• چهارشنبه / ۸ تیر ۱۳۸۴ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8404-03095

پيكر استاد عالي‌نسب صبح امروز تشييع و به خاك سپرده شد

پيكر استاد عالي‌نسب صبح امروز تشييع و به خاك سپرده شد

پيكر استاد مير مصطفي عالي‌نسب ـ از بنيان‌گذاران صنعت ملي ايران ـ صبح امروز از محل منزل وي با حضور برخي از مسوولان تشييع شد.

به گزارش خبرنگار ايسنا در اين مراسم كه با حضور مهندس ميرحسين موسوي، شريعتمداري و شريف‌زادگان ـ وزراي بازرگاني و رفاه و تامين اجتماعي ـ برگزار شد، پيكر استاد عالي‌نسب پس از تشييع از محل منزل وي به بهشت‌زهرا منتقل شد.

در اين مراسم همچنين سحابي، دكترمصطفي معين، بهزاد نبوي، ‌ستاري‌فر، رييس سابق سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، دكتر نمازي وزير سابق امور اقتصادي و دارايي و تني چند از مسوولان اقتصادي و استادان دانشگاه حضور داشتند.

پيكر استاد عالي‌نسب در قطعه 91 بهشت‌زهرا به خاك سپرده شد.

استاد عالي‌نسبت در نقطه‌هاي عطف تاريخي و سرنوشت ساز كشور از جمله نهضت ملي، مبارزات انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس حضور فعال داشت.

وي كه نقش مهمي در تدوين سياست‌هاي اقتصادي دوران جنگ داشت و تدابير عالمانه وي باعث شد تا در دوران جنگ مردم با كمبود قابل توجهي در تأمين كالاهاي اساسي نشوند، در طول زندگي خويش به همراه جمعي از همفكرانش به ساخت ده‌ها مدرسه در روستا‌ها و مناطق محروم اهتمام ورزند.

او از نزديكان و ياران شخصيت‌هاي بزرگي چون آيت‌الله بروجردي، علامه اميني، آيت‌الله بهشتي استاد محمدتقي جعفري و آيت الله حكيم بود.

ميرمصطفي عالي‌نسب با حضور تأثيرگذار خود در عرصه فعاليت‌هاي اقتصادي و سياست‌گذاري اقتصادي نقش محوري در تربيت اقتصاددانان برجسته كشور داشته است.

نگاه او به توسعه همراه با تأكيد بر اهميت عدالت همراه بوده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha