• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403030704578
  • منبع : ستاد حقوق بشر

غریب‌آبادی در دیدار فرزند حمید نوری:

تلاش ما پیگیری و استیفای حقوق ایرانیان در هرکجای دنیا است

تلاش ما پیگیری و استیفای حقوق ایرانیان در هرکجای دنیا است

معاون امور بین الملل قوه قضائیه با بیان اینکه حمید نوری به صورت غیرقانونی در سوئد زندانی است، گفت: تلاش ما پیگیری و استیفای حقوق ایرانیان در هرکجای دنیا است.

به گزارش ایسنا، فرزند حمید نوری تبعه ایرانی زندانی در سوئد با کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

فرزند حمید نوری ابتدا، ضمن تشریح وضعیت روحی و جسمانی پدرش در زندان سوئد در طول نزدیک به ۵ سال گذشته، گفت: پدرم تمام این مدت -به جز چند ماه اخیر- را  در انفرادی به سر می برد و طی ۶ ماه گذشته نیز تنها یک بار توانستیم با پدر به مدت ۴ دقیقه ارتباط بگیریم. برای یک تماس تلفنی ساده از من گواهی عدم سوء پیشینه می خواهند. در فروردین سال جاری بعد از کلی پیگیری، نهم فروردین به ما وقت ملاقات دادند و وقتی به زندان مراجعه کردیم، گفتند اسم شما در فهرست ملاقات، نیست. وقتی اعتراض کردم موبایل من را گرفتند و هنوز هم پس ندادند، من را زندانی کردند و لباس زندان پوشانیدند.

مجید نوری ادامه داد: در ماه رمضان طی یک روز مرا دادگاهی کردند و اصلا عجله‌ای برای آزادی‌ من نداشتند، با وجود اینکه بی‌گناهی من برای آنها اثبات شده بود. خاطرم هست که شهید امیرعبداللهیان شخصا با من تماس گرفتند و به من دلداری دادند؛ من با پیگیری ایشان و سایر دستگاه‌ها از جمله ستاد حقوق بشر آزاد شدم. 

غریب‌آبادی در این دیدار ضمن قدردانی از مجید نوری به دلیل در جریان قرار دادن ستاد حقوق بشر از وضعیت پدرش در زندان سوئد، اظهار داشت: یکی از وظایف و مسئولیت‌های اصلی ستاد حقوق بشر و معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه حمایت و دفاع از اتباع ایرانی در هر کجای دنیا است، بدون توجه به نژاد، جنسیت و مذهب آن‌ها.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران افزود: دولت و دستگاه قضایی سوئد از همان ابتدای بازداشت حمید نوری تا محاکمه و صدور رأی علیه وی، به دفعات حقوق اولیه و انسانی آقای نوری را نقض کرده‌اند، در حالی که خود را مدعی حقوق بشر معرفی می‌کنند! 

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با اشاره به تفاهم‌نامه چهارجانبه ستاد با وزارت امور خارجه، سازمان‌زندان‌ها و بنیاد تعاون زندانیان تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت امور خارجه، ستاد حقوق بشر و معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه در تلاش هستند اتباع ایرانی که ظالمانه و به ناحق در زندان‌های خارج از کشور گرفتار شده‌اند را آزاد کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha