• دوشنبه / ۴ آبان ۱۳۸۳ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8308-01626
  • خبرنگار : 71274

سخنگوي دولت: /2/ بخشنامه بودجه در جلسه چهارشنبه هيات وزيران مطرح مي‌شود اميدواريم سفر رييس‌جمهور به تركيه هر چه زودتر انجام شود

سخنگوي دولت: /2/
بخشنامه بودجه در جلسه چهارشنبه هيات وزيران مطرح مي‌شود
اميدواريم سفر رييس‌جمهور به تركيه هر چه زودتر انجام شود

....به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوي دولت در ادامه جلسه مطبوعاتي روز دوشنبه خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره‌ي مواضع ايران در مورد چرخه هسته‌يي سوخت و پيشنهادهاي اروپا گفت: تعليق غني‌سازي اورانيوم يك امر داوطلبانه و در چارچوب مذاكرات ما و طرفهاي اروپايي بوده است، بنابراين ما نبايد هيچگاه از توقف سخن بگوييم زيرا اين امر در چارچوب NPT نيز قرار ندارد؛ تقاضاي خروج از كنوانسيوني كه ما به آن پيوسته‌ايم، وجاهت قانوني ندارد و ما تا به امروز نيز در مورد آن بحثي نداشته‌ايم.

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره‌ي اظهار آمادگي شوراي نگهبان براي شمارش رايانه‌اي آراي نهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري افزود: ما از هر پيشنهادي كه به سرعت و دقت در شمارش آرا و بي‌شائبه‌تر شدن شماش كمك كند، استقبال مي‌كنيم. از جمله اين‌كه در انتخابات گذشته نيز وزارت كشور آمادگي خود را براي شمارش آرا به صورت رايانه‌اي اعلام كرد.

سخنگوي دولت در پاسخ به سوال خبرنگاري كه به اظهارات برخي مبني بر تنظيم بودجه جنگي در مجلس اشاره داشت، گفت: مفهوم ”بودجه جنگي” به معناي اين كه ما در شرايط جنگي قرار داريم و مي‌خواهيم بودجه‌اي بر اساس نيازهاي جنگي تنظيم كنيم، به هيچ وجه در دولت مطرح نشده است. از نظر دولت وجهي براي مطرح‌شدن به اين گونه وجود ندارد.

وي تاكيد كرد: كشور در ثبات و آرامش قرار دارد، تحولات بازار سرمايه در كشور گوياي اين مطلب است. ما اين سخنان را كارشناسي‌شده براي رشد و توسعه كشور نمي‌دانيم و اميدواريم بتوانيم در چارچوب برنامه چهارم با لايحه اصلاحي كه به سرعت در اختيار مجلس شوراي اسلامي قرار خواهيم داد، بودجه سال آينده را به تصويب برسانيم.

سخنگوي دولت همچنين خبر داد كه روز چهار شنبه بخشنامه بودجه در جلسه هيات وزيران مطرح مي‌شود و ابراز اميدواري كرد در همان روز بخشنامه بودجه سال 84 به همه دستگاهها ابلاغ شود.

خبرنگاري در مورد اظهارات برخي مبني بر “ خروج از NPT و مكانيزم ماشه“ سوال كرد و موضع ايران را در برابر كساني كه خواهان اين رويارويي هستند جويا شد، سخنگوي دولت تاكيد كرد: تا كنون موضوعي در رابطه با خروج از NPT در دولت مطرح نشده است.

خبرنگار ايسنا در ادامه با اشاره به ارائه لايحه ترك‌سل از سوي دولت به مجلس از رمضان‌زاده درباره‌ي ادعاي يك هفته‌نامه تركيه‌اي بر اين مساله كه آمريكا درصدد استفاده از پايگاههاي نظامي تركيه و آذربايجان براي نظارت بيشتر بر فعاليت هسته‌يي ايران است و اين مساله را به لغو سفر رئيس‌جمهور به كشور تركيه نسبت داده، سوال كرد، همچنين پرسيد چه مولفه‌هايي بر اين سفر تاثيرگذار است.

سخنگوي دولت پاسخ داد: ما تا كنون چنين خبري را از منابع رسمي دريافت نكرده‌ايم، قرارداد مربوط به ترك‌سل را نيز تقديم مجلس شوراي اسلامي كرده‌ايم و اميدواريم به زودي در دستور كار مجلس قرار بگيرد، طبيعتا با تمهيد مقدماتي كه يكي از آنها بحث لايحه ترك‌سل است، اميدواريم سفر آقاي خاتمي هر چه زودتر انجام شود، اما هنوز تاريخ معيني براي اين سفر در نظر گرفته نشده است.

وي ادامه داد: طرف تركيه‌اي نيز در مذاكراتي كه همان زمان با آقاي خاتمي داشتند، درك صحيح خود را از اتفاقاتي كه افتاده ، اعلام كردند.

سخنگوي دولت خاطرنشان كرد: روابط ما و تركيه در حال گسترش است و هر دو طرف بر اهميت گسترش اين روابط تاكيد دارند.

ادامه دارد.....

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha