• شنبه / ۳ دی ۱۳۹۰ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 9010-01460.190642

رييس‌جمهور: مسووليت عالمان، انديشمندان و هنرمندان ايران مسووليتي يگانه است

رييس جمهور با اشاره به اين‌كه اين حرف تعصب ملي و نژادي نيست كه بگوييم مسووليت عالمان، انديشمندان و هنرمندان ايران يك مسووليت يگانه است، اظهاركرد: تنها ملتي كه ظرفيت و توان آن را دارد كه در اين انتخاب تاريخ‌ساز به بشر كمك كند، بي‌ترديد ملت ايران است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) محمود احمدي‌نژاد بعدازظهر امروز (شنبه) طي سخناني در مراسم اعطاي نشان دولتي به برگزيدگان فرهنگستان‌هاي چهارگانه خاطرنشان كرد: انسان بدون انديشه، علم، ادب و هنر چيزي نيست و حقيقت انساني در گرو علم، انديشه، هنر و ادب است و همه‌ي پيامبران الهي آمده‌اند تا دروازه اين مباحث را به روي بشر باز كنند و راه رسيدن به قله‌هاي كمال انساني را نشان دهند.

وي با بيان اين‌كه آن كساني كه بسترها را مي‌سازند و موانع و غل و زنجيرها را برمي‌دارند و به حقيقت روح انساني فرصت پرواز در فضاي بي‌انتهاي ملكوت مي‌بخشند، علما، انديشمندان، هنرمندان و اديبان هستند، گفت: امروز جامعه‌ي بشري بيش از گذشته به وجود چنين مردان و زناني نيازمند است.

رييس‌جمهور يادآور شد: همه‌ي سياست، اقتصاد و سر و صداهايي كه در عالم اتفاق مي‌افتد، اگر مبتني بر يك انديشه‌ي انساني، علم نافع، ادب و هنر برآمده از عشق و قلب رحماني نباشد، كمكي به انسان نخواهد كرد، بلكه او را به قهقرا خواهد برد.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه مسووليت عالمان، انديشه‌ورزان و هنرمندان امروز ايران، مسووليت بسيار سنگيني است، تصريح كرد: بشر خسته از چند هزار سال راه پرپيچ و خم و عبور كرده از تجربه‌هاي سنگين تلخ و شيرين در آستانه‌ي يك انتخاب بزرگ قرار گرفته است.

وي افزود: امروز مكاتبي كه فرصت جهاني شدن و تجربه و عمل پيدا كردند با شكست و بن‌بست مواجه شده‌اند.اركسيست از يك سو و اومانيسم و ليبراليسم از سوي ديگر هيچ‌كدام نتوانستند سعادت بشر را تامين و تضمين كنند.

رييس‌جمهور تصريح كرد: امروز جهان در آستانه‌ي انتخابي جديد است كه بايد مبتني بر انديشه‌هاي انساني و الهي، عدالت و آزادي، عشق و محبت تبيين و تدوين و معرفي شود.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين‌كه اين حرف تعصب ملي و نژادي نيست كه بگوييم مسووليت عالمان، انديشمندان و هنرمندان ايران يك مسووليت يگانه است، اظهار كرد: تنها ملتي كه ظرفيت و توان آن را دارد كه در اين انتخاب تاريخ‌ساز به بشر كمك كند، بي‌ترديد ملت ايران است و پيش‌قراولان حركت كمال‌آفرين و سعادت‌بخش يك ملت، عالمان، دانشمندان، هنرمندان و اديبان هستند.

وي در ادامه‌ي سخنان خود با بيان اين‌كه فرهنگستان‌ها، كانون اجتماع، همدلي، جوشش و آفرينش ايده‌ها و انديشه‌ها و نظريه‌هاي لازم براي حركت انساني و جوامع انساني به سمت قله‌هاي سعادت و كمال هستند، افزود: ملت ايران به ساحت عالمان و هنرمندان با همه‌ي قامت بلندش تعظيم مي‌كند و اين انتظار را دارد كه فرهنگستان‌ها پيشگام پاسخگويي به اين نياز تاريخي باشند.

رييس‌جمهور يادآور شد: با شناختي كه از اساتيد، هنرمندان و انديشمندان دارم، مطمئنم همچون ساير فرازهاي حساس و سرنوشت‌ساز تاريخ، اين بار هم ملت ايران، انديشمندان، هنرمندان و عالمان اين سرزمين مسووليت تاريخي خود را ايفا خواهند كرد.

احمدي‌نژاد در پايان با اظهار اين‌كه شما نگران بودجه نباشيد، گفت: بنده دست تك‌تك دانشمندان، عالمان، هنرمندان و اديبان را مي‌بوسم و با افتخار در خدمت‌گزاري آماده‌ام.

به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور در اين مراسم به 17 تن از اساتيد فرهنگستان‌هاي چهارگانه هنر، علوم، علوم پزشكي و زبان و ادب فارسي نشان درجه يك دانش، هنر و علم اعطا كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha