• شنبه / ۱ آذر ۱۳۹۳ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 93090100412
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

آخرین وضعیت پرونده «محمدامین»

آخرین وضعیت پرونده «محمدامین»

ایسنا/خراسان رضوی رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی درباره آخرین وضعیت پرونده «محمدامین وکیلی» با اشاره به اینکه هنوز قطعا نمی‌توان درباره حیات و ممات این کودک اظهارنظر کرد، گفت: دو متهم پرونده تاکنون به قتل این پسربچه اعتراف نکرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی درباره آخرین وضعیت پرونده «محمدامین وکیلی» با اشاره به اینکه هنوز قطعا نمی‌توان درباره حیات و ممات این کودک اظهارنظر کرد، گفت: دو متهم پرونده تاکنون به قتل این پسربچه اعتراف نکرده‌اند.

سرهنگ حسین بیدمشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه خراسان، در خصوص آخرین وضعیت پرونده «محمدامین وکیلی» که حدود 15 ماه پیش ربوده شد و با مرگ آدم‌ربا پرونده وی مجهول باقی ماند، اظهارکرد: همکاران ما در آن پرونده در کوتاه‌ترین زمان ممکن موفق به شناسایی و دستگیری آدم‌ربا شدند اما متهم اصلی در بازجویی فوت کرد.

وی با بیان اینکه دو متهم دیگر در ارتباط با این پرونده دستگیر شدند و اکنون در بازداشت هستند، خاطرنشان کرد: نظر همکاران ما که مستقیما از این افراد بازجویی کردند، این است که این متهمان به همراه متهمی که فوت کرد، مستقیما عاملان اصلی این آدم‌ربایی هستند.

بیدمشکی با اشاره به اینکه هنوز وضعیت حیات و ممات این کودک مشخص نشده است، افزود: با توجه به اعترافات متهمان و تحقیقات پلیس معتقدیم همین متهمانی که دستگیر شده‌اند ارتباط مستقیم با این پرونده دارند اما تاکنون اقرار و اعترافی به قتل این کودک نداشتند و طفره می‌روند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی در پاسخ به اظهارات پدر محمدامین که چندی پیش اعلام کرده بود پرونده فرزندش بازپرس ویژه ندارد، گفت: نمی‌شود پرونده‌ای بازپرس ویژه نداشته باشد، در ابتدا بازپرسی از شهرستان جوین پرونده را پیگیری می‌کرد اما اکنون بازپرس دیگری برای پرونده تعیین شده است.

وی با تاکید بر اینکه در پیگیری این پرونده، موضوع مهم مساله خود محمدامین است، تصریح‌کرد: این پرونده در حال حاضر جزء اولویت‌های کاری پلیس استان است و تمام مسئولان انتظامی و سیاسی شهرستان نقاب، دستگاه قضایی این شهر، رئیس کل دادگستری وقت و جدید، دادستان جوین و ... پیگیر آن هستند.

بیدمشکی درباره آخرین اقدامات انجام شده درباره این پرونده عنوان‌کرد: جلسه‌ای با نماینده شهرستان جوین در مجلس شورای اسلامی داشتیم و مصوباتی داشت که در حال ابلاغ و اجراست و امیدواریم این مصوبات هر چه زودتر نتیجه بدهد و تکلیف حیات و ممات این کودک برای خانواده وی محرز شود.

رئیس پلیس آگاهی خراسان‌رضوی تشکیل تیم ویژه متشکل از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی را به عنوان یکی از مصوبات این جلسه اعلام کرد و گفت: این دو دستگاه به عنوان «نوک پیکان» رسیدگی به این پرونده فعالیت می‌کنند.

وی درباره سایر مصوبات این جلسه اظهارکرد: حضور ذهن ندارم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha