• سه‌شنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۲ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 92101709347
  • خبرنگار : 71263

یلن برای ریاست بانک مرکزی آمریکا تایید شد

یلن برای ریاست بانک مرکزی آمریکا تایید شد

سنای آمریکا جانت یلن را به عنوان رییس جدید بانک مرکزی این کشور تایید کرد و به این ترتیب برای نخستین بار یک زن هدایت یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های مرکزی جهان را به دست می‌گیرد.

سنای آمریکا جانت یلن را به عنوان رییس جدید بانک مرکزی این کشور تایید کرد و به این ترتیب برای نخستین بار یک زن هدایت یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های مرکزی جهان را به دست می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یلن 67 ساله که نامزد مورد انتخاب باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا بوده توانست حمایت سناتورهای دو حزب را به دست بیاورد. وی که در حال حاضر نایب رییس بانک مرکزی است، جانشین بن برنانکه خواهد شد که در 31 ژانویه و پس از هشت سال حضور در راس بانک مرکزی، دوران خدمتش به پایان می‌رسد.

برنانکه در دوران ریاست خود با بدترین بحران اقتصادی آمریکا از زمان رکود بزرگ روبرو شد و وظیفه اصلی جانشین وی، اطمینان از عدم بازگشت اقتصاد به رکود و همچنین کاهش بیشتر نرخ بیکاری خواهد بود. نرخ بیکاری که در نوامبر به هفت درصد کاهش یافت همچنان نرخ بالایی محسوب می‌شود و برای برنانکه، یلن و سایر سیاستگذاران رضایت بخش نیست.

اوباما سنا را تشویق کرد انتصاب یلن را تایید کنند و اظهار کرد یلن به خوبی به بانک مرکزی و کشور خدمت خواهد کرد.

یلن یک اقتصاددان آکادمیک معتبر و یک سیاستگذار باسابقه در بانک مرکزی به شمار می‌رود و انتظار نمی‌رود از سیاست‌های برنانکه فاصله چندانی بگیرد. وی که با جورج آکرلوف، اقتصاددان برنده جایزه نوبل ازدواج کرده، مدافع اجرای سیاست‌هایی با هدف کاهش نرخ بیکاری بوده است.

انجمن بانکداران آمریکا که با تلاش بانک مرکزی این کشور برای مقررات سخت گیرانه‌تر مبارزه می‌کند، محتاطانه از تایید یلن استقبال کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، انتصاب وی با مقاومت جمهوریخواهان متعددی روبرو شد که نگرانند تدابیر چهار سال گذشته بانک مرکزی برای تزریق نقدینگی به اقتصاد به زودی تعدیل می‌شود. با اینهمه اقتصاد آمریکا در حال حاضر با روند سریع‌تری رشد می‌کند و کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی که برنانکه و یلن در راس آن قرار دارند، با باثبات ارزیابی کردن رشد اقتصادی در دسامبر تصمیم گرفتند میزان خرید ماهانه اوراق قرضه را از 85 به 75 میلیارد دلار کاهش دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha