• جمعه / ۲۶ اسفند ۱۳۸۴ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8412-16467.39229
  • خبرنگار : 71144

بهبود ريسك پذيري فضاي تجاري ايران از ديد بيزينس مانيتور ايران با 7 پله صعود در مكان 98 جهان جاي گرفته است

بهبود ريسك پذيري فضاي تجاري ايران از ديد بيزينس مانيتور
ايران با 7 پله صعود در مكان 98 جهان جاي گرفته است

بيزينس مانيتور در تازه‌ترين گزارش خود اعلام كرد كه كشورمان از لحاظ ريسك پذيري فضاي تجاري هفت پله صعود داشته و در مكان نود و هشتم جهان جاي گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بين‌الملل ايسنا، بيزينس مانيتور در گزارش سه ماهه دوم سال 2006 خود به بررسي وضعيت ريسك پذيري فضاي تجاري كشورهاي جهان پرداخته و در خصوص فضاي تجاري در ايران نوشته است: اگر چه احتمال دارد كه هيچ گونه تحريمي عليه ايران در خصوص برنامه‌هاي هسته‌يي‌اش اعمال نشود، اما اين موضوع همچنان در طولاني مدت از ريسك‌هاي مهم در فضاي تجاري ايران محسوب مي‌شود. به هر حال با توجه به وضعيت بازار كنوني نفت كه پر تحرك و پوياست، هر گونه اقدامات تنبيهي از سوي دو طرف تاثير بسيار زيادي بر سرمايه‌گذاري خارجي در ايران خواهد داشت. در حقيقت تنش و نبود اطمينان در خصوص مناسبات ميان ايران و جوامع بين‌المللي در حال حاضر نيز بر تمايلات شركت‌هاي خارجي براي سرمايه‌گذاري در ايران تاثيرگذار است.

بيزينس مانيتور در گزارش خود شاخص ريسك پذيري فضاي تجاري ايران را 5/46 در نظر گرفت و كشورمان را با اين شاخص در مكان دوازدهم خاورميانه و قبل از عراق قرار داد.

رتبه‌بندي كشورمان در جهان نسبت به گزاش قبلي اين موسسه بهبود نشان مي‌دهد به طوري كه با هفت پله صعود در مكان نود وهشتم جهان جاي گرفته‌ايم.

امارات متحده عربي با شاخص 4/80 در صدر جدول خاورميانه و مكان سيزدهم جهان جاي دارد كه نسبت به گزارش پيشين هيچگونه تغييري نشان نمي‌دهد.

قطر، رژيم اشغالگر قدس، عمان و بحرين با شاخص‌هاي 73، 9/71، 9/69 و 5/68 در مكان‌هاي دوم تا پنجم خاورميانه قرار دارند و رتبه اين كشورها در جهان به ترتيب 24، 26، 28 و 31 اعلام شده است.

كويت (7/63)، تركيه (9/62)، مصر (5/62)، عربستان (1/62)، و اردن (2/54) در مكان‌هاي بعدي جدول خاورميانه به چشم مي‌خورند و لبنان با شاخص 1/48 قبل از ايران و در مكان يازدهم جاي گرفته است.

رتبه اين كشور نيز با 14 پله صعود به هشتاد و ششم جهان رسيده است.

عراق همچنان بدون هيچ تغيري در قعر جدول خاورميانه و جهان ديده مي‌شود.

شاخص ريسك پذيري فضاي تجاري عراق 3/42 اعلام شده است و با اين شاخص در مكان يكصد و هشتم جهان قرار گرفته است.

از سوي بيزينس مانيتور ميانگين جهاني شاخص ريسك پذيري فضاي تجاري 5/58 در نظر گرفته شده است.

اين در حالي است كه در گزارش سه‌ ماهه اول بيزينس مانيتور، ايران از لحاظ ريسك پذيري فضاي تجاري در مكان دوازدهم خاورميانه و يكصد و پنجم جهان قرار داشت.

به گزارش ايسنا، موسسه بيزينس مانيتور در گزارش سه ماهه اول سال 2006 خود، شاخص ريسك پذيري فضاي تجاري ايران را 4/43 اعلام كرد و با اين شاخص كشورمان را پس از كشورهايي همچون قطر، رژيم صهيونيستي، بحرين، مصر و تركيه در مكان دوازدهم خاورميانه قرار داد.

در اين رده‌بندي امارات با شاخص ريسك‌پذيري فضاي تجاري 4/80 در مكان اول خاروميانه و سيزدهم جهان قرار دارد و قطر و رژيم صهيونيستي با شاخص‌هاي 1/79 و 72 در مكان‌هاي بعدي جاي گرفته‌اند.

ريسك‌پذيري فضاي تجاري كشورهاي بحرين (5/68)، عمان (4/67)، كويت (7/63)، مصر (6/62)، تركيه (5/62)، عربستان (7/56)، اردن (4/55) و لبنان (8/44) از ايران بهتر بوده و تنها كشوري كه پس از ايران در قعر جدول به چشم مي‌خورد، عراق با شاخص ريسك پذيري 3/42 است كه با اين شاخص عراق در مكان يكصد و هشتم جهان و تنها سه پله پايين‌تر از ايران قرار دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha