• جمعه / ۱۴ اسفند ۱۳۸۳ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8312-04685
  • خبرنگار : 71038

/تاانتخابات نهم/3/راكعي: اصلاح‌طلبان واكثريت مردم تريبون ندارند خاتمي مظلوم بود، بايدعاملان ”هر نه روزيك بحران“ پاسخگوباشند كابينه معين دانشگاهي و فرهنگي است

/تاانتخابات نهم/3/راكعي:
اصلاح‌طلبان واكثريت مردم تريبون ندارند
خاتمي مظلوم بود، بايدعاملان ”هر نه روزيك بحران“ پاسخگوباشند
كابينه معين دانشگاهي و فرهنگي است

رييس كميسيون زنان جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، با اشاره به اهميت نهمين دوره‌ي انتخابات رياست‌جمهوري و اهميت راي در اين انتخابات، گفت: بايد ساز و كارهايي فراهم شود كه مردم با اعتماد در اين انتخابات شركت و سرنوشت سياسي‌شان را تعيين كنند، البته در اين ارتباط، احزاب و گروه‌هاي سياسي نقش عمده‌اي دارند.

فاطمه راكعي با حضور در ميزگرد «تا انتخابات نهم» كه در خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، برگزار شد، افزود: عواملي كه باعث شد برخي ناكارآمدي‌ها در دولت خاتمي - علي‌رغم پشتوانه‌ي عظيم رايي كه داشت - بروز كند، خارج از حيطه‌ي دولت و مجلس ششم - كه منتخب مردم بودند - بود. فشارهايي از هر جهت به دولت و مجلس وارد شد و اجازه ندادند كه بسياري از خواسته‌هايي كه مورد نظر مردم، دولت و مجلس بود، تحقق يابد.

وي با اعتقاد به اينكه خاتمي مظلوم‌ترين رييس‌جمهور بود، گفت: بايد افرادي كه هر نه روز يكبار باعث ايجاد بحران در اين كشور مي‌شدند، جوابگوي عدم تحقق مطالبات مردم باشند. آن‌ها حيثيت خاتمي و دولت وي را زير سوال بردند، قبل از اينكه وي كارش را شروع كند، حجاريان را ترور و شروع به ترور شخصيت اصلاح‌طلبان توسط اهرم‌هاي فشاري كه در اختيار داشتند، كردند.

راكعي ادامه داد: اين عده در سخنانشان به سخن امام(ره) كه اعتقاد داشتند «ميزان راي ملت است» استناد مي‌كردند، ولي با اهرم‌هاي فشار خود سعي ‌كردند افكار، عقايد و منافع اقتصادي‌شان را بر اكثريت عظيم ملت تحميل كنند، چنانكه افراد اصلاح‌طلب را كه مرام آنها به مذاقشان خوش نمي‌آيد، به اتهام عدم التزام عملي به اسلام رد صلاحيت ‌كردند، در صورتي‌كه من شهادت مي‌دهم همه‌ي آنها مسلمان‌تر از برخي هستند.

راكعي در ادامه سخنانش در مورد فعاليت زنان جبهه‌ي مشاركت، هم‌چنين حمايت از كانديداتوري دكتر معين از سوي اين جبهه، اظهار داشت: كميسيون زنان جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي كه چند سالي است كارش را آغاز كرده، با مشاوره حقوقدانان، منشوري را تنظيم و اين منشور را به دكتر معين ارايه كرده است كه در اين منشور، خواسته‌هاي زنان بيان شده و ما در ملاقات خود با دكتر معين، خواسته‌هايمان را ذكر كرديم.

رييس كميسيون زنان جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، با اعتقاد به اينكه در جامعه‌ي ما افراط و تفريط در مورد زنان وجود دارد، گفت: ما سعي كرديم در اين منشور، از افراط و تفريط‌ها جلوگيري كنيم. تلاش كرديم واقعيت‌هاي جامعه‌ي زنان را ببينيم و براي اين واقعيت‌ها، راه‌حل ارائه دهيم.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه كانديداي نهايي ما دكتر معين است، اميدواريم كه وي رد صلاحيت نشود و تا آخر اين روند ادامه پيدا كند، از اين رو منشور خود را فقط در اختيار وي قرار داديم، اما اگر كانديداهاي ديگر نيز تمايل داشته باشند، اين منشور را در اختيار آنان نيز قرار مي‌دهيم.

راكعي گفت: ما مطالباتمان را در اين منشور تبيين و به دكتر معين پيشنهاد كرده‌ايم كه براي تقويت ساختار تشكيلاتي زنان، وزارت خانواده را ايجاد كند و از زنان نخبه و دانشگاهي در سطوح مديريتي و وزارت استفاده كنند.

به گزارش ايسنا، وي افزود: دكتر معين داراي چهره‌اي آكادميك و دانشگاهي هستند و در برنامه‌هاي خود نيز به مسائل دانشگاهي و فرهنگي توجه ويژه‌اي دارند، چنانچه در تنظيم ستاد ايشان اين امر را مشاهده مي‌كنيم.

رييس كميسيون زنان جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، افزود: دكتر معين با حمايت احزاب و گروه‌هايي مانند جبهه‌ي مشاركت و سازمان مجاهدين، به عرصه‌ي انتخابات وارد مي‌شود؛ او كابينه‌اي دانشگاهي، علمي و فرهنگي ايجاد خواهد كرد.

وي در ادامه با اعتقاد به اينكه بسياري از تريبون‌ها در اختيار اصلاح‌طلبان و اكثريت مردم نيست، گفت: شعارهاي دكتر معين، انتزاعي و ذهني نيست. او سعي دارد شعارها و برنامه‌هايش را به مردم ارايه دهد و اگر اهرم‌هاي فشار اجازه دهند كه اين شعارها و برنامه‌ها به مردم به صورت شفاف و روشن ارايه شود، آنها از دكتر معين استقبال خواهند كرد.

راكعي با بيان اينكه اصلاح‌طلبان براي اصلاح جامعه آمده‌اند، گفت: براي ايجاد اجماع در بين اصلاح‌طلبان بايد نظرسنجي گسترده و مردمي صورت بگيرد، همچنين هر كانديدايي تمام سعي‌اش را به‌كار گيرد كه برنامه‌هايش را به مردم ارايه كند، آنگاه هر كدام از كانديداها كه در نظرسنجي‌ها مورد اقبال مردم واقع شدند، در عرصه بمانند.

رييس كميسيون زنان جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، در مورد سخنان اخير الهام، در پاسخ به اين پرسش كه آيا انتخاب برخي از افرادي كه در انتخابات مجلس رد صلاحيت شده بودند، براي معاون اولي كانديداها، در تاييد صلاحيتشان تاثير دارد؟، گفت: متاسفانه دكتر الهام كه بايد مسائل را دقيقا انتقال دهند، در مواردي اين امر را رعايت نمي‌كنند، ما در مساله‌ي تفسير واژه‌ي رجل سياسي اين بي‌دقتي را مشاهده كرديم. ايشان در مقطعي واژه‌ي رجل را به معناي مرد تفسير كرده‌اند و در جاي ديگر به معناي مرد و زن كه بعدا تكذيب كردند، بنابراين اكنون نيز نمي‌توان به برخي از اظهارات توجه كرد.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه ”دولت آينده بايد دولتي مقتدر باشد“ گفت: يعني اين دولت داراي چنان قدرتي باشد كه بتواند قانون اساسي را اجرا كند و احترام به اين قانون را ملاك اصلي عملكردش قرار دهد.

راكعي با اعتقاد به اينكه رييس‌جمهور آينده بايد به خواست‌هاي اقليت‌ها و قوميت‌هاي مختلف در كشور بيشتر توجه كند، ادامه داد: متاسفانه در مواردي مشاهده مي‌كنيم كه تبعيض‌هايي در برآوردن خواسته‌هاي اقليت‌ها و قوميت‌ها وجود دارد، اما دولت آينده بايد به خواسته‌هاي آنها احترام بگذارد.

رييس كميسيون زنان جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، افزود: بعضي متاسفانه خيال‌هاي خامي در سر مي‌پرورانند و سعي مي‌كنند در برخي نواحي، حس ناسيوناليستي قوميت‌ها را تشديد كنند و آرامش را از كشور ببرند. دكتر معين در برنامه‌هاي خود نگاه ويژه‌اي به قوميت‌ها دارد و يكي از شعارهاي وي تبعيض‌زدايي قومي، جنسيتي و احترام به فرهنگ قوميت‌هاست.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha