• شنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۲ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 92071308433
  • خبرنگار : 90068

بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در رسانه‌های عربی

بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در رسانه‌های عربی

سخنان مقام معظم رهبری در هفتمین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشت.

سخنان مقام معظم رهبری در هفتمین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه‌ی الحیات در خبری با عنوان «آیت ‌الله خامنه‌ای»: به واشنگتن اعتمادی نداریم و با تمام توان به تهدیدهای اسراییل پاسخ خواهیم گفت" نوشت: رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران درخصوص تهدیدهای اسراییل مبنی بر اقدام یک‌جانبه علیه ایران برای جلوگیری از تجهیز این کشور به "سلاح هسته‌یی" وعده داد که (اقدام علیه ایران) با پاسخ "جدی" ایران مواجه خواهد شد.

رهبر معظم ایران افزود: تهدیدهای تکراری و مشمئزکننده‌ای از سوی دشمنان ملت ایران می‌شنویم. ما به هرگونه اقدام خصمانه با جدیت و با قدرت پاسخ خواهیم گفت.

الحیات در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری درباره سفر حسن روحانی، رییس جمهور ایران اشاره کرد و به نقل از ایشان نوشت: واشنگتن قابل اعتماد نیست. ما از اقدامات دیپلماتیک دولت حمایت می‌کنیم و به فعالیت‌های آن در این مرحله اهمیت می‌دهیم اما بخشی از آن چه که طی سفر به نیویورک حاصل شد، به جا نبود.

روزنامه‌ی مصری الشروق نیز نوشت که رهبری ایران واشنگتن را قابل اعتماد ندانست.

این روزنامه نوشت که رهبر معظم ایران از بخشی از سفر حسن روحانی به سازمان ملل که طی آن با باراک اوباما گفت‌وگو کرد، انتقاد کرد و گفت که واشنگتن "قابل اعتماد نیست".

این روزنامه با استناد به آن چه که در سایت مقام معظم رهبری ایران آمده، افزود که ایشان گفت: از اقدام دیپلماتیک دولت حمایت می‌کنیم و به بخشی از فعالیت‌های آن در این مرحله اهمیت می‌دهیم اما بخشی از آن چه که انجام شد، به‌جا نبود. ما نسبت به آمریکایی‌ها بدبین هستیم و به آن‌ها اعتمادی نداریم. دولت آمریکا قابل اعتماد نیست و بر اساس عقلانیت عمل نمی‌کند و به وعده‌هایش عمل نمی‌کند.

روزنامه مصری صدی البلد نیز در خبری با عنوان «آیت‌الله خامنه‌ای» از روش دیپلماتیک روحانی حمایت کرد، نوشت: آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر معظم ایران از روش دیپلماتیکی که حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران در نیویورک در پیش گرفته بود، حمایت و آن را تایید کرد.

به نوشته این روزنامه، «آیت الله خامنه‌ای» گفت که تهران نسبت به رفتارهای دولت آمریکا که آن را "متکبرانه و غیرقابل اعتماد" توصیف کرد، خوشبین نیست چرا که تحت تسلط شبکه صهیونیسم بین‌المللی است.

شبکه العربیه نیز در خبری که به نظر می‌رسد بیش‌تر در جهت منفی جلوه دادن اظهارات مقام معظم رهبری درخصوص انتقادش به عملکرد دولت در نیویورک باشد، در خبری با عنوان «آیت الله خامنه‌ای»: برخی فعالیت‌های روحانی در نیویورک مناسب نبود نوشت:‌ رهبری ایران از تلاش‌های دیپلماتیک ایران در مجمع عمومی سازمان ملل حمایت کرد اما افزود که برخی از آن چه که اتفاق افتاد، مناسب نبود.

اسکای نیوز، ریاض نت، الاقتصادیه، النهار، البلد، لیبانون فایلز، السبیل و الخبر پرس نیز به بازتاب سخنان امروز مقام معظم رهبری پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha