• یکشنبه / ۸ مرداد ۱۳۸۵ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8505-04701
  • خبرنگار : 71038

احمدي‌نژاد در مراسم اعطاي نشان عالي به هوگو چاوز: امروز لبنان و فلسطين آزمايشگاه همه‌ي كشورهاست به زودي شاهد حساب‌كشي از عاملان جنايت‌هاي اخير خواهيم بود

احمدي‌نژاد در مراسم اعطاي نشان عالي به هوگو چاوز: 
امروز لبنان و فلسطين آزمايشگاه همه‌ي كشورهاست
به زودي شاهد حساب‌كشي از عاملان جنايت‌هاي اخير خواهيم بود

دكتر احمدي‌نژاد رييس‌جمهور كشورمان در مراسم اعطاي نشان عالي درجه يك جمهوري اسلامي ايران به هوگو چاوز، رييس‌جمهور ونزوئلا به ويژگي‌هاي شخصيتي وي اشاره كرد و گفت: چاوز فردي مبارز است و من وي را برادر و همرزم خود مي‌دانم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) محمود احمدي‌نژاد در ابتداي سخنانش مانند چند هفته‌ي اخير ابتدا به مسايل فلسطين، جنوب لبنان و تجاوزات رژيم غاصب صهيونيستي به اين مناطق اشاره كرد و گفت: خدا را سپاسگزارم در چنين روزي كه بشر در حال احساس يك تجربه‌ي گرانقدر است، در دانشگاه تهران ميزبان برادر عزيزي هستيم كه در آمريكاي جنوبي پرچمدار عدالت‌خواهي و مبارزه با نظام سلطه است.

وي گفت: قبل از اين‌كه در مورد برادر عزيزم آقاي چاوز مطالبي را عرض كنم، اجازه مي‌خواهم چند نكته را در مورد شرايط كنوني جهان و خاورميانه بگويم.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه صحنه‌ي امروز لبنان و فلسطين به يك آينه و آزمايشگاه بزرگ براي جهانيان تبديل شده است، گفت: ببينيد كه در اين منطقه چه مي‌گذرد. رژيم غاصب صهيونيستي 60 سال پيش با يك برنامه‌ريزي پيچيده و تبليغاتي توسط يك گروه بي‌هويت به نام صهيونيست‌ها به وجود آمد. به وجود آورندگان اين رژيم، دو دليل عمده را براي اين اقدام بيان كردند. آنها گفتند برخي از اعضاي اين گروه در جنگ جهاني دوم مورد لطمه و آسيب قرار گرفته‌اند، بنابراين بايد براي بازماندگان آنها مكاني را براي سكونت و حكومت در نظر گرفت. آنها در بيان علت دوم نيز گفتند اجداد اين گروه دوهزار سال پيش در اين سرزمين زندگي مي‌كرده‌اند و در حال حاضر نيز حق دارند در اين مكان اجتماع كنند و حكومتي از خود داشته باشند، ما به آنها مي‌گوييم و گفته‌ايم اگر در اروپا ظلمي نسبت به اين گروه اتفاق افتاده، چرا پاسخ آن را بايد مردم خاورميانه بدهند؟ ديگران جنايت كرده‌اند، بر فرض صحت اين جنايت، مردم منطقه‌ي خاورميانه كه در جنگ جهاني دوم نقشي نداشته‌اند، چرا بايد خسارت بدهند؟

رييس‌جمهور گفت: به‌علاوه شما مي‌خواهيد به بازماندگان جنگ جهاني دوم سرپناه و حكومت بدهيد، حال چرا از تمام دنيا، افراد بي‌هويت را در اين منطقه جمع و به زور ساكن كرده‌ايد. شما مي‌گوييد پدران و اجداد اين‌ها دوهزار سال پيش در اين منطقه زندگي مي‌كرده‌اند. خب اگر اين قانون است، بايد در همه جا اعمال شود. آيا با توجه به اين قانون نبايد مرزهاي سياسي موجود در جهان تغيير كند؟ 250 الي 300 سال پيش در آمريكاي شمالي چه كساني زندگي مي‌كردند؟ اگر اين ادعاي اثبات‌نشده وجود دارد كه اجداد ساكنان كنوني سرزمين اشغالي دو هزار سال پيش در اين منطقه زندگي مي‌كردند، همگي مي‌دانيم در آمريكاي شمالي 250 الي 300 سال پيش چه كساني زندگي مي‌كردند و اين افراد هنوز زنده هستند.

وي با بيان اين‌كه اساس رژيم صهيونيستي براي چپاول كشورهاي منطقه به وجود آمده است، گفت: اين رژيم با يك برنامه‌ريزي قبلي براي تجاوز و تهديد دائمي به پا شده است، اين رژيم به عنوان ابزار سلطه براي چپاول ثروت‌هاي منطقه عمل مي‌كند و مورد حمايت برخي قدرت‌هاي بزرگ نيز هست. آنها از اين رژيم نامشروع حمايت مي‌كنند تا منافعشان در منطقه تامين شود. طبق آمار برخي از كشورهاي بزرگ با يكي از كشورهاي منطقه‌ي خاورميانه بيش از 150 ميليارد دلار قرارداد تسليحاتي بسته‌اند به بهانه‌ي وجود خطر رژيم صهيونيستي.

وي گفت: بيش از 60 سال است كه نزديك به پنج ميليون فلسطيني به زور از سرزمين‌هاي خود رانده شده‌اند و در آوارگي به سر مي‌برند. رژيم غاصب صهيونيستي نيز براي جنايت‌هاي خود هيچ حد و مرز و قانوني را به رسميت نمي‌شناسد و به زنان و كودكان حمله، خانه‌ها را خراب و با اعلام قبلي، افراد را ترور مي‌كند و هر از گاهي با بهانه‌هاي واهي به يك كشور يا منطقه حمله مي‌كند. امروز به بهانه‌ي اسارت دو سرباز اسراييلي به لبنان حمله كرده كه بسيار روشن است جز يك بهانه‌ي واهي نيست. اين رژيم ابزار دست نظام سلطه است و متاسفانه برخي از قدرت‌ها نيز اين رژيم را براي افزايش تحركات نظامي خود در منطقه تغذيه مي‌كنند.

رييس‌جمهور گفت: اگر واقعا آنها به بهانه‌ي دو سرباز به لبنان حمله كرده‌اند و راست مي‌گويند، مي‌توان با گفت‌وگو و مبادله اين مساله را حل كرد. خود اسراييلي‌ها در حال حاضر صدها فرد مظلوم را در بند خود قرار داده‌اند. آنها با اين بهانه‌ي واهي تمام زيربناهاي لبنان را خراب كرده‌اند و 24 سال قبل نيز چنين فجايايي را انجام دادند كه مردم مظلوم لبنان با كمك يكديگر كشورشان را ساختند، ولي امروز دوباره به خاطر جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي، كشورشان با خاك يكسان شده است.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه امروز لبنان و فلسطين يك آينه و آزمايشگاه براي تمامي كشورهاست، گفت: هويت واقعي نظام سلطه در اين آينه منعكس مي‌شود، ما در اين رژيم جعلي انديشه‌هاي اومانيستي و ليبراليستي را مشاهده مي‌كنيم. براي اين رژيم و حاميانش حقوق بشر و احترام به انسان‌ها ابزاري است براي بهره‌برداري و بهره‌مندي از برخي انسان‌ها.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه ليبراليسم و دموكراسي كه آنها مي‌گويند يك شعار دروغين است كه براي سركوب حكومت‌هاي آزادي‌خواه و مقاوم سر داده مي‌شود، گفت: همه‌ي اين شعارها وقتي به مساله‌ي لبنان و فلسطين مي‌رسد، تعطيل مي‌شود. امروز صبح خبري شنيديم كه رژيم غاصب صهيونيستي يك پناهگاه را كه در آن كودكان و زنان بي‌سرپرست لبناني زندگي مي‌كردند، مورد حمله قرار داده و تا كنون 70 نفر كشته شده‌اند كه بيش از 20 نفر آنها كودك بوده‌اند. (جمعيت شعار «مرگ بر اسراييل» سر داد.).

وي گفت: نظام‌هاي مادي هميشه به منافع خود مي‌انديشند و به حساب‌هاي بانكي‌شان توجه دارند. آنها در منطقه براي فروش اسلحه، جنگ ايجاد مي‌كنند و در حال حاضر صحنه‌ي لبنان و فلسطين يك آزمايشگاه تاريخي است. امروز تمام مدعيان آزمايش مي‌شوند. همه بايد موضع خود را روشن و به صورت واضح بيان كنند. امروز آشكارترين ظلم و جنايت در تاريخ معاصر در حال رخ دادن است. امروز بايد صف‌ها از هم جدا و معلوم شود چه كساني عدالت‌خواه، آزادي‌خواه، انسان‌دوست و طرفدار واقعي حقوق بشر هستند و چه كساني دروغ مي‌گويند. همه بايد اعلام موضع كنند، هيچ‌كس نمي‌تواند از اين صحنه فرار كند.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه خوشبختانه ملت‌ها بيدار شده‌اند و موج بيداري و عدالت‌خواهي در بين آن‌ها روزافزون است، گفت: مي‌بينيم كه در حال حاضر ملت‌ها وظايفشان را در مقابل اين جنايت‌ها به خوبي انجام مي‌دهند. من از تمام ملت‌هاي عالم كه در اين ارتباط اعلام موضع كرده و مي‌كنند، تشكر مي‌كنم. ملت‌ها نشان دادند كه از نظام سلطه، دروغ، بي‌عدالتي، ظلم و جنايت بيزار هستند.

وي گفت: در اين‌جا بعضي از دولت‌ها نمي‌توانند از موضع‌گيري فرار كنند، نمي‌شود پنهاني دست در دست رژيم جنايتكار صهيونيستي گذاشت و بيرون از صحنه ادعاي همكاري و همدلي با مظلومان و مسلمانان را داشت. امروز پشت صحنه و روي صحنه به صورت واضح مشخص مي‌شود و به لطف خداوند اين كار در حال انجام است.

وي گفت: تمام ملت‌هاي عالم اين جنايت‌ها را محكوم كرده‌اند و خواهان توقف آن‌ها در آينده‌ي بسيار نزديك و با سرعت هستند.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد در ادامه خطاب به سازمان ملل گفت: اين لكه‌ي ننگ بر پيشاني سازمان ملل متحد تا ابد خواهد ماند كه شوراي امنيت با برقراري آتش‌بس فوري در اين منطقه مخالفت كرد. آنها هرجا به نفعشان باشد بلافاصله خواهان آتش‌بس مي‌شوند و هرجا به ضررشان باشد، با آتش‌بس مخالفت مي‌كنند. تصميم‌گيري اخير شوراي امنيت نشان داد كه بسياري از سازمان‌هاي بين‌المللي ابزار سلطه هستند و رژيم صهيونيستي براي اين سازمان‌هاي بين‌المللي آبرويي نگذاشته است. شوراي امنيت بايد امنيت و آرامش را در كل جهان به وجود آورد ولي در حال حاضر به دنبال ايجاد امنيت و آسودگي خاطر براي رژيم صهيونيستي در راستاي ادامه‌ي جنايت‌هايش است. من تاكيد مي‌كنم لبنان در حال حاضر يك آزمايشگاه است. من از تمام دولت‌ها مي‌خواهم راه را براي ملت‌هاي خود باز بگذارند. امروز انگليس به عنوان يكي از پايه‌گذاران اين رژيم منحوس و آمريكا به عنوان حامي اين رژيم بدون چون و چرا در برابر جنايت‌هاي اين رژيم مسوول هستند و بايد پاسخگو باشند. (شعار جمعيت: «مرگ بر آمريكا»، «شوراي امنيت، خجالت خجالت».

وي گفت: من در اين‌جا تاكيد مي‌كنم كه آمريكا و انگليس به دليل حمايت‌هايشان از اين رژيم در تمام جنايت‌هاي آن شريك هستند و مردم منطقه به اين جنايت‌ها رسيدگي خواهند كرد؛ چرا كه ملت‌ها امروز بيدار هستند و مطمئن باشيد كه به زودي شاهد برپايي صحنه‌ي حسابرسي و حساب‌كشي از اين عاملان جنايت‌ها خواهيم بود. اين كشورها سلاح در اختيار اين رژيم قرار داده و وقتي كه در تحقق اهداف شيطاني خود شكست مي‌خورند مدعي مي‌شوند كشورهاي ديگري از مقاومت لبنان حمايت مي‌كنند.

رييس‌جمهور گفت: من در اين‌جا از دولت‌هايي كه با جريان عدالت، توحيد، مقاومت و مظلوميت ملت لبنان همراهي ندارند، مي‌خواهم راه را براي ملت‌هاي خود باز كنند. امروز تمام ملت‌ها خواهان همكاري و ايستادگي در كنار مقاومت لبنان هستند. دولت‌ها مانع فعاليت ملت‌هاي خود نشوند و اجازه دهند مردم خود آن‌چه را تشخيص مي‌دهند، انجام دهند. من از تمام ملت‌هايي كه اين جنايت‌ها را محكوم كرده‌اند تشكر مي‌كنم. من از ملت فلسطين و لبنان كه در برابر نظام سلطه ايستاده‌اند تشكر مي‌كنم. من از برادر عزيزم آقاي چاوز كه قهرمانانه در كنار مردم لبنان و فلسطين ايستاده است، تشكر مي‌كنم.

وي ادامه داد: امروز صحنه‌ي لبنان براي بشريت نتايج گرانقدري را به دنبال دارد كه يكي از مهم‌ترين آن‌ها اين است كه دنيا امروز نيازمند انسان‌هاي صالح است و هرجا انسان‌هاي ناصالح و بيگانه با خدا در راس قدرت قرار مي‌گيرند حاصلي جز جنايت، ظلم و آوارگي براي بشريت ندارند.

رييس‌جمهور تاكيد كرد: من در اين‌جا اعلام مي‌كنم عصر حكومت‌هاي ظالم، زورگو و غاصب به پايان رسيده است و آنها به نقطه‌ي پايان رسيده‌اند. در حال حاضر دنيا نيازمند انسان‌هاي صالح و عدالت‌خواه است، نه كساني كه براي راه انداختن كارخانجات اسلحه‌سازي خود جنگ راه مي‌اندازند و ثروت‌هاي مردم منطقه را چپاول مي‌كنند؛ نه كساني كه براي چپاول ثروت‌هاي مردم، انقلاب‌هاي مردمي و آزادي‌خواه را تحت فشار قرار مي‌دهند و كودتا و ترور مي‌كنند. شما مي‌بينيد كه آنها چگونه سازمان‌هاي بين‌المللي را به عنوان ابزار در دست خود گرفته و آبرويشان را برده‌اند، در حال حاضر ما به انسان‌هايي در عرصه‌ي جهان نياز داريم كه هدفشان خدمت به بشريت باشد و فرصت‌طلب و شهوت‌ران نباشند.

به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در ادامه‌ي سخنان خود در اين مراسم اظهار داشت: ما امروز در خدمت يك برادر عزيز هستيم، آقاي هوگو چاوز رييس جمهور بوليواري ونزوئلا، (دست زدن جمعيت)؛ كسي كه سالها در برابر امپرياليسم ايستاده و از منافع ملت خود و كشورهاي آزاديخواه و كشورهاي انقلابي آمريكاي لاتين دفاع كرده است.

وي گفت: من در اينجا چند ويژگي ايشان را بيان مي‌كنم، مهمترين ويژگي ايشان اين است كه فردي عدالتخواه و مبارز عليه نظام سلطه هستند.

ايشان خداپرست و عدالتخواه و يك مبارز دائمي است. (دست زدن حضار). چاوز زندگي خود را وقف خدمت به ملت‌ها و مردم مظلوم كرده است، مثل مردم زندگي و رفتار مي‌كند، او دنبال آزادي تمام ملت‌هاي آمريكاي لاتين و ساير ملت‌ها در دنياست. آقاي چاوز انساني بسيار خوش‌اخلاق است، (دست زدن جمعيت). من بايد در اينجا حق دوستي خود را با ايشان ادا كنم، آقاي چاوز از جمله معدود زمامداراني است كه حرفش با عملش يكي است (دست زدن جمعيت)، من خدا را شاكرم كه مي‌توانم با صراحت اعلام كنم كه آقاي چاوز برادر من، برادر ملت ايران و برادر تمام ملت‌هاي آزاديخوده است (دست زدن جمعيت) از خداي متعال براي ايشان و براي ملت ونزوئلا و تمام مبارزان و آزاديخواهان آرزوي توفيق دارم و اميدوارم تمامي ملت‌هاي آزاديخواه سلامت باشند.

بر اساس اين گزارش سخنان هوگو چاوز و همچنين حاشيه‌هاي اين مراسم متعاقبا ارسال مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha