• پنجشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8902-09739
  • خبرنگار : 71058

سخنگوي رزمايش دريايي ولايت 89 خبر داد: شناسايي اهداف سطحي و زير سطحي در دريا و انهدام آن‌ها با موفقيت انجام شد

سخنگوي رزمايش دريايي ولايت 89 خبر داد:
شناسايي اهداف سطحي و زير سطحي در دريا و انهدام آن‌ها با موفقيت انجام شد

سخنگوي رزمايش دريايي ولايت 89 با اعلام آغاز مرحله‌ي دوم اين رزمايش، بخش‌هايي از مهم‌ترين تمرين‌ها و عمليات‌هاي انجام شده در اين مرحله را تشريح كرد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به منطقه‌ي عمومي رزمايش دريايي ولايت 89، امير دريادار دوم قاسم رستم‌آبادي صبح پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در اين مرحله ناوشكن‌ها، ناوچه‌هاي موشك‌انداز، زيردريايي‌هاي سنگين و سبك، يگان‌هاي پروازي با پشتيباني نيروي زميني، نيروي هوايي و قرارگاه پدافند هوايي و پدافند هوايي و هم‌چنين هوانيروز ارتش در محورهاي از پيش تعيين شده گسترش پيدا كردند و ضمن استقرار در محورهاي مراقبت و شناسايي خطوط مواصلاتي را كنترل و امنيت خطوط كشتيراني را برقرار كردند.

وي اضافه كرد: امروز هم‌چنين در يك عمليات تاكتيكي ابتكاري، بالگردهاي ضدسطحي و ضدزيردريايي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با پشتيباني بالگردهاي تهاجمي هوانيروز در يك عمليات پيچيده نسبت به شناسايي اهداف سطحي و زير سطحي در دريا و انهدام آنها اقدام كردند كه اين عمليات با موفقيت انجام شد.

سخنگوي رزمايش دريايي ولايت 89، مقابله با حملات شيميايي دشمن با بهره‌گيري از تجهيزات ساخت صنايع داخلي كشور را از ديگر بخش‌هاي دومين مرحله از اين رزمايش برشمرد و اظهار كرد: عمليات مقابله با نفوذ قواصان و چريك‌هاي دشمن به سواحل خودي با بهره‌گيري از سامانه‌هاي ساخت داخل نيز با موفقيت انجام شد كه اين عمليات همچنان ادامه دارد.

رستم‌آبادي ادامه داد: بعد از ظهر امروز نيز جنگ‌هاي الكترونيكي و ضد الكترونيكي، جمع‌آوري اطلاعات شنودي، راداري و سوناري توسط سامانه‌هاي راداري و پشتيباني رادارهاي گسترش يافته پدافند هوايي به مرحله‌ي اجرا درخواهد آمد. هم‌چنين آتش توپخانه‌ي نيروي زميني ارتش در شرق منطقه عمومي رزمايش، يگان‌هاي ما را در يك عمليات تركيبي در دريا پشتيباني خواهد كرد. اين عمليات ادامه پيدا مي‌كند و فردا ادامه‌ي مرحله‌ي دوم رزمايش دريايي ولايت 89 را شاهد خواهيم بود.

او در ادامه كاركنان ارتش را نيروهايي فداكار و ولايت‌مدار توصيف كرد و افزود: كاركنان ارتش جمهوري اسلامي ايران قادر هستند در كنار كشورهاي منطقه به تنهايي خطوط مواصلاتي را در اين منطقه كنترل و آرامش و امنيت را ايجاد كنند و نيازي به حضور بيگانگان در اين منطقه نيست.

سخنگوي رزمايش دريايي ولايت 89 در پايان با تشكر از كليه‌ي كاركنان ارتش گفت: اين رزمايش با پشتيباني قوي و جدي نيروهاي مختلف ارتش يعني نيروي زميني، هوانيروز، نيروي هوايي، جنگنده‌ها و هواپيماهاي ترابري و شناسايي نيروي هوايي و نيز پشتيباني پدافند هوايي ارتش با مواضع پدافند هوايي گسترش يافته و رادارهاي اين نيرو همراه بوده است به طوري كه ما تاكنون كنترل بسيار خوبي در فضا، سطح و زير سطح داشته‌ايم و منطقه را به طور كامل تحت كنترل خودمان گرفته‌ايم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha