• دوشنبه / ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ / ۲۲:۱۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 93032614530
  • منبع : نمایندگی فارس

یادواره شهدای اصناف فارس در شیراز برگزار شد

نقدی: داعش می‌خواهد جنگ در عراق را مذهبی جلوه دهد

نقدی: داعش می‌خواهد جنگ در عراق را مذهبی جلوه دهد

فرمانده بسیج مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: گام اول انقلاب اسلامی در بازار رقم خورد و شهدای اصناف حلقه اول یاران امام(ره) را تشکیل می‌دادند.

فرمانده بسیج مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: گام اول انقلاب اسلامی در بازار رقم خورد و شهدای اصناف حلقه اول یاران امام(ره) را تشکیل می‌دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، سردارسرتیپ محمدرضا نقدی عصر دوشنبه - 26 خرداد - در یادواره 600 شهید اصناف استان فارس، در شیراز با بیان اینکه افراد در طول زندگی متناسب با طبع و روحیه شغلی را بر می‌گزینند، خاطرنشان کرد: پدیده ماجراجویی و شهامت در جنگ در میان تمامی اقشار جامعه ما وجود دارد و داشتن شهدایی از همه اقشار، حکایت از این مهم دارد.

وی عنوان کرد: شهدای اصناف کسانی بودند که استعداد شغلی و حرفه‌ای آنان در بازار هزینه می‌شد اما زمان نیاز و در هنگام جنگ، به میدان آمدند تا از ارزش‌ها و سرزمین خود دفاع کنند.

رئیس بسیج مستضعفین کشور همچنین با بیان اینکه عرفان در هر فرقه و مذهب مربوط به افراد خاصی است که از دنیا دوری گزیده و کنج عزلت را انتخاب می‌کنند، تصریح کرد: اما شهیدانی مانند اسلامی‌نسب که یک کاسب بود، در بالاترین مرتبه از عرفان قرار داشت، فردی که در بیداری حضرت زهرا(س) را ملاقات می‌کرد.

سردار نقدی پیوند بازار با دین،‌ روحانیت، حوزه و مسجد در دوران دفاع مقدس را بسیار عمیق و گسترده و تاثیرگذار توصیف و تاکید کرد: در آن زمان مساجد قلب بازار بود، این نشان‌دهنده اوج معنویت و انس با معنویت و عظمت روح بازاریان و اصناف بود.

رئیس بسیج مستضعفین کشور با تصریح اینکه برگزاری یادواره شهدا، برای قصه و خاطره گفتن و گذراندن وقت نیست، گفت: این برنامه‌ها برای آماده کردن توشه است، برای مشخص کردن مسیری که شهدا طی کردن و حرکت در این مسیر، این یادواره‌ها تکلیف ما را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اکنون زمان جنگ فرهنگی است و دشمنان نیز در این جبهه، تلاش زیادی کرده و می‌کنند، گفت: بیداری اسلامی که در کشورهای همسایه و در پرتو انوار انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته و گسترش یافت، دشمن را رو به افول کشاند و نشان داد که آنان نمی‌توانند با این ملت بجنگند، حال به سراغ ایمان ملت و عنصر باورهای دینی مردم رفته‌اند، عنصری که رمز پیروزی مردم ایران بوده و هست.

به گفته سردار نقدی افزایش شبکه‌های ماهواره‌ای طی هفت‌ سال گذشته و رسیدن آن به 160 شبکه فارسی زبان، برای پوشش دادن تمام سلایق است، گفت: رژیم صهیونیستی شش شبکه فارسی‌زبان جنسی راه‌اندازی کرده تا ایمان مردم ایران و خصوصا جوانان را هدف قرار دهد، آنان می‌خواند نسلی را ایجاد کنند که اخلاق و پاکی و صلابت شهدا را نداشته باشند، امروز ما باید هوشیار باشیم و خطر را جدی گرفته و بدانیم که لباس ما نماد اعتقاد و باور و فرهنگ ما باشد.

وی لزوم توجه به علائم بیگانه بر روی لباس‌های جوانان، گفت: این لباس نشان‌دهنده حیا و عفت افراد است و بدون تردید اصناف نیز در این موضوع و محور نقش اساسی و بسیار تاثیرگذاری را ایفا می‌کنند.

سردار نقدی با بیان اینکه هم‌اینک 70 درصد پوشاک مورد استفاده در ایران،‌ وارداتی است،‌ گفت: چرا چادر مشکی که تنها مصرف کننده آن ایرانیان هستند،‌ نباید در کشور تولید شود؟

وی یکی از راه‌های ارج گذاشتن و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی را توجه و باور تولید داخلی دانست و با بیان اینکه اکنون کشور در مرحله جنگ تحمیلی اقتصادی قرار دارد،‌گفت: این تفرقه افکنی بین مسلمانان و تلاش برای آنکه مسلمان هم‌کیش خود را با سلاح نشانه بگیرد، توطئه‌ی دشمنان اسلام است، داعش می‌خواهد جنگ در عراق را جنگ مذهبی جلوه دهد، البته درست است که امروز نوادگان یزدی تحت عنوان داعش با مسلمانان می‌جنگند، اما فرماندهی نوادگان یزید را آمریکا عهده‌دار است.

نقدی تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند که اگر ملت ایران و بسیجی‌های ایران کوله‌پشتی‌ها را به‌دوش بگیرند، آن رادر بیت‌المقدس بر زمین خواهند گذاشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha