعی باشد، چرا که بازاریان همواره همراه هستند و مشکل غیر قابل حلی هم در این مسیر وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha