• شنبه / ۲۷ آذر ۱۳۸۹ / ۲۲:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8909-16618

احمدي‌نژاد:/5/ براي هر نفر ماهانه چهار هزار تومان يارانه نان واريز مي‌كنيم

احمدي‌نژاد:/5/
براي هر نفر ماهانه چهار هزار تومان يارانه نان واريز مي‌كنيم

رييس‌جمهور در ادامه گفت‌وگوي راديو و تلويزيوني‌اش گفت: در مورد نان قصد داريم براي هر نفر چهار هزار تومان به ازاي هر ماه واريز كنيم كه اين كار در همين هفت هشت روز آينده انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رييس‌جمهور در ادامه با توصيه به مردم براي مديريت كاهش مصرف با هم‌فكري اعضاي خانواده خاطرنشان كرد: انتظار داريم مردم منتظر باشند تا دو ماه بگذرد و قبض‌ها بيايد، بعد بر اساس آن با هم‌فكري اعضاي خانواده برنامه‌ريزي كنند تا فرزندان نيز مديريت اقتصادي را ياد بگيرند چرا كه آن‌ها نيز فردا در يك بخش مدير خواهند شد.

احمدي‌نژاد هم‌چنين گفت: مردم توجه داشته باشند كه ما واريز دوم نيز در همين مرحله اول خواهيم داشت.

وي خاطرنشان كرد: در مورد نان قصد داريم براي هر نفر چهار هزار تومان به ازاي هر ماه واريز كنيم كه اين كار در همين هفت هشت روز آينده انجام خواهد شد. ما مي‌خواهيم مردم نان خوب بخورند. ما الان بيش از چهار هزار ميليارد تومان يارانه پرداخت مي‌كنيم و بيش از همين مقدار نيز مردم براي خريد نان پول مي‌دهند كه اگر اين دو مبلغ را روي هم بگذاريم مردم بايد بهترين نان را بخورند و اتلاف نان از بين مي‌رود و ما مي‌توانيم گندم را صادر كنيم.

رييس‌جمهور يادآور شد: توصيه مي‌كنيم همان طور كه مردم تاكنون به ما اعتماد كرده‌اند، ستادي در مركز و در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها ايجاد شده كه تنها به اطلاعيه‌هاي اين ستاد توجه كنند.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه عدالت در داخل و خارج مخالف دارد، افزود: مي‌بينيم بعضي از اين رسانه‌هاي بيگانه عليه اين طرح سخنراني مي‌كنند، نمي‌خواهند ايران پيشرفت كند و الگو بشود، كشوري كه در آن فقير نباشد و همه شاد باشند و همه موفق باشند و اين گام بلند در اين جهت است.

او يادآور شد: ممكن است برخي فضاسازي كنند و مردم را نگران كنند و برخي نيز ممكن است متوجه نباشد و تحريك شوند و اقدامي در اقتصاد انجام دهند.

رييس قوه مجريه هم‌چنين درباره اقداماتي كه در ارتباط با همكاري اصناف در اجراي اين طرح گفت: اصناف همكاري خوبي داشتند و ستادي درست كرده و آموزش داده و تشريح كرده‌اند و همراهي آن‌ها خوب بوده است. اصناف واحد نظارت تاسيس كردند و با واحد نظارت بازرگاني نيز مشاركت خوبي دارند؛ البته بهترين ناظر مردم هستند كه بايد اطلاع‌ دهند و ماموران ما حاضر مي‌شوند اگر مشكل ناشي از كمبود كالا باشد جبران مي‌كنند يا رفتار نامناسب باشد با آن برخورد مي‌كنند.

رييس‌جمهور در پاسخ به اين سوال كه وظيفه رسانه‌ها براي اجراي موفق طرح هدفمندي يارانه‌ها چيست؟ تصريح كرد: به نظر من همه در اين طرح مهم هستند. صنعتگران، كارگران، دامداران، كشاورزان، تجار، كسبه، معلمان، دانشگاهيان، اساتيد، دانش‌آموزان، دانشجويان و اهالي رسانه. دنيا ما را نگاه مي‌كند، ما ايراني هستيم و با ديگران فرق مي‌كنيم. تحولات ايران مورد توجه همه دنياست. ما بايد با مشاركت و همكاري هم فردا و آينده را بسازيم و بايد از خود اثر زيبا، ماندگار و قابل دفاع بجا بگذاريم.

احمدي‌نژاد هم‌چنين با تقدير از زحمات رانندگان و نقش آن‌ها در اجراي اين طرح افزود: اين طرح فرصتي ايجاد كرده كه قدر كارها شناخته شود. يكي از پاك‌ترين و زحمت‌كش‌ترين اقشار جامعه ما راننده‌ها هستند كه بخش مهمي از اقتصاد جامعه را اداره مي‌كنند. اما بايد ببينيم چگونه زندگي مي‌كنند. بهترين زمان‌ها و استراحت خود را مي‌گذارند. يك راننده 30، 40 سال بهترين وقت خود را براي اين كار مي‌گذارد، بنابراين رانندگان و عوامل حمل و نقل داخل و برون شهري، شبكه‌هاي خون‌رساني كشور هستند و زحمت‌كش‌ترين اقشار جامعه كه در سرما و گرما بايد ساعت‌ها پشت فرمان بنشينند.

او خاطرنشان كرد: رانندگان داخل شهري نيز زحمات زيادي در ترافيك، گرما و سرما و خيابان‌هاي شلوغ متحمل مي‌شوند و اين كار بسيار سخت و طاقت‌فرسايي است البته بخش مهمي از خوردهاي ما نيز بايد در اين طرح نوسازي شوند.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha