• سه‌شنبه / ۲۱ مهر ۱۳۸۳ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8307-08404
  • منبع : ریاست جمهوری

معرفي كاركنان دولت كه مفتخر به دريافت نشان‌ شدند/1/ فاطمه كروبي، افسانه صفوي، فرشته معتمدي، نضال صراف‌زادگان، مرضيه حديدچي دباغ، فاطمه ناهيدي

بر اساس ماده‌ي 22 آيين‌نامه‌ي اعطاي نشان‌هاي دولتي، طي سال 1382 تعداد 103 نفر از سوي وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها براي دريافت نشان به دبيرخانه‌ي كميسيون بررسي اعطاي نشان‌هاي دولتي معرفي شدند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، متعاقب آن، دبيرخانه كميسيون ياد شده پس از انجام مراحل كارشناسي با دعوت از اعضاي كميسيون و با حضور بالاترين مقام دستگاه معرفي كننده مبادرت به تشكيل جلسات كميسيون كرد.

سرانجام اعضاي كميسيون پس از بررسي سوابق و خدمات معرفي شدگان 32 نفر را واجد شرايط اعطاي نشان تشخيص داد و مراتب به استناد ماده‌ي (7) قانون تعيين حدود وظايف و اختيارات و مسووليت‌هاي رياست جمهوري اسلامي ايران در تاريخ 4/5/1383 به تصويب نهايي هيات وزيران رسيد.

بر اساس اين گزارش، حسب موافقت و دستور رييس‌جمهور و در اجراي اصل "129 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران" افراد مشروح زير كه از برجستگان كشور در زمينه‌هاي گوناگون بوده و منشاء خدمات و آثار ارزشمند در بخش‌هاي علمي، فرهنگي، هنري، اجتماعي و مديريتي گرديده‌اند، به دريافت نشان‌هاي دولتي از رياست جمهوري اسلامي ايران مفتخر شدند:

دكتر افسانه صفوي معرفي شده از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، نشان دانش درجه سه

دكتر افسانه صفوي استاد دانشگاه شيراز طي مدت 23 سال تدريس در دانشگاه مزبور، علاوه بر سرپرستي پروژه‌هاي تحقيقي متعدد و راهنمايي دانشجويان رشته‌ي شيمي در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري، گام‌هاي موثري در زمينه‌هاي پيشبرد اهداف آموزشي در سطح ملي و بين‌المللي برداشته‌اند كه از جمله مي‌توان به راه‌اندازي دوره‌ي دكتري شيمي تجزيه براي اولين بار در كشور اشاره داشت. عضويت در چند شوراي علمي، همكاري گسترده با صنايع و سازمان‌هاي اجرايي استان فارس در جهت رفع نيازهاي پژوهشي آنان و نيز مشاركت در راه‌اندازي مركز محيط زيست دانشگاه شيراز نمونه‌اي ديگر از خدمات شايان توجه وي مي‌باشد.

دكتر صفوي هم‌چنين از طريق انتشار مقالات تحقيقي متعدد در مجلات معتبر داخلي و خارجي شايستگي علمي خود را به اثبات رسانده‌اند. از اين رو به منظور قدرداني از تلاش‌هاي ارزنده در زمينه‌ي تدريس و تحقيق، نشان دانش درجه سه به وي اعطا  شد.

دكتر فرشته معتمدي معرفي شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نشان پژوهش درجه سه

دكتر فرشته معتمدي استاد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي و عضو پيوسته فرهنگستان علوم پزشكي كشور علاوه بر پايه‌گذاري دوره‌ي دكتري حرفه‌اي در رشته‌ي فيزيولوژي و تربيت دانش‌آموختگان بسيار دراين رشته، مركز تحقيقات علوم اعصاب را در دانشگاه علوم پژشكي شهيد بهشتي و انجمن علوم اعصاب را در ايران بنيان نهاده و در حال حاضر نيز عضو منتخب جامعه جهاني علوم اعصاب در هيات هشت نفره منطقه‌اي سازمان جهاني علوم اعصاب است.

وي به عنوان يك پژوهشگر كه موفق به تاليف و ترجمه چند كتاب و تنظيم بالغ بر يكصد مقاله در زمينه‌ي علوم اعصاب و فيزيولوژي شده، همواره مورد توجه مسوولان و مراجع تخصصي قرار گرفته و بارها به عنوان استاد يا پژوهشگر نمونه شناخته شده‌ است. از اين رو و به منظور ارج نهادن به تلاش‌هاي بي‌وقفه علمي، نشان پژوهش درجه سه به وي اعطا ‌شد.

فاطمه كروبي معرفي شده از وزارت كار و امور اجتماعي و مركز مشاركت امور زنان، نشان لياقت و مديريت درجه سه

فاطمه كروبي شخصيت نام‌آشناي كشور در بخش، مديريت پزشكي و درماني هستند.

وي علاوه بر تصدي مسووليت‌هاي مختلف اجرايي، يك دوره نمايندگي مجلس شوراي اسلامي، دو دوره عضويت در شوراي عالي انقلاب فرهنگي و معاونت اجتماعي ـ فرهنگي وزارت كار، در طول شانزده سال معاونت دارويي و درماني بنياد شهيد انقلاب اسلامي، منشأ آثار و خدمات متعدد بوده كه از آن جمله مي‌توان به تاسيس، تجهيز و تكميل 10 بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي و ارايه‌ي خدمات به مجروحان جنگ تحميلي، تاسيس و تجهيز 4 مركز توان‌بخشي، احداث و راه‌اندازي بيش از 16 داروخانه و كلينيك و پاراكلينيك و ارايه‌ي خدمات دارويي، درماني و رفاهي به ايثارگران و خانواده شهدا اشاره داشت. افتتاح 9 پروژه فرهنگي ـ ورزشي، تهيه و تدوين ماده قانوني ورزش كارگران در برنامه چهارم توسعه و تلاش در انتخاب و معرفي زنان كارگر نمونه در هفته‌ي كارگر براي نخستين بار نيز از جمله خدمات مديريتي وي در وزارت كار به شمار مي‌آيد.

به منظور تقدير از مديريت موفق در طول مسووليت‌ها، نشان لياقت و مديريت درجه سه به وي اعطا شد.

دكتر نضال صراف‌زادگان معرفي شده از مركز امور مشاركت زنان نشان لياقت و مديريت درجه سه

نضال صراف‌زادگان به عنوان يك پزشك با گرايش فوق تخصصي بيماري‌هاي قلب و به عنوان دانشيار دانشكده پزشكي دانشگاه اصفهان، موفقيت‌هاي گوناگون پژوهشي و دريافت عناوين پزشك و پژوهشگر نمونه را از مراكز معتبر داخلي و بين‌المللي در كارنامه خود دارند. آن‌چه بيش از همه قابل توجه مي‌باشد تاسيس مركز تحقيقات قلب و عروق اصفهان و پيشبرد آن تا كنون است كه بدون ترديد نشانگر لياقت وي در عرصه‌ي مديريت علمي است.

اين مركز علاوه بر آن‌كه در ارزشيابي‌هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي همواره حائز رتبه‌ي ممتاز يا برگزيده بوده است اخيرا نيز به عنوان مركز هماهنگي‌هاي پيش‌گيري و كنترل بيماري‌هاي قلبي و عروقي سازمان بهداشت جهاني در منطقه مديترانه شرقي برگزيده شد. وي هم‌چنين طرح كشوري كنترل و پيش‌گيري از بيماري‌هاي قلبي و عروقي را براي اولين بار در منطقه خاورميانه اجرا نموده و ضمن مشاركت در تاسيس بنياد كنترل و پيش‌گيري از بيماري‌هاي قلبي عروقي ايران، در حال حاضر مديريت اجرايي آن را بر عهده دارند.

به منظور تقدير از اين تلاش‌هاي مدبرانه، نشان لياقت و مديريت درجه سه به وي تعلق يافت.

مرضيه حديدچي دباغ معرفي شده از وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و مركز امور مشاركت زنان نشان ايثار درجه سه

مرضيه حديدچي دباغ مدرس واحد معارف دانشگاه علم و صنعت ايران، فعاليت سياسي خود را مقارن با قيام تاريخي پانزده خرداد آغاز و تا اين زمان بي‌وقفه پي‌گيري نمودند.

وي كه فرماندهي سپاه پاسداران همدان و سه دوره نمايندگي مردم در مجلس شوراي اسلامي را در كارنامه‌ي خود دارد، بعد از انقلاب اسلامي با حفظ حرمت‌ها و ارزش‌هاي شايسته يك زن مسلمان، نقش موثري در پيشبرد اهداف انقلاب و تبيين ديدگاههاي امام خميني (ره) در سطوح داخلي و بين‌المللي داشته و با شجاعت و توان فكري به دفاع از آرمان‌هاي جمهوري اسلامي ايران برخاسته است. هم‌چنين بايد به فعاليت‌هاي سياسي وي قبل از انقلاب اسلامي و همكاري با تشكل‌هاي مبارز دانشجويي كه به دستگيري و شكنجه در زندان منجر گرديد، اشاره داشت.

به منظور ارج نهادن به مجموعه اين تلاش‌ها كه نشان‌دهنده‌ي از خودگذشتگي وي در راه به ثمر رسيدن اهداف و تحقق آرمان‌هاي انقلاب و نظام اسلامي است، نشان ايثار درجه سه به نامبرده اعطا شد.

فاطمه ناهيدي معرفي شده از وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و مركز امور مشاركت زنان، نشان ايثار درجه سه

فاطمه ناهيدي با عضويت فعال در جامعه آموزش عالي كشور و حضور موفق در عرصه‌ي تدريس و تحقيق، شخصيتي تلاشگر و فداكار از خود به نمايش گذاشته ‌است.

وي قبل از آغاز جنگ تحيملي به انجام فعاليت‌هاي جهادي در مناطق محروم كشور مشغول بوده است، پس از آغاز جنگ، داوطلبانه به نيروي امدادي پيوست و در سال 1359 به اسارت درآمد. پس از طي دوران 4 ساله اسارت، در كنار فعاليت‌هاي تخصصي و علمي خود در رشته‌ي مامايي و اشتغال به تحقيق و تدوين، تلاشگر عرصه‌ي فرهنگ و هنر بوده و از اين رهگذر موفق به دريافت تقديرنامه‌ها و تنديس يادمان چهارمين دوره‌ي انتخاب بهترين كتاب سال دفاع مقدس براي تاليف كتاب «چشم در چشم آنان» شده‌اند.

به منظور ارج نهادن به اين كوشش‌هاي چندجانبه كه همواره با ايثارگري و گذشت توام بوده است، نشان ايثار درجه سه به ايشان تعلق مي‌يابد.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha