• دوشنبه / ۸ آذر ۱۳۸۹ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8909-05194
  • منبع : مطبوعات

/گزارش كامل ترور استادان دانشگاه شهيد بهشتي/‌ شهادت شهرياري - مجروح شدن عباسي موج گسترده محكوميت جنايات تروريستي تلاش براي شناسايي جنايتكاران ادامه دارد

/گزارش كامل ترور استادان دانشگاه شهيد بهشتي/‌
شهادت شهرياري - مجروح شدن عباسي
موج گسترده محكوميت جنايات تروريستي
تلاش براي شناسايي جنايتكاران ادامه دارد

دكتر مجيد شهرياري و دكتر فريدون دواني عباسي صبح روز دوشنبه در دو حادثه جداگانه بمب‌گذاري مورد سوءقصد قرار گرفتند كه اين اقدام جنايتكارانه به سرعت از سوي شخصيت‌هاي سياسي و علمي كشورمان به شكل گسترده‌اي محكوم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دكتر مجيد شهرياري در بلوار ارتش به شهادت رسيد و دكتر عباسي ـ كه به همراه همسرش عازم دانشگاه شهيد بهشتي بود ـ مقابل اين دانشگاه از اين حادثه جان سالم به در برد.

گزارش‌هاي خبرنگار ايسنا از بيمارستان محل بستري دكترعباسي، از بهبود وضعيت عمومي وي حكايت دارد. وضعيت جسمي دكتر عباسي ـ به دليل برخورد تركش بر اثر انفجار از چند ناحيه مجروح شده ـ و همسرش مناسب است و در حال حاضر قادر به مكالمه با اطرافيان خود هستند.

خون شهيد شهرياري مدعيان دمكراسي و حقوق بشر را رسوا تر مي‌كند

دفتر رييس جمهور در پيامي اقدام تروريستي دشمنان را در به شهادت رساندن دكتر شهرياري، نشانه ورشكستگي خودخواهان و سلطه جويان بين المللي خواند و تصريح كرد: خون شهيد شهرياري گلزار دين و دانش را در اين سرزمين معطر و پرنشاط كرد، مدعيان دمكراسي و حقوق بشر را رسواتر و صهيونيست هاي تروريست و حاميان استكباري آنها را بي آبروتر مي‌كند.

به گزارش ايسنا در متن اين پيام آمده است: صهيونيست ها بار ديگر گلستان دانش و حكمت را در ايران اسلامي، با ريختن خ ون يك استاد متعهد دانشگاه نشانه رفتند.

رژيم صهيونيستي اين بار دكتر مجيد شهرياري استاديار دانشگاه را به خاك و خون كشيد، تا به خيال باطل خود از پيشرفت ملت مستقل و متقدر ايران اسلامي در حوزه هاي علمي و فناوري جلوگيري نمايد. اينك كه ملت رشيد ايران از دانش پيشرفته در رشته هاي گوناگون برخوردار شده است، اقدامات تروريستي عليه دانشمندان كشورمان، نه تنها كمترين مانعي در مسير بالندگي ايران عزيز ايجاد نخواهد كرد ، بلكه عزم و اراده ايرانيان را براي تداوم افتخارآفريني در ميدان هاي علمي جهان چندين برابر خواهد ساخت.

اكنون كه خون بهترين فرزندان اين آب و خاك طي عمليات تروريستي به زمين ريخته مي شود، تحليل گران سياسي و امنيتي را به واكاوي درباره ارتباط اين حوادث ضدانساني با اظهارات اخير رييس سازمان اطلاعات انگليس (M.I.6) مبني بر استخدام جاسوس و فعاليت عليه جمهوري اسلامي ايران و نيز اعلان موضع جديد پارلمان اورپا درباره لزوم خارج شدن نام گروه‌هاي تروريستي ضد ايراني از فهرست سياه آمريكا وا مي دارد.

بدون شك، خون شهيد شهرياري، گلزار دين و دانش را در اين سرزمين ، معطر و پرنشاط تر، مدعيان دموكراسي و حقوق بشر را رسواتر و صهيونيست هاي تروريست و حاميان استكباري آنها را بي آبروتر مي كند. ترور دانشمندان ايراني نشانه ورشكستگي خودخواهان و سلطه جويان بين المللي است كه با آگاهي از هزيمت خود در برابر پيشروي هاي علمي، سياسي و اقتصادي كشورما ، صرفا به انتقامجويي از ملت عزيز ايران روي آورده اند.

شهادت دكتر شهرياري را به محضر حضرت ولي عصر (عج) ، رهبر معظم انقلاب اسلامي، ملت مقاومت ايران و خانواده ، سرافراز اين مرحوم تبريك و تسليت مي گوييم و بر ادامه راه اين عزيز سفر كرده پاي مي فشاريم. همچنين ضمن سپاس به درگاه خداوند بزرگ بخاطر ناكامي عوامل صهيونيستي در اقدام تروريستي از پروردگار متعال براي دكتر فريدون عباسي، سلامتي عاجل و كامل و دوام توفيقات در خدمتگزاري به كشور و مردم مسالت مي نماييم.

اين ترورها شخصي نبوده است

درهمين زمينه سرپرست معاونت امنيتي – انتظامي استانداري تهران به خبرنگار ايسنا گفت: موضوع ترور دو استاد دانشگاه شهيد بهشتي درحال پيگيري است و نتايج آن را اعلام خواهيم كرد.

صفرعلي براتلو با بيان اين‌كه «موضوع ترور دو استاد دانشگاه شهيد بهشتي در جلسه شوراي تامين استان كه صبح روز دوشنبه برگزار شد مورد بررسي قرار گرفت» اظهار كرد: در حال پيگيري اين موضوع هستيم و نتايج آن را هنگام مشخص شدن اعلام خواهيم كرد.

وي گفت: اين ترورها شخصي نبوده است و فكر مي‌كنم موضوع اين ترورها با ترورهاي قبلي فرق مي‌كند ولي كماكان ما در حال بررسي هستيم.

به گزارش ايسنا، با توجه به شباهت اين اقدام تروريستي با اقدامات تروريستي مشابه انجام شده از سوي سرويس‌هاي امنيتي صهيونيستي، كارشناسان احتمال دخالت سرويس‌هاي بيگانه به ويژه تيم‌هاي ترور آمريكا و رژيم صهيونيستي را در اين اقدام تروريستي زياد مي‌دانند.

وزارت كشور اين اقدام تروريستي را پيگيري مي‌كند

وزير كشور گفت: در حال پيگيري حادثه تروريستي اخير هستيم و به زودي اطلاعات بيشتري در اختيار مردم قرار مي‌گيرد.

به گزارش ايسنا مصطفي محمدنجار در گفت‌وگويي در خصوص ترور دو استاد دانشگاه توسط عوامل ضد انقلاب اظهار كرد: صبح امروز عناصر تروريستي و عوامل استكبار جهاني با عمليات كور تروريستي خود دو نفر از استادان ما و همسرانشان را مورد اصابت قرار دادند.

وي با تاكيد بر اين‌كه دشمن با اين حركاتش نشان مي‌دهد كه مخالف دانش و پيشرفت ملت ايران است، گفت: دشمن به علت آن‌كه تاكنون با تهديد، تحريم و ارعاب نتوانسته است كار خود را پيش ببرد و جلوي پيشرفت ملت ايران را بگيرد، دست به چنين عمليات كوري مي‌زند و طبل رسوايي خود را نزد ملت ايران و جهانيان به صدا در مي‌آورد.

وي تصريح كرد: اقدام مذبوحانه و تروريستي دشمنان عليه دو استاد دانشگاه نشان دهنده زبوني، ضعف و ذلت آنان است اما به كوري چشم آنان، ملت ايران راه خود را با قوت و قدرت ادامه مي‌دهد.

محمدنجار گفت: ما با پيشرفت در زمينه‌هاي هوافضا، هسته‌اي، پزشكي، صنعت و كشاورزي دستاوردهاي خوبي كسب كرده‌ايم كه اين پيشرفت‌ها روزافزون است و ملت ايران به راه خود در اين عرصه‌ها ادامه مي‌دهد.

وزير كشور در پايان تاكيد كرد: متخصصان دانشگاهي ما در صعود به قله‌هاي پيشرفت، مصمم هستند و اين‌گونه اقدامات مذبوحانه نيز خللي در اراده آنها بوجود نخواهد آورد.

 

 

كميسيون امنيت ملي مجلس ابعاد ترور دو استاد دانشگاه را بررسي مي‌كند

هم‌چنين سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، ترور صبح روز دوشنبه دو استاد دانشگاه را يك توطئه توصيف كرد و از پي‌گيري دستگاه‌هاي مختلف براي بررسي موضوع خبر داد.

به گزارش ايسنا كاظم جلالي خاطرنشان كرد: به نظر مي‌رسد اين ترور يك توطئه است و با توجه به اين‌كه دشمنان نتوانستند خللي در اراده‌ مردم و اراده همگاني و ملي وارد كنند به روش‌هاي ايجاد رعب، ترس و ترور روي آورده‌اند. اگرچه تمامي اين حربه‌ها و ترفندها نخ‌نما شده است.

وي افزود: ملت ايران طعم تلخ ترور را چشيده‌اند و از ابزار ترور عليه ملت ايران بسيار استفاده شده، اما نتوانسته در اراده آن‌ها خللي ايجاد كند.

وي از اقدامات دستگاه‌هاي مختلف در بررسي همه‌جانبه موضوع و پشت صحنه حوادث؛ اگرچه به شكلي روشن مطرح است خبر داد و افزود: كميسيون امنيت ملي نيز تلاش‌هايي صورت داد و مرتبا با مسوولان در تماس است تا ابعاد موضوع روشن شود و در آينده‌اي نزديك پس از روشن شدن ابعاد قضيه، جلسات خود را برگزار مي‌كنيم.

كميسيون آموزش مجلس، موضوع ترور دو استاد دانشگاه را بررسي مي‌كند

رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس نيز گفت: ما اين موضوع را در كميسيون آموزش بررسي خواهيم كرد. در اين راستا بايد هماهنگي‌هاي لازم صورت گيرد تا بتوانيم از ذخاير علمي كشورمان پاسداري كنيم و ترفندهاي دشمنان را خنثي كنيم تا نتوانند به راحتي اين ذخاير علمي را از ميان ببرند.

علي عباسپورتهراني‌فرد در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به ويژگي‌هاي دكتر شهرياري او را فردي ارزشمند، با ايمان و معتقد به اصول نظام و كشور دانست و گفت: دشمن با ياس از تحريم‌هاي بين‌المللي و فشار بر ايران به روش‌هايي دست زده تا كشور را از پيشرفت و حركت به سوي اهداف اسلامي و رشد بازدارد.

وي افزود: اگر اين روش‌ها موثر بود قطعا شهادت‌هاي بسياري كه در ابتداي انقلاب شاهد آن بوديم، كشور و نظام را از رسيدن به اهداف عاليه خود بازمي‌داشت؛ در حالي كه جامعه‌ ما زير بار اين ترفندها نمي‌رود و اين شهادت‌ها تنها روند رو به رشد ما را تسريع مي‌كند.

وي با محكوم كردن اين نوع اقدامات تروريستي ناجوانمردانه تاكيد كرد كه شهادت دكتر شهرياري باعث مي‌شود سرعت جامعه‌ علمي ما به سمت دست‌يابي به جايگاه اول منطقه و پرچم‌داري علم و دانش بيشتر شود.

رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به اين‌كه « اين شهادت براي افكار عمومي جهان روشن مي‌كند كه ما بر مدار حق حركت مي‌كنيم و كشورهاي زورگوي دنيا دستيابي كشور اسلامي ما به پيشرفت را نمي‌خواهند» ادامه داد: لذا اگرچه اين شهادت براي جامعه ما سنگين است اما قطعا موجب تسريع حركت رو به رشد ما در دستيابي به علم و دانش و پافشاري بر حق مسلم ما در استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌يي خواهد شد.

تاكنون هيچ مظنوني دستگير نشده است

به گزارش ايسنا، دادسراي عمومي و انقلاب تهران نيز طي اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه تاكنون هيچ مظنوني در رابطه با ترور دو استاد دانشگاه شهيد بهشتي دستگير نشده و تحقيق از شهود ادامه دارد.

دز متن كامل اطلاعيه دادستاني تهران آمده است: بر اثر انفجار بمب در دو نقطه شهر تهران يكي از اساتيد دانشگاه شهيد بهشتي به شهادت رسيد و سه نفر ديگر زخمي شدند.

در يكي از اين انفجارها كه ساعت 7:10 بامداد روز دوشنبه در منطقه بلوار ارتش تهران روي داد، دكتر مجيد شهرياري استاد دانشگاه شهيد بهشتي تهران كه به همراه همسرش عازم محل كار خود بودند، به شهادت رسيد و همسر وي نيز مجروح شد.

در انفجار ديگري نيز كه ساعت 7:30 بامداد روز دوشنبه در منطقه ولنجك تهران روي داد، دكتر فريدون عباسي استاد دانشگاه شهيد بهشتي تهران به همراه همسرش مجروح شدند.

مجروحان اين حادثه بلافاصله توسط نيروهاي امدادي به مراكز درماني منتقل شدند.

درپي انفجارهاي ياد شده، قاضي ويژه جنايي دادسراي عمومي و انقلاب تهران در معيت نيروهاي انتظامي در محل حاضر شد. تحقيقات از شهود در اين زمينه آغاز شده و كماكان ادامه دارد اما تاكنون هيچ فرد مظنوني در اين رابطه دستگير نشده است.

رييس سازمان انرژي اتمي تسليت گفت؛

صبر مردم ملت ايران روزي تمام خواهد شد، دشمنان از اين روز بترسند

رييس سازمان انرژي اتمي تاكيد كرد: ما با تمام قدرت و توان در راه انرژي هسته‌يي ايستاده‌ايم و با استقامت به راه خود ادامه مي‌دهيم و مشكلات پيش روي نمي‌تواند ما را ذره‌اي از پيش برد اهداف خود دور كند.

به گزارش ايسنا دكتر علي اكبر صالحي صبح روز دوشنبه با حضور در بيمارستان محل بستري استاد عباسي و همسرش گفت: استاد شهرياري سال‌ها دانشجوي من بود و در پروژه‌هاي بزرگ هسته‌يي براي ايران فعاليت‌هاي افتخار آميزي انجام داد. استاد شهرياري هرچه داشت در طبق اخلاص گذاشت و هيچ گاه از خدمت گزاري و خدمت به مردم غافل نبود.

وي به مردم ايران قول داد كه استاد شهرياري‌هاي زيادي را تقديم ملت كند.

وي به دشمنان نيز هشدار داد كه با آتش‌ بازي نكنند و خطاب به آن‌ها گفت: روزي تير‌تان به سنگ خواهد خورد.

رييس سازمان انرژي اتمي با اشاره به اين‌كه ملت ايران مردمي صبور هستند، گفت: صبر مردم ملت ايران روزي تمام خواهد شد و دشمنان بايد از اين روز بترسند.

به گزارش ايسنا،دكتر علي اكبر صالحي نيز به همين مناسبت پيامي صادر كرد كه به شرح زير است:

« وَلا تَحسبنَّ الذين قَتلوا في سبيل الله امواتاً بل احياءٌ عند ربهم يُرزَقون »

بار ديگر دستان پليد جنايتکاران، جامعه علمي و دانشگاهي کشور را از فيض وجود يکي از فرهيخته‌ترين و عزيزترين دانشمندان کشور محروم نمود.

جناب آقاي دکتر شهرياري که اينجانب افتخار معلّمي او را داشته‌ام يکي از استادان بي‌مثال و پژوهشگران فريد و يگانه بود که مجموعه فضائل و خصائل نيکو را از رهگذر الطاف الهي و به مَدد همّت و پيشکار بي‌مانند خويش در خود جمع آورده بود تا در خيل سربازان و خدمتگزاران بي‌شمار سربلندي و سرافرازي ميهن عزيز اسلامي باشد. او قُره العين ما بود و در عبادت خالق خدمتِ خالصانه به خلق زبانزد خاص و عام بود.

جنايتکاراني که گمان مي‌برند با دستمايه قراردادن ترور و خشونت عريان مي‌توانند مانعي در برابر رشد و بالندگي فرهيختگان و نخبگان اين سرزمين خدايي ايجاد نمايند در حقيقت مصداق اين کلام جاويدان قرآن کريم هستند:

يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ

بدون ترديد مشعل فروزان فرزانگي و معرفت بيش از پيش از وجود ناميراي آن انديشمند فريد و يگانه زبانه خواهد کشيد و برهمگان پرتو خواهد افشاند.

دشمنان بايد بدانند که با حذف يکي از ثمرات شجره طيبه انقلاب اسلامي نخواهند توانست مانع رشد و بالندگي فرزندان اين مرز و بوم گردند چرا که رويش و زايش اين گلستان را پاياني نيست و به فضل الهي دَه‌ها و هزاران گل ديگر از اين بوستان خواهد روييد و اهريمنان شيطان صفت به اهداف شوم خود دست نخواهند يافت.

يقين دارم که آن عزيز سفر کرده در لحظات پاياني حيات خويش همچون مولايش حضرت علي (ع) نداي فُزتُ و ربِّ الکعبه سَر داده است.

خانواده بزرگ سازمان انرژي اتمي ايران اين ضايعه بزرگ را به پيشگاه حضرت ولي عصر (عج)، مقام معظّم رهبري، رياست محترم جمهوري و ملّت شهيد پرور ايران به ويژه خانواده گرانقدر آن شهيد عزيز صميمانه تسليت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال براي ايشان علوّ درجات مسئلت مي‌نمايد.

تشريح جزئيات دو حادثه ترور در پايتخت

به گزارش ايسنا سردار حسين ساجدي‌نيا فرمانده انتظامي تهران بزرگ نيز جزئيات دو حادثه ترور صبح روز در پايتخت را به اين شرح تشريح كرد: حدود ساعت هشت صبح امروز دو مورد انفجار به پليس گزارش شد و با بررسي‌هاي صورت گرفته مشخص شد كه اين بمبگذاري‌ها ترور به جان دو مدرس دانشگاه شهيد بهشتي بوده است. در اولين انفجار كه در خيابان ارتش اتفاق افتاد، دكتر شهرياري به همراه همسرش در حال تردد با خودرو بوده كه بر اثر انفجار بمب وي شهيد شده و همسر او به همراه راننده دكتر شهرياري زخمي شدند كه وضعيت آنان در حال حاضر مطلوب گزارش شده است.

وي خاطرنشان كرد: در انفجار دوم كه در محدوده ولنجك اتفاق افتاد، دكتر عباسي يكي ديگر از مدرسان دانشگاه شهيد بهشتي به همراه همسرش در حال پارك كردن خودرو خود بودند كه بر اثر انفجار بمب هر دوي آنان مجروح شدند كه البته حال‌شان مطلوب گزارش شده است و در حال حاضر در بيمارستان بستري هستند.

وي با بيان اين‌كه «ردپاي دو موتورسيكلت در اين بمبگذاري مشاهده شده است» افزود: بر اساس گفته‌هاي شاهدان عيني در حادثه دوم موتورسيكلت فرد موتور سوار از نوع پولسار بوده است.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ اظهار كرد: بر اساس بررسي‌هاي انجام شده مشخص شد كه دو بمب در بدنه دو خودرو مورد نظر نصب شده بوده كه بعد از چند ثانيه منفجر شده است، در اولين حادثه دكتر شهرياري در حال حركت به سمت محل كار خود بوده، اما در دومين حادثه دكترعباسي در حال پارك كردن خودروي خود بوده است.

وي تصريح كرد: احتمال داده مي‌شود كه اين دو حادثه با هم مرتبط باشد، اما در حال حاضر همكاران ما در حال پيگيري موضوع هستند و اطلاعات تكميلي از سوي پليس اطلاع‌رساني خواهد شد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين كه به نظر مي‌رسد سوء قصد نسبت به اساتيد دانشگاه افزايش يافته است، خاطر نشان كرد: اولين مورد سوء قصد در رابطه با جان اساتيد مربوط به سال گذشته بود و پس از گذشت يك سال چنين اتفاقي افتاده است و نمي‌توان گفت كه سوء قصد نسبت به جان اساتيد افزايش يافته، البته سيستم‌هاي محافظتي از مدرسان به مجموعه دانشگاه‌ها و غيره سپرده شده است.

ساجدي‌نيا موضوع تعقيب و گريز پليس پس از وقوع انفجار صبح امروز با دو دستگاه 206 را تكذيب كرد و افزود: هيچ‌گونه تعقيب و گريزي پس از وقوع اين انفجارها صورت نگرفته است.

وي با بيان اين‌كه «ردپاي دو موتورسيكلت در اين بمب‌گذاري مشاهده شده است» افزود: در حادثه اول موتور مورد نظر از نوع پولسار بوده است ولي اطلاع نداريم كه در ترور دوم از چه موتورسيكلتي استفاده شده است.

وي در رابطه با نوع بمب بكار رفته در اين دو حادثه اظهار كرد: در نوع بمب‌ها اظهار نظر نمي‌كنم چون نمي‌توان به صراحت نمي‌توان گفت از چه بمبي استفاده شده است، بلكه بر اساس ميزان تخريبي كه صورت مي‌گيرد در مواد منفجره استفاده شده اين موضوع مشخص مي‌شود كه جزئيات آن در سايت پليس منتشر خواهد شد.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ نيز گفت: تاكنون كسي مسووليت بمبگذاري صبح روز دوشنبه را بر عهده نگرفته است و مظنوني هم در اين رابطه دستگير نشده است.

وزير بهداشت: اين اعمال غيرانساني عزم بسيج براي مقابله با استكبار جهاني را بيشتر مي‌كند

به گزارش ايسنا وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به دو حادثه ترور در پايتخت كه طي آن دو تن از اعضاي هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي مورد سوءقصد قرار گرفتند، گفت:‌ همه اين اعمال غيرانساني نه تنها تاثير منفي در روحيه ملت بسيجي ما نمي‌گذارد، بلكه عزم بسيج را براي مقابله با استكبار جهاني بيشتر مي‌كند.

مرضيه وحيد دستجردي درباره وضعيت دكترعباسي گفت: او در يكي از بيمارستان‌هاي تهران تحت درمان قرار دارد.

وي گفت: مصدوميت دكتر عباسي و همسر وي جدي نيست و حداكثر تا سه روز آينده از بيمارستان مرخص مي‌شوند.

وي ادامه داد: طي دو حادثه تروريستي اخير استاد شهرياري از اساتيد هسته‌اي كشور به شهادت رسيد. همچنين يكي ديگر از اساتيد هسته‌اي به نام دكتر عباسي و همسر وي مورد ترور قرار گرفته و مجروح شدند كه بر اساس آخرين اخبار رسيده جراحت‌ آنها كاري نبوده و وضعيت آنها رو به بهبود است.

وي افزود: تمام اقدامات لازم از نظر مسائل درماني و حفاظتي براي دكتر عباسي و همسر وي در بيمارستان انجام شده و به نظر مي‌رسد حداقل 2 تا 3 روز بايد در بيمارستان بستري باشند مگر آن كه خود آنها درخواستي براي ترخيص از بيمارستان داشته باشند.

معاون وزير علوم سو قصد به جان اساتيد دانشگاه را محكوم كرد

معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با محکوم كردن سوءقصد به جان دو نفر از اساتيد فيزيک دانشگاه شهيد بهشتي و بيان تسليت به مناسبت شهادت يكي از اين اساتيد، گفت: موفقيت‌هاي روز افزون ايران موجب دلسردي دشمنان شده است تا ديروز در جبهه دفاع مقدس و اکنون نيز در جبهه علمي مورد هجمه قرار گرفته‌ايم.

به گزارش ايسنا دكتر حسين نادري منش امروز در مراسم تقدير از برگزيدگان کنکور 89 و المپياد دانشجويي كه در محل سازمان سنجش برگزار شد، تاكيد كرد:‌ تا پيش از اين در جبهه دفاع مقدس حضور داشتيم و امروز در جبهه علمي بايد در مقابل اين هجمه‌ها بياستيم.

وي همچنين تصريح كرد: دشمنان نمي‌توانند موفقيت‌هاي ايران را در حوزه علم و دانش ببينند.

وزارت علوم خواستارشد:

رسيدگي سريع و قاطع مراجع امنيتي، انتظامي وقضايي براي شناسايي و مجازات اين اقدام جنايتکارانه

در پي ترور دو نفر از اساتيد فيزيک دانشگاه شهيد بهشتي توسط ايادي استکبار جهاني، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در اطلاعيه‌اي اين اقدام کور دشمنان اعتلاي علمي ايران اسلامي را محکوم کرد.

به گزارش ايسنا، در اين اطلاعيه آمده است: متأسفانه دونفر از اساتيد فيزيک دانشگاه شهيد بهشتي به يک شيوه مشابه و در محلهاي جداگانه بين ساعت 7 تا 8 صبح امروز مورد سوء قصد ايادي استکبار جهاني قرار گرفتند که در ترور اول دکتر مجيد شهرياري استاد فرهيخته فيزيک دانشگاه شهيد بهشتي به شهادت رسيده و دو نفر همراه وي مجروح شدند. در ترور دوم نيز فرد ديگري از اساتيد دانشگاه شهيد بهشتي در اقدامي مشابه مورد سوء قصد قرار گرفته که خوشبختانه حال وي رضايت بخش است.

وزارت علوم ضمن عرض تسليت به ملت شريف ايران و جامعه دانشگاهي بويژه خانواده معزز اين شهيد والا مقام افزوده است: دشمنان اسلام و انقلاب بدانند شجره طيبه انقلاب اسلامي ايران و بنيانهاي علمي آن با اين خونها روز به روز تنومند‌تر و پرثمرتر مي‌شود.

در ادامه اين اطلاعيه عنوان شده است كه جامعه دانشگاهي و دانشمندان جوان اين مرز و بوم راه شکوفايي علمي کشور که مرهون خون پاک انسانهاي مومن و فداکار براي استقلال و اعتلاي ايران اسلامي است را با قدرت و قوت بيشتري ادامه خواهند داد.

وزارت علوم در اين اطلاعيه رسيدگي سريع و قاطع مراجع امنيتي انتظامي و قضايي براي شناسايي و مجازات اين اقدام جنايتکارانه عوامل وابسته به استکبار جهاني را خواستار شده است.

به گزارش ايسنا دكتر عباسي، استاد نمونه كشوري سال 86 و معاون اسبق دانشجويي دانشگاه شهيد بهشتي است.

شهيد دكتر شهرياري نيز از اعضاي شوراي ملي سزامي (مركز تابش سينكروترون براي تحقيقات و علوم كاربردي در خاورميانه) و از مشاوران ايران در اين پروژه بود.

دكتر علي محمدي، استاد فيزيك دانشگاه تهران نيز كه سال گذشته با انفجار بمب در يك اقدام تروريستي به شهادت رسيد، نماينده ايران در اين پروژه علمي منطقه‌اي بود.

گفتني است، طرح سزامي (مركز تابش سينكروترون براي تحقيقات و علوم كاربردي در خاورميانه) مربوط به بهره‌برداري از يك دستگاه سينكروترون در منطقه است که قرار است با همکاري کشورهاي منطقه در کشور اردن راه اندازي شود.

سينكروترون، دستگاهي است كه داراي كاربردهاي مختلفي در تحقيقات علوم بنيادي، فن‌آوري نانو، زيست‌فن‌آوري، باستان‌شناسي، علم ساختارشناسي، مهندسي مواد، محيط زيست، تهيه داروهاي نوين و پزشكي است.

از دشمن انتقام مي‌گيريم

استاندار تهران نيز با محكوم كردن عمليات تروريستي صبح امروز دو مدرس دانشگاه شهيد بهشتي گفت: تروريست‌ها را در نهانخانه‌هايشان خواهيم يافت و آن را بر سرشان ويران خواهيم كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مرتضي تمدن صبح روز دوشنبه در جلسه شوراي برنامه‌ريزي استان و در جمع مديران كل دستگاه‌هاي اجرايي با تأكيد بر اين‌كه اين نوع اقدامات كور تروريستي و صهيونيستي نشانگر ضعف و درماندگي دشمن بعد از شكست در جريان فتنه، تحريم اقتصادي و انواع و اقسام دشمني‌هاست، گفت: اين نوع ترورها نشان مي‌دهد كه دشمنان ما به حقارت و ذلت افتاده‌اند و مي‌خواهند انتقام شكست‌هاي خود را از مردم مظلوم و خداجوي ايران اسلامي بگيرند.

رييس شوراي تأمين استان تهران با تأكيد بر برخورد قاطع و سريع با تروريست‌ها گفت: ما از دشمن انتقام خواهيم گرفت.

تمدن گفت: خون شهدا ما را در انجام وظايف و مسئوليت‌هايمان مستحكم‌تر خواهد كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha