• دوشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91032916407
  • خبرنگار : 71234

گفت‌وگوي ايسنا با يك عضو كميسيون امنيت‌ملي مجلس؛

آصفري:دستگاه ديپلماسي اقدام دولت عربستان دراعدام اتباع ايراني را از طريق دادگاه پيگيري كند

يك عضو هيات رييسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد كه وزارت امور خارجه بايد با احضار سفير عربستان مراتب اعتراض ايران را در راستاي انجام اقدام ضدانساني اخير دولت عربستان سعودي در اعدام تعدادي از اتباع كشورمان بدون رعايت موازين اسلامي و بين‌المللي اعلام كند.

يك عضو هيات رييسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد كه وزارت امور خارجه بايد با احضار سفير عربستان مراتب اعتراض ايران را در راستاي انجام اقدام ضدانساني اخير دولت عربستان سعودي در اعدام تعدادي از اتباع كشورمان بدون رعايت موازين اسلامي و بين‌المللي اعلام كند.

محمدحسن آصفري در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: دستگاه ديپلماسي بايد اين موضوع را از طريق دادگاه پيگيري كند تا حقوق شهروندان‌مان ضايع نشود.

وي با بيان اين‌‌كه ايران بايد در مقابل اين اقدام عربستان مقابله به مثل كند، اظهار كرد: اقدام دولت عربستان سعودي در اعدام تعدادي از اتباع كشورمان به اتهام حمل موادمخدر به صورت غيراخلاقي و غيرحقوقي و با نقض قوانين حقوق بشر انجام شده است از اين رو ديگر دستگاه ديپلماسي بايد با آنها مثل خودشان رفتار كند.

وي ادامه داد: اين كار عربستان برخلاف همان حقوق بشري است كه آمريكا و ارباب‌هاي عربستان سعودي داعيه‌دار آن هستند، به نظر مي‌رسد كه رويكرد آنها به سمت قانون جنگل است و به همين دليل دستگاه ديپلماسي بايد در اين مورد مثل خودشان با آنها مقابله به مثل كند.

دبير كميسون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: در چنين شرايطي برخوردهاي نرم و توام با تعارف پاسخگو نيست چرا كه رويكرد ما بايد دفاع از حقوق شهروندان‌مان باشد.

آصفري افزود: دولت عربستان كه داعيه‌دار چاپ و كتابت قرآن و كليددار خانه خدا است، بايد به اين پرسش پاسخ دهد كه در كجاي قرآن آمده كه براي متخلف بدون دادن فرصت براي دفاع و يا اعتراض حكم صادر كرده و بعد آن را اجرا كنند، آنها بايد اين دادگاه را با حضور نمايندگاني از جمهوري اسلامي تشكيل مي‌دادند و سپس بر اساس روال قانوني حكم عادلانه‌اي صادر مي‌كردند.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه عربستان دست‌پرورده آمريكا و صهيونيست‌هاست، گفت: عربستان به دنبال آن است كه خود را به عنوان كشوري مستقل در دنيا معرفي كند، اين در حالي است كه براي همه دنيا ثابت شده كه عربستان بدون اجازه آمريكا و صهيونيست هيچ كاري انجام نمي‌دهد.

نماينده مردم اراك در مجلس ادامه داد: انجام اين اقدام از سوي عربستان همزمان با نزديكي به مذاكرات ايران با گروه 1+5 اين گمان را تقويت مي‌كند كه آنها به دنبال اين هستند كه رويكرد رسانه‌ها را در اين ايام نسبت به ايران تغيير دهند و ما را در موضع ضعف قرار دهند، اين در حالي است كه ايران در موضوع پرونده هسته‌يي خود خواسته‌هاي مردم را دنبال مي‌كند و محكم و استوار است.

آصفري در پايان تاكيد كرد كه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس موضوع اقدام غيرانساني عربستان در محاكمه و اعدام تعدادي از اتباع ايراني را هفته آينده پيگيري خواهد كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha