• پنجشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 93032916253
  • خبرنگار : 71145

سعود الفیصل: با هر تبعیضی مخالفیم/جهان در حل بحران سوریه شکست خورد

سعود الفیصل: با هر تبعیضی مخالفیم/جهان در حل بحران سوریه شکست خورد

وزیر خارجه عربستان اعلام کرد: ما تبعیض بر اساس دین، عقیده یا نژاد را نمی‌پذیریم.

وزیر خارجه عربستان اعلام کرد: ما تبعیض بر اساس دین، عقیده یا نژاد را نمی‌پذیریم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان در کنفرانسی خبری با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در جده در پایان نشست وزیران خارجه کشورهای عضو این سازمان اعلام کرد که عربستان بیش از هر کشور دیگری از خطر تروریسم رنج برده است.

وی در ادامه اتهامات نوری مالکی علیه عربستان مبنی بر نظارت این کشور بر تروریسم را مسخره دانست، تاکید کرد: عربستان خود بیشترین خسارت را از تروریسم دیده و بیشترین رویارویی را با آن داشته است.

وزیر خارجه عربستان ادامه داد که نوری مالکی به عنوان سیاستمدار عراقی باید سیاست‌های عربستان را در زمینه مبارزه با تروریسم و عملکرد آن را در این زمینه پیگیری کند در واقع سیاست‌های طایفه گرایانه مالکی خود عامل ایجاد تنش و ناامنی در عراق است.

سعود الفیصل افزود: کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) در زمینه مبارزه با تروریسم هماهنگی لازم و مهارت و توان لازم را دارند و اختلافات عربی هرگز هیچ تاثیری روی مبارزه آنها علیه تروریسم نمی‌گذارد.

وزیر خارجه عربستان تاکید کرد: ما آماده مبارزه با تروریسم در منطقه هستیم و دولتی اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در تلاش برای نابودی عراق است.

وی تصریح کرد: ما انواع اقدامات تروریستی را رد و بر مبارزه با آن تاکید می‌کنیم.

وزیر خارجه عربستان افزود: بحران عراق نیازمند گفتمان داخلی است نه دخالت خارجی.

سعود الفیصل عنوان داشت که سازمان همکاری اسلامی بر لزوم ایجاد راه حل برای مساله فلسطین تاکید کرد و خاطرنشان کرد: جامعه جهانی در مورد حل بحران سوریه شکست خورد.

وی همچنین درباره مصر گفت: امنیت مصر بر منطقه تاثیر مثبتی می‌گذارد.

الفیصل افزود: در بیانیه پایانی نشست مذکور بر مبارزه با سیاست‌های طایفه گرایانه که موجب آشوب در برخی کشورها می‌شود، تاکید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha