• شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۱ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 91040301385
  • خبرنگار : 71129

كليساي المهد در كميته ميراث جهاني يونسكو ثبت مي‌شود

كليساي المهد در كميته ميراث جهاني يونسكو ثبت مي‌شود

در پي عضويت فلسطيني‌ها در سازمان يونسكو به عنوان جديدترين عضو اين سازمان فلسطيني‌ها ثبت اين كليسا، محل تولد حضرت مسيح (ع)، را در كميته ميراث جهاني يونسكو خواستار شدند كه اين امر مناقشاتي را به دنبال خواهد داشت.

در پي عضويت فلسطيني‌ها در سازمان يونسكو به عنوان جديدترين عضو اين سازمان فلسطيني‌ها ثبت اين كليسا، محل تولد حضرت مسيح (ع)، را در كميته ميراث جهاني يونسكو خواستار شدند كه اين امر مناقشاتي را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين اقدام از سوي مقام‌هاي فلسطيني، همانند ساير اقدامات براي به رسميت شناختن كشور مستقل فلسطين به منزله مقاومت اين ملت است.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، البته امكان اين مساله وجود دارد كه خواسته مقام‌هاي فلسطيني در قرار گرفتن اين كليسا در كميته ميراث جهاني در يونسكو با شكست مواجه شود.

همچنين قرار است يك كميته از سوي ميراث جهاني فردا (يكشنبه) فعاليت خود را در كليساي المهد واقع در بيت اللحم در فلسطين اشغالي آغاز كند.

كميته كارشناسي ميراث جهاني بررسي فوري و درخواست فلسطين در مورد اين كليسا را رد و اعلام كرده كه اين درخواست نيازمند بررسي بيشتر است.

اين در حاليست كه تنها متوليان اين كليسا كه ارتودوكس‌هاي يونان، كاتوليك‌هاي رم و كليساي ارمنستان هستند با اين روند مخالفت كردند.

اين كليسا كه سال گذشته دو ميليون بازديد كننده داشته و قدمت بخش‌هايي از آن حتي به 1500 سال هم مي‌رسد، بر فراز غاري مصنوعي واقع شده است كه مسيحيان معتقدند محل تولد عيسي مسيح است.

درخواست فلسطيني‌ها براي به رسميت شناختن اين مركز داراي ارزش ويژه و حائز اهميت جهاني بايد فورا مورد رسيدگي قرار بگيريد.

آمريكا و ساير كشورهاي جهان همواره نگران اين موضوع بوده‌اند كه اين مكان مقدس در بيت اللحم و ساير نواحي تاريخي در اين منطقه قرباني دهه‌هاي اقدامات و جدايي طلبي‌هاي سياسي در منطقه شود.

با اين حال با عضويت فلسطين در يونسكو (نهاد فرهنگي، علمي و آموزشي سازمان ملل متحد) آمريكا 80 ميليون كمك سالانه خود به اين نهاد بين‌المللي را قطع كرد چرا كه هم اكنون فلسطين با راي ماه اكتبر يكصد و نود و پنجمين عضو يونسكو است.

"يوسف طاهر"، از شوراي جهاني كليساها در بيت المقدس گفت: درخواست فلسطيني‌ها واقعا شگفت‌آور است.

سو ويليامز، سخنگوي يونسكو نيز گفت: كميته كارشناسي ميراث جهاني يك هيات مستقل است. كارشناسان در بيت اللحم هستند تا طبق معمول نظرات و عقايد كارشناسانه خود را ابراز كنند.

فلسطيني‌ها چه در صورت برد و چه در صورت باخت، به دنبال اين هستند كه آثار تاريخي خود را در ميراث جهاني ثبت كنند. علاوه بر اين در صورتي كه اين بار درخواست فلسطين رد شود، 18 ماه طول مي‌كشد تا بار ديگر درخواست مجدد در كميته ميراث جهاني ارايه شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha