• جمعه / ۲۲ آذر ۱۳۹۲ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 92092215332
  • منبع : فضای مجازی

چه بر سر «محمدامین» آمده است؟

بیشتر شهروندان شهر نقاب از توابع شهرستان جوین در استان خراسان رضوی که زادگاه «محمدامین» است از خود می‌پرسند: چه بر سر محمدامین آمده است؟ اما هیچ‌کس پاسخی برای این سوال ندارد که روزگار برای محمدامین پنج ساله چه سرنوشتی رقم زده است.

بیشتر شهروندان شهر نقاب از توابع شهرستان جوین در استان خراسان رضوی که زادگاه «محمدامین» است از خود می‌پرسند: چه بر سر محمدامین آمده است؟ اما هیچ‌کس پاسخی برای این سوال ندارد که روزگار برای محمدامین پنج ساله چه سرنوشتی رقم زده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه اعتماد، هر چند چهار ماه و دو هفته و دو روزی که در بی‌خبری از محمدامین گذشته است بسیاری را از پیدا شدن او ناامید کرده است اما سرهنگ هادی مصطفایی معاون مبارزه با جرایم جنایی ناجا از در جریان بودن روند پیگیری‌ها خبر داده است.

این در حالی است که ماموران پلیس اندکی پس از ربوده شدن کودک، متهم سابقه‌داری به نام «براتعلی» را بازداشت کردند که به ربودن محمدامین اعتراف کرد اما پیش از آنکه نشانی محل نگهداری کودک را به پلیس بدهد بر اثر ایست قلبی فوت کرد و این پرونده را بدون هیچ سرنخی باقی گذاشت.

با پیدا نشدن محمدامین اکنون سه فرضیه در اذهان جان گرفته است؛ نخستین فرضیه رابطه براتعلی با زنی 35 ساله معروف به پلنگ است. شواهد نشان می‌دهد که احتمال ارتباط این زن با پرونده محمدامین وجود دارد زیرا با اینکه این زن به جرمی مرتبط با مواد مخدر در زمان ربوده شدن محمدامین دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کرده است اما در زمان دزدیده شدن این کودک پنج ساله در مرخصی به سر می‌برده است. همین امر سبب شده تا ظن ارتباط او با پرونده آدم‌ربایی تقویت شود.

فرضیه دیگر مربوط به اختلافی است میان پدربزرگ کودک و کارگرانش. چند کارگر از روستاهای اطراف جوین که در گاوداری پدربزرگ کودک مشغول به کار بودند کمی پیش از دزدیده شدن کودک بیکار شده‌اند.

فرضیه دیگری نیز وجود دارد. چند روز قبل از این ماجرا خانواده محمدامین چند گاو فروخته‌اند که اختلافاتی پس از این معامله به وجود آمده است. حال آنکه پلیس، همه فرضیه‌هایی که بر اختلاف داشتن افراد با خانواده محمدامین استوار است را از اساس رد کرده است.

اعلام آمادگی اعضای شورای شهر برای کمک به پرونده

مثل خیلی‌های دیگر در شهر نقاب که دلشان برای محمدامین شور می‌زند، اعضای شورای شهر نقاب و اعضای شورای شهرستان جوین هم نسبت به سرنوشت محمدامین ابراز نگرانی می‌کنند.

محمود ملایجردی رئیس شورای شهر نقاب می‌گوید: دلمان می خواهد در جریان اخبار پرونده باشیم تا شاید بتوانیم کمکی کنیم. وقتی سرنخ اصلی در جریان بازجویی‌ها فوت کرده است شاید در جریان قرار دادن اعضای شورا، بسیج و مردم بتواند سرنخ‌های تازه‌ای را به دست ماموران بدهد.

او ادامه می‌دهد: خبر جدیدی راجع به این موضوع به شورای شهر داده نشده است. خانواده محمدامین خیلی وضعیت خوبی ندارند و تمام صحبتشان این است که اگر می‌دانستیم محمدامین فوت کرده است قابل قبول بود ولی ما از وضعیت محمدامین هیچ اطلاعی نداریم و حتی نمی‌دانیم که زنده است یا فوت شده. این احتمال وجود دارد که مظنون اصلی تنها بوده و بچه را در جایی زندانی کرده که به دلیل فوت شدن مظنون در بازجویی و ناتمام ماندن اعترافاتش کودک هم تا الان از بین رفته باشد.

هاشم ملایجردی عضو شورای شهرستان جوین نیز اظهار می‌کند: دادستانی تا مدت‌ها اصرار داشت که زوایای پرونده پنهان بماند تا به روند رسیدگی خللی وارد نشود اما حالا بعد از گذشت چهار ماه از این موضوع و بی‌نتیجه ماندن تحقیقات به نظر می‌رسد بهتر آن است که از نهادهایی مثل بسیج کمک بگیرند. ما هم هر کاری از دستمان بر بیابد می‌کنیم و آماده همکاری هستیم.

او با اشاره به اینکه خودش هم دارای فرزند است و احساس پدر و مادر محمدامین را درک می‌کند، ادامه می‌دهد: اینکه در روزنامه برای پیدا کردن محمدامین مژدگانی تعیین شد، کار خیلی خوبی بود. بالاخره پدر و مادر وقتی چنین اتفاقی برایشان می‌افتد تنها دو راه دارند؛ یا باید قطع امید کنند که قطع امید برای پدر و مادر به منزله مرگ است یا اینکه امیدوار باشند و هر کاری از دستشان بر می‌آید، انجام دهند. خانواده این کودک هم راه دوم را انتخاب کردند.

عباس فتح‌آبادی عضو شورای شهرستان جوین و نماینده جوین در شورای استان نیز اظهار می‌کند: این موضوع مراحل قانونی خودش را دارد طی می‌کند. اعضای شورای شهرستان جوین از زمانی که این خبر را شنیده‌اند بسیار ناراحت و متاثر هستند و دلشان می‌خواهد کمک کنند. با گذشت 136 روز هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده و تقریبا پرونده در همان مرحله اول باقی مانده است و فقط نیروی انتظامی زنی را که در زندان است به عنوان سر نخ دیگر این ماجرا در اختیار دارد ولی هنوز معلوم نیست که رابطه‌ای با این ماجرا داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha