• یکشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۸۴ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8409-10602
  • خبرنگار : 71293

شاهي‌عربلو: موافقان و مخالفان هامانه از موضوع خارج نشوند حدادعادل: تذكر وارد است؛ صحبت‌هاي موافق و مخالف بايد صراحت داشته باشد

در جلسه‌ي علني امروز در هنگام صحبت‌هاي الياس نادران به عنوان موافق وزير پيشنهادي نفت، حجت‌الاسلام محمدشاهي عربلو در تذكري آيين‌نامه‌اي با استناد به مواد 109 و 111 خطاب به رييس مجلس شوراي اسلامي، گفت: شما مسامحه‌كاري نكنيد. وقت نمايندگان و مجلس براي آنها ارزش دارد و شما مسووليت حفظ اين وقت و حق نمايندگان را برعهده داريد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وي ادامه داد: در صحبت‌هاي آقاي جلالي كه به عنوان مخالف وزير پيشنهادي صحبت كرد، هيچ مخالفتي ديده نشد و در صحبت‌هاي آقاي نادران كه به عنوان موافق در جايگاه قرار گرفته نيز هنوز هيچ موافقتي ديده نشده و مسايل و مشكلات نفت بيان مي‌شود كه همه از آن مطلع هستند. لذا با اين كار هم وقت مجلس گرفته مي‌شود و هم آنهايي كه مطالب را از بيرون گوش مي‌كنند مي‌گويند اين چه مطالبي است، لذا شما به عنوان رييس مجلس و بر اساس ماده‌ي 109 نبايد اجازه دهيد افرادي كه مي‌خواهند به عنوان موافق و مخالف صحبت كنند از موضوع خارج شوند.

شاهي‌عربلو گفت: صحبت‌هاي آقاي جلالي مخالفت با وزير پيشنهادي نبود لذا موافق نمي‌تواند بعد از آن صحبت كند. پس شخصي به عنوان مخالف صحبت كند تا اگر مخالفتش جدي بود، بعد از آن موافق صحبت كند.

رييس مجلس شوراي اسلامي، در جواب به تذكر شاهي‌عربلو، تصريح كرد: در صحبت‌هاي آقاي جلالي، رگه‌هايي از مخالفت ديده مي‌شد، بنده نيز تذكر ملايمي به ايشان دادم، اما آقاي نادران هم در اول صحبتش است و به هر حال موافق و مخالف بايد از يك موضوع كلي شروع كند تا به موضوع اصلي برسد و ما نيز نمي‌توانيم نظم فكري ايشان را از قبل تشخيص دهيم.

حدادعادل تصريح كرد: تذكر آقاي شاهي‌عربلو وارد است و صحبت‌هاي موافق و مخالف بايد صراحت داشته باشد و از آقاي نادران نيز خواهش مي‌كنم تذكر آقاي شاهي‌عربلو را مدنظر قرار دهند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha