• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8602-16774

«99درصددستگيرشدگان طرح جمع‌آوري اراذل واوباش سوءسابقه داشتند» رييس پليس پايتخت درگفت‌و‌گوباايسناقول داد: طرح تازماني‌كه حتي يك شروروجودداشته باشد،ادامه دارد

«99درصددستگيرشدگان طرح جمع‌آوري اراذل واوباش سوءسابقه داشتند»
رييس پليس پايتخت درگفت‌و‌گوباايسناقول داد:
طرح تازماني‌كه حتي يك شروروجودداشته باشد،ادامه دارد

به دنبال آغاز اجراي دومين مرحله از طرح افزايش امنيت اجتماعي در تهران بزرگ، رييس پليس پايتخت در خصوص نحوه برخورد با اراذل و اوباش در جريان اين طرح گفت: پليس اساسا به دنبال دستگيري اراذل و اوباشي بود كه مردم محل از آنها مي‌ترسيدند و يا در اين خصوص احساس نگراني داشتند.

سردار احمدرضا رادان در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» ايسنا با بيان اين كه مقارن ساعت 23 سه‌شنبه بيست و پنجم ارديبهشت ماه، اجراي مرحله دوم طرح امنيت اجتماعي آغاز شد، گفت: در فرصتي كه براي نيروهاي پليس فراهم شده بود، با اطلاعات به دست آمده از پليس امنيت، بسيج، منابع مخبرين، مردم، شوراياري‌ها و وزارت اطلاعات، اين افراد مورد شناسايي دقيق قرار گرفتند.

وي افزود: بر اساس تعريف ارايه شده در خصوص متهمان اين حوزه، افرادي كه شرارتهاي آنها ويژه بود و يا شايد هم در برخي موارد مردم از آنجا كه نسبت به اقدامات مجرمانه آنها طرح شكايت كرده و از عكس‌العملشان ترس و واهمه داشتند، دستگير شدند.

سردار رادان با تاكيد بر اين كه 99 درصد افراد دستگير شده در اين لايه نزد پليس داراي سوءسابقه بودند، گفت: طي شب گذشته، 70 درصد از اراذل و اوباش شناسنامه‌دار كه بالغ بر 60 تن بودند، دستگير شدند.

وي با اعلام اين كه 70 درصد لايه دوم يعني افرادي كه نوچه اشرار ويژه بودند نيز در جريان آغاز اجراي اين طرح دستگير شدند، به ايسنا گفت: اين درحاليست كه از 80 درصد لايه سوم كه گروه‌هاي همپاتهاي اراذل و اوباش در ايجاد مزاحمت براي مردم بودند طي شب گذشته به بازداشتگاه‌هاي پليس منتقل شدند.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با خودداري از اعلان اين كه بيشترين عملياتهاي پليس تهران در كدام نقاط پايتخت انجام شده است، اظهار كرد: اين عملياتها تحت سرپرستي سركلانتري‌هاي 9 گانه تهران صورت گرفت و تمامي اين افراد در مخفيگاه، منازل و يا پاتوقهاي خود دستگير شدند.

وي به پايتخت‌نشين‌ها قول داد كه تا زماني كه تنها يك شرور در تهران باشد، انجام اين عمليات ادامه پيدا كند.

سردار رادان با اشاره به اين كه متهمان دستگير شده تا پايان مراحل تحقيق بدون محدوديت زماني براي تكميل بررسي‌ها در بازداشتگاه‌هاي پليس نگهداري مي‌شوند، افزود: بر اين اساس مكانهاي مشخصي جهت نگهداري و انجام تحقيقات از اين افراد تعيين شده است‌ و اين در حاليست كه پليس پيش از دستگيري به قدر كافي از گزارشهاي مردمي و اطلاعات پليسي مستند تهيه كرده است، به طوري كه تاكنون خطايي در دستگيري‌ها گزارش نشده است.

وي در خصوص هماهنگي‌هاي لازم قضايي براي حمايت از اجراي اين طرح خاطرنشان كرد: به طور قطع بدون هماهنگي قضايي، اين طرح به اجرا در نمي‌آمد، به طوري كه با اجراي اين طرح شاهد اين خواهيم بود كه اشرار زانوي تعظيم در برابر مردم بزنند و شرارت را كنار بگذارند.

رييس پليس پايتخت درباره وضعيت جنگلهاي حاشيه تهران كه به محل خفت‌گيري و زورگيري بدل شده است به ايسنا، گفت: واحد اجراييات بر اساس ماموريت تعريف شده موظفند بخشي از فضاهاي سبز كه مورد استفاده عموم است را پوشش امنيتي دهند و اين در حاليست كه در بعضي پاركها نيز واحدهاي پليس براي برقراري نظم و امنيت استقرار يافته‌اند. همچنين گشتهاي سيار پليسي نيز وظيفه خود را درباره پوشش انتظامي اين مكانها انجام داده و در اين رابطه نگراني وجود ندارد.

به گزارش ايسنا وي با اطمينان خاطر نسبت به وضعيت اين حاشيه‌ها گفت: در صورتي كه حضور مردم در اين مكانها 24 ساعته باشد، حضور پليس هم افزايش مي‌يابد.

سردار رادان با اعلام اين كه تلاش پليس براي دستگيري سابقه‌دارها به سرعت ادامه دارد، تأكيد كرد: اين در حاليست كه بررسي وضعيت تك تك اشرار فراري نيز از سوي پليس در جريان است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha