• شنبه / ۲۸ آبان ۱۳۸۴ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 8408-15156

امضاي قرارداد همكاري سازمان تامين اجتماعي با رييس مركز بين‌المللي جراحي مفاصل و استخوان برلين حدود20درصد هزينه سالانه «بستري» تأمين اجتماعي صرف ارتوپدي مي‌شود

امضاي قرارداد همكاري سازمان تامين اجتماعي با رييس مركز بين‌المللي جراحي مفاصل و استخوان برلين
حدود20درصد هزينه سالانه «بستري» تأمين اجتماعي صرف ارتوپدي مي‌شود

قرارداد همكاري في ما بين سازمان تامين اجتماعي و پروفسور رحيم رحمان‌زاده، رييس مركز بين‌المللي جراحي مفاصل و استخوان برلين منعقد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايسنا بر اساس اين توافقنامه مقرر شد پروفسور رحمان‌زاده چند روز در ماه با حضور در ايران به آموزش متخصصان بخش ارتوپدي بيمارستان ميلاد و مراكز ديگر از طريق دوره‌هاي آموزشي، كارگاه‌هاي عملي و تكنيك‌هاي جديد جراحي در اتاق عمل بپردازد تا از اين طريق متخصصان داخلي در جريان آخرين تجربيات جهاني در اين حوزه قرار بگيرند.

همچنين طبق اين قرارداد همكاري پروفسور رحمان‌زاده حداقل سه روز در ماه با همكاران متخصصان ارتوپدي داخلي به درمان بيماران مي‌پردازد.

دكتر مازيار رحمان‌زاده، نيز به همراه پدرش به درمان بيماران خواهد پرداخت.

به گزارش ايسنا پروفسور رحيم رحمان‌زاده از پايه‌گذاران جراحي مدرن ارتوپدي و تروماتيك در سطح بين‌المللي از 40 سال پيش و تكنيك‌هاي جراحي خاص است.

وي همچنين رييس كرسي بخش جراحي ارتوپدي و تصادفات دانشگاه برلين، پرزيدنت جمعيت جراحان ارتوپدي تصادفات و سوانح در آلمان، جمعيت جراحان پلاستيك و جراحان عمومي در آلمان است و اين در حاليست كه تا كنون هيچ خارجي نتوانسته حائز اين مقامات باشد.

پروفسور رحمان‌زاده، همچنين برنده جايزه جراحي ديفن باخ آلمان و دارنده مدال درجه يك لياقت از رييس‌جمهوري آلمان بواسطه نوآوريهاي خود در رشته ارتوپدي است.

از وي تاليفات و كتب متعددي نيز در زمينه ارتوپدي به چاپ رسيده است.

به گزارش ايسنا، دكتر غلامرضا سليماني، در مراسم امضاي اين قرارداد همكاري با پروفسور رحمان‌زاده، با اشاره به پرداخت بالاي مردم از جيب در بخش درمان به دليل مشكلات نظام بهداشتي و درماني كشور، گفت: سياست سازمان تامين اجتماعي توليد درمان نيست، بلكه درصدد خريد خدمت هستيم، ولي متاسفانه بخش خصوصي مبالغ بيشتري از بيماران دريافت مي‌كنند.

وي تصريح كرد: شهرت بيمارستان ميلاد در سطح كشور موجب افزايش مراجعات و همچنين انتظارات مردم از اين بيمارستان شده است.

لذا براي تبديل اين بيمارستان به مراكز درماني ارجاعي در سطح مراكز درماني تامين اجتماعي سعي در فعال كردن بيش از پيش بخش‌هاي تخصصي آن بخصوص در حوزه‌هاي جراحي قلب، مغز و اعصاب و مفاصل و استخوان‌ها كرده‌ايم.

سليماني خاطرنشان كرد: در اين راستا با فراهم كردن زمينه حضور متخصصان ايراني خارج از كشور در اين بيمارستان ضمن بسترسازي براي ورود ساير متخصصين ايراني از اعزام بيماران به خارج از كشور براي درمان و در نتيجه هزينه‌هاي تحميلي از اين طريق كاسته مي‌شود.

به گزارش ايسنا پروفسور رحيم رحمان‌زاده، رييس مركز بين‌المللي جراحي مفاصل و استخوان برلين هم ضمن اظهار خرسندي نسبت به حضور در بيمارستان ميلاد براي خدمت به هموطنان ايراني خود افزود: در سال 1973 ميلادي همزمان دو پيشنهاد براي فعاليت در كشور از سوي دكتر نهاوندي، رئيس دانشگاه علوم پزشكي و دو دانشگاه آلمان به من مطرح شد كه به دليل ايجاد شرايط و امكانات مناسب و اختصاص اتاق عمل مخصوص در دانشگاه مايز برلين با وجود آنكه آرزوي خدمت به هموطنانم بود در آلمان مشغول به كار شدم.

وي تصريح كرد: البته هيچگاه از خدمت به هم ميهنانم در جريان جنگ تحميلي دريغ نكردم.

پروفسور رحمان زاده با اظهار تاسف از اينكه تا كنون شرايط فعاليت در ايران براي وي فراهم نشده بود، گفت: ايران به لحاظ پزشكي از سطح تخصصي بالايي برخوردار است كه بايد با باز كردن درهاي كشور زمينه خدمت افراد موفق ايراني از هر جاي دنيا در كشور فراهم شود.

وي با بيان اينكه ارتباط پزشكان داخلي با بيماران خود در نتيجه معالجه بسيار موثر است گفت: اگر پزشكان ايراني پايه معالجه خود را از طريق دادن اطمينان خاطر به بيماران نسبت به بهبود آنها محكم كنند در بسياري موارد از مراجعه بيماران به خارج از كشور براي درمان جلوگيري مي‌شود.

به گزارش ايسنا دكتر فلاح، سرپرست معاونت درمان سازمان تامين اجتماعي نيز با اشاره به اين كه 10 درصد بيماران كشور مبتلا به بيماريهاي ارتوپدي هستند افزود: 15 الي 20 درصد هزينه بخش بستري سازمان تامين اجتماعي صرف هزينه‌هاي ارتوپدي مي‌شود و 350 تا 400 هزار بيمار ارتوپدي در سال وجود دارد.

وي با تاكيد بر اينكه ارتباط مستمر با افراد برجسته دنيا در علم پزشكي براي به روز شدن متخصصان داخلي اجتناب ناپذير است گفت: در اين راستا برخورداري از فرزندان اين مملكت به عنوان پتانسيل علمي و سرمايه‌هاي ملي بسيار اهميت دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha