• سه‌شنبه / ۶ اسفند ۱۳۸۷ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8712-02687
  • منبع : ریاست جمهوری

رييسان جمهور ايران و جيبوتي تأكيد كردند: وحدت و همكاري هوشمندانه كشورهاي اسلامي خنثي كننده توطئه دشمنان است

رييسان جمهور ايران و جيبوتي تأكيد كردند:
وحدت و همكاري هوشمندانه كشورهاي اسلامي خنثي كننده توطئه دشمنان است

رييسان جمهوري اسلامي ايران و جيبوتي در مذاكرات مشترك هيأت‌هاي عالي رتبه دو كشور تصريح كردند: وحدت و همكاري هوشمندانه كشورهاي اسلامي، توطئه دشمنان امت اسلام براي ايجاد تفرقه و سلطه بر مسلمانان را خنثي مي‌كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد و اسماعيل عمر گيله با بيان اين كه مناسبات برپا شده بعد از جنگ دوم جهاني در همه بخش‌ها به پايان راه رسيده است، تأكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران و جيبوتي مي‌توانند براي حل مشكلات جهان پيش‌گام شوند.

احمدي‌نژاد و عمر گيله با تأكيد بر اين كه جهان درآستانه تحولات عظيم است، اظهار كردند: اسلام به عنوان برپا كننده روابط انسان‌ها بر اساس دوستي و عدالت بايد به همه ملت‌ها معرفي شود.

رييسان جمهوري اسلامي ايران و جيبوتي توجه به عدالت و دوستي را تنها راه حل مسائل و مشكلات پيش روي بشر عنوان و تأكيد كردند: جمهوري اسلامي ايران و جيبوتي به همكاري‌هاي مشترك براي برقراري صلح و امنيت در مناطق مختلف جهان ادامه مي‌دهند.

رييسان جمهوري اسلامي ايران و جيبوتي روابط دو كشور را با توجه به ديدگاه‌هاي مشترك در مسائل مختلف منطقه‌يي و بين‌المللي، رو به گسترش ارزيابي و اظهار كردند: مناسبات و همكاري‌هاي ايران و جيبوتي با عزم راسخ مسوولان دو كشور به سرعت توسعه مي‌يابد.

رييسان جمهور دو كشور خاطرنشان كردند: بايد از همه ظرفيت‌هاي موجود براي گسترش و افزايش همكاري‌هاي تهران ـ جيبوتي استفاده كرد.

احمدي‌نژاد در اين مذاكرات با بيان اين كه بشر از بي‌ديني و دوري از خداپرستي خسارت ديده است، اظهار كرد: اسلام به عنوان دين جامع، كامل و پاسخگو به نيازهاي امروز انسان‌ها، بايد نقش خود را در جهت سعادت بشر ايفا كند.

رييس جمهوري اسلامي ايران گفت: دستاوردهاي كشورهاي اسلامي از جمله ايران متعلق به همه امت اسلام و بشريت و در خدمت صلح و برادري و پيشرفت است.

رييس جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان كرد: ايران براي انتقال تجربيات و دستاوردهاي خود در بخش‌هاي مختلف به كشورهاي دوست از جمله جيبوتي آمادگي دارد.

رييس‌جمهور جيبوتي نيز در مذاكرات مشترك هيأت‌هاي عالي رتبه دو كشور، سفر احمدي‌نژاد به جيبوتي را تاريخي و مايه خوشحالي دولت و ملت اين كشور بر شمرد و اظهار كرد: جيبوتي خواستار گسترش و افزايش مناسبات و همكاري‌ها با ايران در همه عرصه‌هاست.

عمرگيله با قدرداني از تلاش‌هاي جمهوري اسلامي ايران به ويژه احمدي‌نژاد براي برقراري و تأمين صلح و امنيت در اقصي نقاط جهان از جمله آفريقا تأكيد كرد: جيبوتي از برپايي اجلاس سران اتحاديه آفريقا در ايران استقبال و حمايت مي‌كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha