• یکشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۸۴ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8409-10588
  • خبرنگار : 71291

/موافق وزير پيشنهادي نفت/ نفيسه فياض‌بخش: عدالت رفتاري از مهم‌ترين ويژگي‌هاي ‌هامانه است عدم راي اعتمادهاي گذشته به سبب پافشاري مجلس برشعارهاي رييس‌جمهور بود

نفيسه فياض‌بخش به عنوان موافق وزير پيشنهادي، گفت: اينك در يكي از حساس‌ترين مقاطع تصميم‌گيري نظام واقع شده‌ايم. مقطعي كه شايد تاكنون در تاريخ مجلس و دولت در نظام اسلامي سابقه نداشته است كه اميدواريم مجلس امروز كوله‌بار سنگين خود كه واگذاري مسووليت وزارت برعهده‌ي بهترين شايستگان ملت است را به سر منزل مقصود برساند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، وي با استناد به آيات قرآن كريم دو ويژگي مهم براي پذيرش مسووليت در هر ملتي را متذكر شد و افزود: امانت‌داري و عدالت و ديگري تخصص و تجربه و دانش لازم از ويژگي‌هاي پذيرش مسووليت است و اين ويژگي قرآني براي كسي كه مي‌خواهد مسووليت گرانبهاترين سرمايه‌ي خدادادي يعني نفت را برعهده گيرد از اهميت بيشتري برخوردار است.

نماينده‌ي مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، با تاكيد بر صلاحيت‌هاي وزيري هامانه، تقوا و تعهد، پركاري و خلوص، اطاعت از رهبري را از جمله ويژگي وي دانست و تصريح كرد: ايشان 32 سال پيش كار خود را به عنوان كارمند عادي در صنعت نفت آغاز نمود و به تدريج از نازل‌ترين مرحله تا عالي‌ترين سطوح مديريت را در طول 27 سال پس از انقلاب تجربه نمود و هيچ حوزه‌ي نفتي نيست كه ايشان كوتاه‌مدت يا طولاني آن را تجربه نكرده باشد.

وي ادامه داد: عدالت رفتاري در طي دوران مديريت وزيري هامانه از مهم‌ترين ويژگي وي است. عدالت گرچه در گفتار و سخن دلنشين است ولي در مقام كردار و قضاوت بسي سخت است و دقيق و اجراي آن براي عده‌اي ناگوار و ناخوشايند است كه اگر اين گونه نبود حضرت علي (ع) شهيد راه عدالت نمي‌شد.

فياض‌بخش مدت طولاني حضور در بخش‌هاي مختلف وزارت نفت را از جمله موارد عدالت رفتاري در خصوص وزيري هامانه عنوان كرد و گفت: در طول اين مدت اگر چه گزينش و انتخاب بيش از ده‌ها پرسنل و كارمند از نظر ايشان گذشته ولي تجربه عملي نشان داده كه هيچ سهمي در اشتغال و استخدام نيرو براي خانواده و بستگان خود در اين بخش بسيار پر جاذبه دولتي قائل نشده و حتي هيچ سفارش خارج از ضابطه‌اي نيز براي احدي نداشته است.

نماينده‌ي مردم تهران در مجلس، تقيد و قاطعيت در ايجاد انضباط اداري را از ديگر ويژگي وزير پيشنهادي دانست و افزود: برخورد قاطع با تخلفات مالي و اداري و ممانعت جدي از حضور متخلفان نكته‌ي ديگري است كه همواره مشي عملي ايشان در حوزه‌ي مديريت‌شان حاكي از آن است كه در مواردي نيز به سبب جديت در اجراي آن با مشكلات جدي مواجه شده‌اند.

به گزارش ايسنا، وي ادامه داد: كاش فرصت بود تا نمونه‌هايي از برخورد قاطع وزير پيشنهادي در برخورد با متخلفان عنوان شود تا دنيا بداند اگر مجلس ايران به وزيري راي اعتماد مي‌دهد همان ملاك‌هاي خود ملت را در انتخاب رييس جمهور گزينش نموده است. به عبارت ديگر ملاك انتخاب وزير براي مجلس كه عصاره‌ي ملت است چيزي جز همان ملاك‌هاي مردم در انتخاب رييس جمهور نبوده است.

فياض‌بخش عدم راي اعتمادهاي گذشته را از سر لجاجت و هواي نفس ندانست و افزود: بلكه به سبب پافشاري مجلس بر شعارهاي دكتر احمدي‌نژاد بوده است. عدالت‌محوري، ساده‌زيستي، اطاعت از رهبري و تجربه، تخصص و دانش ملاك‌هايي است كه عصاره‌ي ملت يعني نمايندگان مردم در اجراي آن پافشاري دارند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha