• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۱ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91101911763
  • خبرنگار : 71470

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خبر داد:

احتمال کم خرابی ODS در بخاری‌های گازی/فقط شیشه بخاری وارداتی است

احتمال کم خرابی ODS در بخاری‌های گازی/فقط شیشه بخاری وارداتی است

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: بیش از 90 درصد بخاری‌های گازی موجود در بازار دارای ODS (حسگر میزان اکسیژن) هستند.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: بیش از 90 درصد بخاری‌های گازی موجود در بازار دارای ODS (حسگر میزان اکسیژن) هستند.

محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با وجود وارداتی بودن ODS مشکلی برای نصب روی بخاری‌های داخل نیست و این محصول چون با جان مردم سروکار دارد هیچ مشکلی برای واردات ندارد.

وی ادامه داد: هیچ کدام از مرگ‌هایی که به علت خرابی بخاری اعلام شده است مربوط به خرابی ODS نبوده و احتمال خرابی آن‌ها یک در میلیون است.

طحان‌پور با اشاره به این که واردات بخاری گازی نداریم بیان کرد: بخاری‌های ایرانی هیچ رقیبی ندارند و حرف اول را در دنیا می زنند. فقط شیشه نشکن بخاری از اروپا وارد می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ادامه داد: اکثر بخاری‌های تولید داخل به کشورهای مختلف همچون آسیای میانه و آفریقا صادر می‌شوند.

وی همچنین گفت: پر فروش‌ترین بخاری‌های گازی مدل 900 تا 1200 هستند که این اعداد تنها عددی برای مدل هستند که نشان دهنده کالری مصرف بخاری نیست.

طحان‌پور یادآور شد: میانگین قیمت بخاری در حدود 150 هزار تومان بوده که ارزان‌ترین مدل 140 هزار تومان و گران قیمت‌ترین مدل 250 هزار تومان است.

به گفته او قیمت بخاری‌های شومینه نیز بین 250 تا 700 هزار تومان است. این محصول از چدن و در حدود سه برابر بخاری‌های طرح شومینه وزن دارد.

وی در پاسخ به سوال ایسنا که فوت‌های مندرج روی یخچال آیا دقیقا همان ظرفیت اصلی یخچال است گفت: در برخی از تولیدات داخلی فوتی که روی یخچال نصب شده کاملا دقیق نبوده و تنها برای فروش بیشتر روی آن‌ها نصب شده است.

هر فوت معادل 28.5 لیتر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha