• سه‌شنبه / ۳ آبان ۱۳۹۰ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 9008-01843
  • منبع : شهرداری تهران

معاون خدمات شهري مطرح کرد: رايزني براي ساخت گورستان در غرب و شرق تهران توضيح درباره قيمت قبور بهشت زهرا(س)

معاون خدمات شهري مطرح کرد: 
رايزني براي ساخت گورستان در غرب و شرق تهران
توضيح درباره قيمت قبور بهشت زهرا(س)

معاون خدمات شهري با تاکيد بر اين که بحث احداث گورستان هاي جديد در سطح شهر با هدف تقسيم تراکم جمعيت شکل مي گيرد، گفت: در حال پيگيري براي احداث گورستان در غرب و شرق تهران هستيم، و رايزني ها براي احداث گورستاني در شرق تهران و در حاشيه بزرگراه شهيد بابايي صورت گرفته است.

به گزارش سرويس«شهري» ايسنا، حسين کلخوراني در خصوص بحث توسعه بهشت زهرا(س) اظهار کرد : توسعه بهشت زهرا(س) در دستور کار شهرداري تهران قرار دارد و در اين راستا شهرداري تعهدات عمراني را براي مردم جنوب شهر در نظر دارد که هم‌اکنون برخي از اين تعهدات به طور کامل انجام شده و برخي با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در حال اجرا است و اين اقدام‌ها با هدف کاهش فاصله شمال و جنوب شهر به انجام مي رسد که خوشبختانه در حال حاضر توانسته‌ايم رضايت نسبي شهروندان را محقق سازيم.

وي در ادامه در خصوص احداث گورستان در شرق و غرب تهران اظهار کرد: به دليل محدوديت در تعداد قبور بهشت ‌زهرا(س) نمي‌خواهيم گورستان‌ها را توسعه دهيم بلکه براي تقسيم تراکم جمعيت، بايد گورستان‌هاي جديد احداث شوند و نقاطي را نيز براي اين منظور در نظر گرفته‌ايم.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اين که در حال پيگيري براي احداث گورستان در غرب و شرق تهران هستيم، گفت: در حال رايزني براي احداث گورستان در شرق تهران هستيم و قرار است اين گورستان در حاشيه بزرگراه شهيد بابايي ساخته شود.

کلخوراني با اشاره به اينکه بر اساس قانون مصوب سال 64، سازمان بهشت زهرا (س) مي تواند با فروش قطعات قديمي هزينه بقيه قطعات را تأمين کند، عنوان کرد: در اين راستا مي کوشيم هزينه‌ها را ثابت نگه داريم و در اين مورد حداقل قيمت خريد قبور 350 هزار تومان و حداکثر 15 ميليون تومان براي قبور40 ساله است، البته قبور 15 ميليوني کمتر از 5 درصد است و غالب قبرهايي که فروخته مي‌شود در قطعات 50 تا 111 است که بين 3،5 تا 5 ميليون قيمت دارد و قدمت قبر هم 20 تا 30 سال است.

وي با تاکيد بر اين که پيش‌ فروش قبور در بهشت ‌زهرا(س) به انجام نمي‌رسد و فروش قبور منحصر به زماني است که براي فرد متوفي اقدام به خريد قبر کنند و اگر کسي متوفي نداشته باشد و تقاضاي خريد قبر کند، مطمئناً با آن موافقت نمي‌شود.

معاون خدمات شهري خاطرنشان کرد: اگر کسي متوفي خود را در قبري 3 طبقه دفن کند مي‌تواند 2 طبقه بالاي آن را هم خريداري کند، چرا که قرار است در آن پلاک 2 متوفي ديگر نيز دفن شود و حق تقدم با کسي است که نخستين‌ نفر را در آنجا دفن کرده باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha