• جمعه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 93012207150

حضور نظامی گسترده روسیه در مرز اوکراین؛ مسکو تکذیب کرد

یک منبع آگاه در ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای که از سوی ناتو منتشر شده، مربوط به نیروهای روسیه در مانور نظامی در نزدیکی مرز اوکراین در ماه اوت 2013 است.

یک منبع آگاه در ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای که از سوی ناتو منتشر شده، مربوط به نیروهای روسیه در مانور نظامی در نزدیکی مرز اوکراین در ماه اوت 2013 است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، ژنرال فیلیپ بریدلاو، فرمانده ارشد نظامی ناتو در امور اروپا پیشتر مدعی شده بود که شواهدی مبنی بر حضور 40 هزار سرباز روسی در نزدیکی مرز اوکراین وجود دارد که این شواهد با تصاویر ماهواره‌ای قابل اثبات است.

این تصاویر که برخی از آن‌ها به صورت رنگی و برخی سیاه و سفید است، تانک‌های چند منظوره، بالگرد، جت‌های جنگی و یگان نیروهای ویژه روسی را نشان می‌دهد. در این تصاویر مکان و زمان مربوطه نیز درج شده است. این زمان‌ها 22 تا 27 مارس 2014 است.

یک تصویر دیگر که در صفحه اصلی قابل رویت نبود، اما توسط برخی از رسانه‌های غرب مورد استفاده قرار گرفته بود، مربوط به دوم آوریل 2014 است.

یک مقام در نیروهای مسلح روسیه به محض مشاهده این تصاویر، به خبرگزاری نووستی گفت که سربازان مشاهده شده در این تصاویر، سربازان روسی هستند و در جنوب روسیه از آنها عکسبرداری شده است. این منبع افزود: یک مشکل وجود دارد که این تصاویر هشت ماه پیش از تاریخ ذکر شده، گرفته‌ شده‌اند.

وی افزود: این تصاویر که توسط ناتو منتشر شده است، یگان نیروهای مسلح روسیه در منطقه نظامی جنوب این کشور را نشان می‌دهد که آنها سال گذشته در مانورهای زیادی از جمله مانوری در نزدیکی مرز اوکراین شرکت کرده بودند.

الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به این اتهامات گفت که هیچ‌گونه فعالیت نظامی از سوی روسیه انجام نشده است.

وی افزود: یک گروه از بازرسان از دانمارک، آلمان، لهستان، اتریش و سوئد که از 20 مارس تا دوم آوریل در اوکراین حضور داشته‌اند و از مناطق خارکف، دونتسک، ماریوپول، نیکلائو و اودیسه بازدید کردند و این مسئله را تائید می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha