علي مطهري: هيچ كينهاي از رييسجمهور به دل نداريم سوال از رييسجمهور به آينده نظام مربوط است گاهي حقيقت فداي مصلحتهايي ميشود كه مصلحت نيستند
علي مطهري روز چهارشنبه در صحن علني مجلس در دفاع از درخواست استعفاي خود با اشاره به آيه 46 سوره سبا گفت: از اينكه ماجراي سوال از رييسجمهور به اينجا ختم شد و وقت مجلس و نمايندگان به جاي مسائل اساسي كشور به بررسي استعفاي اينجانب اختصاص مييابد، متاسفم.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) نماينده مردم تهران افزود: اما چه ميتوان كرد كه براي پاسخ به مردمي كه از سرنوشت اين سوال ميپرسند، راهي جز استعفا باقي نماند. بارها آنچه كه مخالفان و عاملان عقيم ماندن اين طرح مطرح كردند، در ذهن خود مرور كردم، شايد قانع شوم و همان را به مردم بگويم، اما نشد.
وي اظهار كرد: يكي ميگفت به خاطر بيداري اسلامي ملتهاي منطقه فعلا طرح سوال از رييسجمهور به صلاح نيست، ديگري ميگفت چون از خاتمي سوال نشد، درست نيست كه از احمدينژاد سوال كنيم، سومي ميگفت چون صداي آمريكا و بيبيسي خوشحال ميشوند پس نبايد سوال مطرح شود و چهارمي ميگفت چون در حال تحريم هستيم سوال از رييسجمهور به مصحلت نيست.
وي ادامه داد: هرچه فكر كردم چه ارتباط منطقي ميان اين مقدمات و نتيجه است به جايي نرسيدم، بياختيار اين شعر عاميانه به ذهنم خطور كرد كه «كلنگ از آسمان افتاد و نشكست، وگرنه من كجا و بيوفايي»؛ لذا با اين استدلالها، بايد بسياري از وظايف و اختيارات نمايندگان را ببوسيم و روي طاقچه بگذاريم.
مطهري تصريح كرد: تا زماني كه انقلاب اسلامي و آرمانهايش و خصوصا آرمان آزادي فلسطين زنده است، تحريمها هم وجود خواهد داشت و بيبيسي و صداي آمريكا هم از هرگونه انتقادي از دولت و ساير اركان نظام اظهار شادي ميكنند، گرچه از دل با آن مخالف هستند، چون موجب اصلاح امور ميشود، حتي بهانهگيري سلطهگران غربي در مساله انرژي هستهيي ناشي از پايبندي ما به آرمان فلسطين است. والا نه قطعنامهاي در كار بود و نه حساسيتي، پس فشار خارجي از قبيل تحريمها و نقشهها براي براندازي نظام جمهوري اسلامي هميشه هست و انتها ندارد.
وي ادامه داد: حال آيا ميتوان نتيجه گرفت كه بايد از اصلاح امور داخلي خودداري كنيم و چشم بر تخلفات ببنديم و بخشي از وظايف و اختيارات نمايندگي را ناديده بگيريم، اتفاقا بايد برعكس نتيجه گرفت كه چون با تهديدات خارجي مواجه هستيم بايد وضع داخل را سامان دهيم تا تحريمها نتيجه ندهد و نقشههاي دشمن بيثمر بماند.
وي يادآور شد: اميرالمومنين(ع) وقتي به خلافت رسيد، برخلاف روش خلفاي پيشين ابتدا به اصلاح داخل پرداخت و كار را از اقامه عدل و برقراري مساوات و مبارزه با قانونگريزي آغاز كرد.
نماينده مردم تهران خاطرنشان كرد: حال با سوال از رييسجمهور بنا بود چه اتفاقي بيفتد كه برخي از اعضاي هيات رييسه مجلس از يك طرف و معاون پارلماني رييسجمهور و برخي معاونين پارلماني وزرا از طرف ديگر مانند دو تيغه يك قيچي نمايندگان امضاءكننده را تحت فشار قرار داده تا امضاي خود را پس بگيرند.
وي گفت: مقرر شده بود سوال به كميسيون مربوط برود و طبق قانون ظرف يك هفته نماينده رييسجمهور در كميسيون حاضر شود و در حضور نمايندگان پاسخ دهد، آنگاه اگر همچنان 72 نفر از امضاءكنندگان قانع نشده بودند رييسجمهور ظرف حداكثر يك ماه به مجلس بيايد و توضيح بدهد و بدون آنكه رايگيري براي قانع شدن يا قانع نشدن مجلس در كار باشد و مردم نيز بشنوند و قضاوت كنند و اي بسا حق را به رييسجمهور بدهند. چنين چيزي اگر حتي تهران زير بمباران دشمن باشد، خطري براي كشور ندارد بلكه براي كشور مفيد است.
وي افزود: آيا اين روش براي اداره كشور بهتر است يا روش فعلي كه دولت و مجلس از طريق رسانهها مواضع يكديگر را گلولهباران ميكنند، آيا اين روش موجب حسن تفاهم ميان دولت و مجلس نميشود و سوءتفاهمات را از ميان نميبرد.
مطهري گفت: ما خود را دوست رييسجمهور ميدانيم و خير ايشان را ميخواهيم و در قلب خود هيچ كينهاي نسبت به وي احساس نميكنيم؛ لذا با سوال از رييسجمهور قصد تحقير يا مفتضح كردن ايشان را نداريم و اساسا قادر به چنين كاري نيستيم.
وي گفت: به ياد داريم در ارديبهشت 59 ما خانواده شهيد مطهري در اولين سالگرد شهادت ايشان خدمت امام(ره) رسيديم اما امام(ره) فرمودند ديشب ويژه برنامه تلويزيون را ديدم و گريه كردم، ضمن صحبتها يكي از حضار گفت عدهاي ميخواهند كاري كنند كه استاد مطهري و آثارش فراموش شود، امام فرمودند آقاي مطهري آنقدر گردنكلفت است كه كسي نميتواند كاري كند.
وي تصريح كرد: بلا تشبيه خراب كردن آقاي احمدينژاد به وسيله يك سوال به واسطه خدمات زيادي كه ايشان داشته يك تصور جاهلانه است؛ گرچه اين خدمات زياد همراه با خطاهاي زياد بوده است.
نماينده مردم تهران در مجلس ادامه داد: مرحوم جلال آل احمد كتابي دارد به نام خدمت و خيانت روشنفكران، جسارت نميكنم و كلمه خيانت را به كار نميبرم، اما بجاست كه كتابي به عنوان خدمتها و خطاهاي احمدينژاد نوشته شود و چه بهتر كه اين كتاب توسط افرادي نوشته شود كه افراط كرده و كتاب احمدينژاد معجزه هزاره سوم را نوشتهاند. اساسا مساله بزرگتر از آن است كه به اشخاص مربوط باشد، بلكه به آينده نظام جمهوري اسلامي ايران مربوط است.
وي افزود: ميدانيد آقاي لاريجاني داماد خانواده ماست و البته از باب مزاح عرض ميكنم كه ديگر داماد ناخلفي است چون با طرح سوال همراهي نكرد.
به گزارش ايسنا، علي لاريجاني در پاسخ به اين صحبت مطهري گفت: مراقب خودتان و همشيرهتان باشيد.
مطهري نيز در ادامه سخنان خود خطاب به لاريجاني توضيح داد: اگر شما نيز رييسجمهور بوديد من با اين جديت موضوع را دنبال مي كردم.
وي افزود: من از تمام 100 نماينده امضاء كننده سوال كه به اين وسيله رشد اجتماعي و سياسي خود را نشان دادند، تشكر ميكنم و براي 71 نفري كه بر امضاي خود پايداري كردند سپاس ويژه دارم. از همان ابتدا بر همين مطلب اصرار داشتم كه اسامي كساني كه امضاي خود را پس گرفتند منتشر نشود؛ زيرا نماينده بايد در كمال آزادي امضا كند، در كمال آزادي بر امضاي خود پايدار بماند و در كمال آزادي امضاي خود را پس بگيرد و تحت هيچ فشاري نباشد. بلاتشبيه آنچنان كه اباعبدالله الحسين(ع) دنبال بيعت آگاهانه و آزادانه افراد بود و در شب عاشورا دستور داد چراغها را خاموش كنند تا هر كس ميخواهد برود.
وي خاطرنشان كرد: من حتي غير از چند نفر كه به طور طبيعي امضاي خود را پس گرفتند تا ديروز آن هم اضطرارا دنبال آگاهي از اسامي كساني كه امضاي خود را پس گرفتند، نرفتم. چون اساسا اين نوع پس گرفتن امضا يعني به تشويق برخي از اعضاي هيات رييسه را قبول ندارم، زيرا نماينده با خود ميگويد لابد يك خطر ملي در راه است و همراهي ميكند؛ لذا هيات رييسه در اين گونه موارد بايد بيطرف بماند، اگر در همان روز پنجم تيرماه 90 كه هيات رييسه نامه سوال را دريافت كرد طبق آييننامه داخلي مجلس سوالات را به كميسيونهاي مربوطه ارجاع ميكرد و اين طرح را به جريان ميانداخت مساله پس گرفتن امضاها پيش نميآمد ولااقل كمتر پيش ميآمد.
نماينده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اما وقتي نماينده احساس ميكند، هيات رييسه مايل نيست و يا مردد است متزلزل ميشود، بجاست كه از مرحوم حجتالاسلام اسلامي نماينده مردم شريف ساوه كه بر تحقق اين سوال اصرار داشت يادي كنيم و علو درجات او را از خداوند متعال مسالت نماييم؛ بنابراين پس از استعفاي اينجانب اين سوال حدود 85 امضاء داشت، اما هيات رييسه ترجيح داد به جاي به جريان انداختن نامه سوال، استعفاي اين بنده را اعلام وصول نمايد و آنگاه به همراه دولت به پس گرفتن امضاها بپردازد، اين بهترين دليل بر عزم جدي برخي اعضاي هيات رييسه مجلس بر عملي نشدن طرح سوال از رييسجمهور است.
وي با اشاره به بررسي سير ماجرا تصريح كرد: اولين جرقه سوال از رييسجمهور زماني زده شد كه رييسجمهور در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اجراي قانون تسهيلات ارزي براي متروي تهران و كلانشهرها و حمل و نقل عمومي كشور گفتند كه من اين قانون را اجرا نميكنم، ضرورت اجراي اين قانون با آغاز هدفمند يارانه حاملهاي انرژي افزايش يافت، اما هيچ گاه اجرا نشد. در واقع، بعد از مدتي ايشان اعلام كرد كه اين جمله امام(ره) كه مجلس در راس امور است مربوط به زماني است كه مجلس نخستوزير را تعيين ميكرد والا امروز مجلس در راس امور نيست اين قضيه باعث شد كه اراده ما بر سوال از رييسجمهور راسختر شود. چند ماه بعد دكتر احمدينژاد در برنامه زنده تلويزيوني از برخي مجريان قانون عفاف و حجاب انتقاد كرد و اساسا وظيفه دولت در اين زمينه را برخلاف اجماع فقها انكار كرد و پس از مخالفت گسترده مراجع تقليد، ائمه جمعه، علماي بلاد و نمايندگان مجلس در مصاحبه تلويزيوني بعدي اعلام كرد كه حرف همان است كه گفتيم، اين امر باعث انحطاط آشكار وضع پوشش اسلامي در جامعه شد،تبعا اين موضوع ما را يك قدم مصممتر كرد.
وي ادامه داد: مساله ديگر اين بود كه قانون هدفمند كردن يارانهها پنج ساله بود در حالي كه ميزان افزايش بهاي برخي حاملهاي انرژي نشان داد كه مدت اجراي آن كه دولت مدت اجراي آن را كمتر از سه سال در نظر گرفت، در نتيجه مردم بايد فشار غيرلازمي را در پرداخت بهاي مثلا گاز مصرفي تحمل كنند در حالي كه سهم بخش توليد صنعتي و كشاورزي نيز به درستي پرداخت نشد و موجب آسيب جدي گرديد.
مطهري با بيان اينكه «منابع تامين يارانه نقدي خانوادههاي نيز منحصر به محل افزايش قيمت اقلام مذكور در قانون نبود و در مجموع قانون مجلس به درستي اجرا نشد» تاكيد كرد: اين موضوع نيز طراحان سوال از رييسجمهور را يك گام به پيش برد همچنين نظريه لزوم ترويج مكتب ايران به جاي مكتب اسلام كه توسط مشايي بيان شد عليرغم ضديت آشكار با مباني انقلاب اسلامي و مخالفت قاطبه مراجع عظام تقليد و علماي بزرگ و دلسوزان نظام توسط رييسجمهور تاييد و مورد تاكيد قرار گرفت كه اين هم عامل ديگر شكل گرفتن طرح سوال از رييسجمهور بود.
وي با بيان اينكه «عامل ديگر اين بود كه منوچهر متكي وزير سابق امور خارجه در زمان ماموريت خود به سنگال عزل شد» ابراز عقيده كرد: به طوري كه علاوه بر تحقير شخصيت وي، نظام جمهوري اسلامي ايران در سطح جهان آسيب ديد، همچنين اتفاق بعدي اين بود كه وزير ورزش و جوانان پس از پنج ماه از ابلاغ قانون تشكيل وزارت ورزش و جوانان با نامهاي غيرمعمول و حاكي از قبول نداشتن اين قانون به مجلس معرفي شد و در نهايت موضوع مصلحي وزير اطلاعات عزم سوالكنندگان را جزم كرد كه سوال را به جريان بيندازند.
وي گفت: اكنون دو منطق وجود دارد؛ يكي آنكه بگوييم تخلفات انجام شده و حرفهايي گفته شده و خيلي جدي نگيريم و بگوييم گذشتهها گذشته، منطق ديگر اين است كه مجلس نبايد با اين رفتارها با تساهل و تسامح برخورد كند، اينكه رييسجمهور بگويد فلان قانون را اجرا نميكند، سكوت مجلس يعني رضايت كه با فلسفه وجود مجلس در تضاد است.
نماينده مردم تهران در مجلس تصريح كرد: اساسا مجلس براي جلوگيري از سركشي دولتها به وجود آمده، قدرت در دولت متمركز شده و قدرت متمركز طغيانآور است، همه دولتها ميل به طغيان و سركشي و تكروي دارند و از نظارت گريزانند اين مجلس است كه بايد به وظيفه خودعمل كند و از حقوق مردم دفاع نمايد. مجلسي كه به بهانههاي مختلف از اين وظيفه خود شانه خالي كند و صرفا ثناگوي دولت باشد به موكلين خود خيانت كرده است، چقدر اشتباه است كساني كه ميگويند ما رهبري داريم و اگر لازم باشد اقدام ميكنند در حالي كه هر نهادي وظيفه خاص خود را دارد.
وي خاطرنشان كرد: سخن اخير رهبر انقلاب در دانشگاه رازي كرمانشاه بطلان اين سخن را چندمين بار آشكار كرد، امام خميني(ره ) نيز ميفرمايند نمايندگان در محدوده قانون و شرع آزاد و مختارند و هيچ كس نميتواند از حقوق قانوني آنان جلوگيري نمايد. ( صحيفه امام جلد 18 صفحه 468). اين منطق كه اگر لازم باشد خود رهبري دخالت ميكند، مرا به ياد ساخت و ساز بيرويه در شمال تهران در دوران سازندگي مياندازد كه به فروش تراكم مثلا در كوچه شش متري ساختمان هفت طبقه ساخته ميشد، وقتي اعتراض ميكرديم عدهاي مي گفتند اگر اشكال داشت رهبري يا رييسجمهور وقت ـ تاليتلو رهبري ـ خودشان ميگفتند آنقدر تعلل شد تا آسيب جدي به شمال تهران از نظر اصول مهندسي شهري و ترافيك و غيره وارد شد كه آثار آن تا سالهاي دور باقي خواهد ماند.
وي گفت: در سال 59 تا 62 كه در پخش راديو مطلب مينوشتم وقتي موسيقي غيرمجاز پخش ميشد و ما اعتراض ميكرديم ميگفتند اگر اشكال داشته باشد از دفتر امام زنگ ميزدند، واقعا تصور برخي از اصل ولايت فقيه همين اندازه مضحك و تعجبآور است و خيال ميكنند ولايت فقيه تكاليف را از گردن ما ساقط ميكند، در حالي كه هر فردي به هر نهادي در جاي خود وظيفه خودش را دارد.
مطهري اظهار كرد: به هر حال جمعآوري امضاء براي سوالات مذكور آغاز شد و به مرور امضاها به حد نصاب رسيد و از آن حد نيز گذشت، اما مدتي تحمل كرديم تا شرايط مناسب فرا رسد و مثلا مدتي از اجراي قانون هدفمند كردن يارانهها بگذرد، در اين بين جلسهاي با شوراي داوري اصولگرايان داشتيم و اين شورا با اصل سوال موافقت كرد، ولي زمان تحويل آن را موكول به اعلام خود نمود، ما نيز مدتي صبر كرديم تا اين شورا موافقت خود را با تحويل سوال به هيات رييسه مجلس اعلام نمود.
وي با اشاره به اينكه «در تاريخ 5 تيرماه 90 يعني چهار ماه پيش اين سوال با 100 امضا تحويل هيات رييسه شد و بقيه ماجرا همان است كه ميدانيد» اظهار كرد: ظن قوي دارم كه بيانات رهبر انقلاب در جمع دانشگاهيان استان كرمانشاه پاسخي به اين نامه و نيز مطلبي است كه در استعفانامهآوردهام؛ بنابراين خودداري هيات رييسه از به جريان انداختن طرح سوال از رييسجمهور ارتباطي با رهبري ندارد تنها اين احتمال باقي ميماند كه ترس از بيان مطالبي شبيه آنچه كه در مناظرات انتخاباتي رخ داد،عامل عزم راسخ هيات رييسه بر عدم به جريان افتادن اين سوال بوده است و البته اين دليل، مسموع نيست.
وي افزود: نميتوان گفت چون فردي تعدادي پرونده زير بغل دارد و جسارت لازم را هم دارد، همه بايد مطابق ميل او رفتار كنيم تا دورهاش به سر رسد. ضمن اينكه اين امر منحصر به تريبون مجلس نيست و رييسجمهور در هر هفته بارها فرصت بيان آنچه را كه مايل است به گوش ملت برساند دارد.
مطهري خاطرنشان كرد: به هر حال استعفاي من از آن جهت است كه احساس ميكنم مجلس قادر به انجام برخي كارهاي بزرگ و اساسي درجهت استيفاي حقوق ملت و نظام اسلامي نيست و حقيقت فداي برخي مصلحتها ميشود كه در واقع مصلحت نيستند. مجلس مانند كارخانهاي است كه با 50 درصد ظرفيت اسمي خود كار ميكند، ما ميخواهيم آن را به 100 درصد يا لااقل 90 درصد برسانيم. مجلس هم مانند هر اجتماع مدني قابل رشد و انحطاط است، بايد با آزاد گذاشتن نمايندهها موجبات رشد مجلس را فراهم كنيم. فرضا طرح سوال از رييسجمهور طرح اشتباهي باشد، هيات رييسه اجازه دهد به جريان افتد، اگر آثار سوتي داشته باشد، نماينده فعلي در نوبت بعد، يا نمايندگان مجالس بعدي با احتياط بيشتري آن را امضا ميكنند.
نماينده مردم تهران در مجلس يادآور شد: همين طور است در مورد استيضاح وزيران با تحقيق و تفحص از سازمانهاي مختلف اين يعني رشد مجلس به عنوان يك شخصيت حقوقي . اما اگر همواره هيات رييسههاي مجالس مختلف مانند پدري كه دانم به فرزندان خود امر و نهي ميكند مانع آزمون و خطاي نمايندگان شوند، مجلس هيچ گاه رشد پيدا نميكند.
وي با بيان اينكه «اقتدار مجلس موجب اقتدار نظام است چه در زمان دولت اصولگرا و چه در زمان اصلاحطلب» اظهار كرد: من به برخي از برادران اصولگرا كه مخالف طرح سوال بودند ميگفتم اگر در آينده يك رييسجمهور اصلاح طلب روي كار بيايد و بگويد من فلان قانون را اجرا نميكنم، شما قادر به سوال از رييسجمهور نخواهيد بود، چون امروز با آن مخالفت كرديد و به شما ميگويند يك بام و دو هوا نميشود.
وي ادامه داد: ما بايد به گونهاي موضع بگيريم و سخن بگوييم كه چه در زمان دولت اصولگرا و چه در زمان دولت اصلاحطلب، چه زماني كه در قوه مقننه هستيم و چه زماني كه درقوه مجريه هستيم حرفمان يكي باشد.
مطهري خاطرنشان كرد: در نظام جمهوري اسلامي دو نهاد است كه مانع استبداد دولتها ميشوند، يكي ولايت فقيه و ديگر مجلس شوراي اسلامي، در اين ميان اين مجلس است كه بايد سپر رهبري قرار گيرد نه رهبري سپر مجلس. آنها كه ميگويند اگر لازم باشد رهبري وارد ميشوند، در واقع ميخواهند رهبري را سپر خود قرار دهند نه برعكس، و اين يعني عافيت طلبي و خودخواهي، در زمان جمعآوري امضا براي سوال از رييسجمهور برخي ميگفتند هر وقت آقا بگويند من امضا ميكنم. به آنها ميگفتم اگر آقا بگويند كه ديگر سوال مجلس نيست، آن ميشود سوال رهبري و ديگر نيازي به ورود ما نيست. ما دنبال سوال مجلس از رييسجمهور هستيم.
وي تاكيد كرد: اما چرا ما به اين جا رسيديم كه سوال از رييسجمهور به صورت يك تابو در آمده و هنوز نتوانستهايم آن را بشكنيم به نظر من يكي از علل آن بتسازي است، آن هم توسط اطرافيان، اين موضوع اختصاص به اين دوره ندارد، بر دوره سازندگي و دوره اصلاحات نيز صدق ميكند، آن قدر فردي را به اعتبار راي مردم بالا ميبريم كه جريان پرسيدن يك سوال را از او پيدا نميكنيم و گاهي امر برخود آن هم مشتبه ميشود و حرفهايي ميزند در قامت يك ايدئولوگ مثلا ما جنگ فرهنگي نداريم. جنگ فرهنگ با فرهنگ معني ندارد، درست نقطه مقابل تاكيدات رهبر انقلاب بر تهاجم و بلكه شبيخون فرهنگي، و يا در مقابل رسيدگي به پرونده اقتصادي برخي اعضاي دولت ميگويد كابينه خط قرمز است. اينجاست كه عدهاي احساس حاشيه امن پيدا ميكنند و تخلفاتي مانند اختلاس سه هزار ميلياردي رخ ميدهد.
مطهري اظهار كرد: علت ديگر اين است كه وقتي كه رييسجمهور راي ميآورد، خصوصا اگر راي بالايي بياورد، فكر ميكند كه ميتواند مسير فرهنگ و اقتصاد و سياست خارجي كشور را مطابق نظريات خود عوض كند، در حالي كه رييسجمهور صرفا يك مجري است و بايد سياستهاي فرهنگي ، اقتصادي و سياسي كشور را كه در جاي خود مصوب شده و قوانين مصوب مجلس را اجرا كند و به راحتي در مقابل مجلس پاسخگو باشد.
وي گفت: علت سوم، روحيه ملاحظهكاري و رودربايستي و رفيقبازي و به تعبير اميرالمومنين مصانع است كه در برخي از ما متوليان امور كشور چه در مجلس،چه در قوه قضاييه و چه در قوه مجريه وجود دارد. با مصانعه اوامر الهي اقامه نميشود. امام علي (ع) فرمود؛انما يقيم امر الله من لايصانع و لايضارع و لايتبع المطامع. امر خدا را فقط كسي برپا ميكند كه اهل مصانع و ملاحظهكاري نباشد. اشكالات جامعه در خود او وجود نداشته باشد و بنده طمع نيز نباشد.
مطهري خاطرنشان كرد: به هر حال استعفاي اينجانب آخرين دستگيرهاي است كه يك نماينده ميتواند به آن متمسك شود و پاسخي است به اين پرسش مردم كه سوال از رييسجمهور به كجا انجاميد؟ نميشود صد نماينده ، كاري را آغاز كنند و بعد از مدتي ناگهان آن را رها كنند بدون هرگونه توضيحي، پاسخ اينجانب به آنها اين است كه اكنون كه قادر به استيفاي بخشي از حقوق شما نيستم، از سمت خود استعفا ميدهم؛ زيرا ما نمايندگان مجلس در ابتدا به خداي قادر متعال سوگند ياد كردهايم كه همواره به حفظ حقوق ملت پايبند باشيم و از قانون اساسي دفاع نماييم.
وي گفت: بديهي است كه نمايندگان هرگونه راي بدهند مورد رضايت اينجانب است، چه رفتن و چه ماندن، در اين مدت سه و نيم ساله از همكاران بهرههاي فراوان علمي و معنوي بردم و همواره قدردان آن خواهم بود و اگر ناخواسته حق كسي را ضايع كردهام حلاليت ميطلبم؛ لذا بديهي است كه مطرح شدن استعفاي اينجانب به معني منتفي شدن طرح سوال از رييسجمهور نيست، اين طرح اكنون 2 يا 3 امضا كم دارد و طبعا امضا كنندگان محترم ميتوانند آن را با جديت دنبال كنند.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات